Ga naar inhoud

VFR sound explained. (Uitleg van het typische V4 geluid van de VFR)


Paliasco
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

The Honda VFR V4 engine sound explained visually!!!!

Zelf vond ik het wel interessant. Nooit gerealiseerd dat die ontsteking van V4 zo vreemd verloopt.

aangepast door Arno71
2 topics samengevoegd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie uitleg. Dan is het ook gelijk duidelijk waarom je moeilijk kan horen of er een cilinder niet mee doet.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topic van Qwerc (Uitleg van het typische V4 geluid van de VFR) bij deze samen gevoegd met de reeds bestaande van Paliasco.

 

Thnx voor de hint Paliasco!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit bij stilgestaan hoe de combinatie van V-vorm, 4 cylinders en krukas precies eruit ziet en wat dat voor gevolgen voor de ontsteking heeft... Er boeiend om te zien.

 

En daarom is een V4 dus veel leuker dan een 4-in-lijn :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijzonder hoe het blok een kwartslag achterloopt en later weer inhaalt, nooit beseft... Goed uitgewerkt en uitgelegd ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik er verder over nadenk.

De hoek van de V bepaald dus het timing verschuiving. In dit voorbeeld 90 graden.

Het typische geluid is dus direct gerelateerd aan de hoek van de V die de cilinders maken.

En dan veder redenerend is dus een boxermotor een hele bijzondere V motor.

 

Of... zeg ik vreemde dingen?

aangepast door Qwerc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is verschil tussen een boxer en een 180gr V motor:

Bij een V-motor zitten 2 zuigers aan 1 kruktap, en bij een boxer heeft elke zuiger een eigen kruktap.

de 12 cilinder "boxer" uit de Porsche 917 was geen boxer, maar een 180gr V.

 

Een en ander natuurlijk afhankelijk van de definitie. Ik denk dat dit stamt uit het eerste patent op de boxer motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...