Ga naar inhoud

vfr 1200 handvatverwarming defect,


 Delen

Aanbevolen berichten

3 maanden terug is de verwarming voor een eerste keer stuk gegaan.Laten vernieuwen en vorige week had ik terug prijs.

Volgens de dealer liep het water uit het schakeldoosje?

Het is de originele verwarming van de vfr 1200.

zijn er nog 1200 rijders met hetzefde probleem?

 

gr Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee geen problemen mee gehad.

 

Maar hoe ze dit bij Honda hebben geengineerd lijkt werkelijk nergens op. Het systeem vraagd dus om problemen.

Veel draden en verbindingen zijn op en en slecht afgeschermd en ook vreemd weg gewerkt.

Het kastje waar je op doelt is ook niet goed afgescherm tegen water.

Wil je de handvatverwarming storingsvrij laten werken heeft het hele systeem wat extra aandacht nodig. Extra afschermen tegen weersinvloeden kan geen kwaad.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 maanden terug is de verwarming voor een eerste keer stuk gegaan.Laten vernieuwen en vorige week had ik terug prijs.

Volgens de dealer liep het water uit het schakeldoosje?

Het is de originele verwarming van de vfr 1200.

zijn er nog 1200 rijders met hetzefde probleem?

 

gr Tom

 

Garantie neem ik aan aangezien je het hun hebt laten repareren en dit toch normaal absoluut tegen regen of wassen van de motor moet kunnen. Tenzij je er natuurlijk de hoge druk op zet dan is het wat anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Garantie bij Honda is ook niet meer wat het is geweest.

De handvatten zijn geplaatst geweest bij aankoop vd moto, de dealer had ze blijkbaar niet geregistreerd waardoor ik eigenlijk geen recht had op garantie?

Na veel telefoneren met Honda Gent hebben ze dit uiteindelijk toch gedaan maar het heeft wel 2 1/2 maand geduurd.

Bij de volgende aankoop van een moto zal ik hier rekening met houden.

Hoge druk gebruik ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe het in België geregeld is maar in Nederland is de dealer sowieso aansprakelijk, je mag volgens de wet geen zaken doen met Honda maar met degene waar je het product hebt aangeschaft.

In ons geval: de dealer.

 

Als hij het niet heeft geregistreerd heeft hij dus een probleem. Dan mag hij met Honda in de clinch, ik zou direct reparatie eisen, zeker in de winter :)

Ik hoor er wel wat meer ellende over inderdaad, ik ben benieuwd, ook besteld bij mijn 1200X

(aan de prijs kan het niet liggen, duur zat die verwarming)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn beestje staat dag en nacht,winter en zomer buiten,

en heb tot nu toe hier nog geen problemen met gehad.

Ik geef hem ook met grote regelmaat eens een hogedrukstraal

onder z'n oksels zodat hij terug fris ruikt en er stralend uit ziet.

En...so far ...so good.

Kan je me eens wegwijs maken waar dit "kastje" zich bevind?

Desnoods met een foto,zodat ik dit eens kan van dichtbij bekijken/checken...thnx

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Volgens de dealer liep het water uit het schakeldoosje?

Het is de originele verwarming van de vfr 1200.

 

 

 

 

 

Kan je me eens wegwijs maken waar dit "kastje" zich bevind?

Desnoods met een foto,zodat ik dit eens kan van dichtbij bekijken/checken...thnx

 

Of bedoel je gewoon de unit waar de knop van je de handvatverwarming zich bevind?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn beestje staat dag en nacht,winter en zomer buiten,

en heb tot nu toe hier nog geen problemen met gehad.

Ik geef hem ook met grote regelmaat eens een hogedrukstraal

onder z'n oksels zodat hij terug fris ruikt en er stralend uit ziet.

En...so far ...so good.

:withstupid:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Garantie bij Honda is ook niet meer wat het is geweest.

De handvatten zijn geplaatst geweest bij aankoop vd moto, de dealer had ze blijkbaar niet geregistreerd waardoor ik eigenlijk geen recht had op garantie?

Na veel telefoneren met Honda Gent hebben ze dit uiteindelijk toch gedaan maar het heeft wel 2 1/2 maand geduurd.

Bij de volgende aankoop van een moto zal ik hier rekening met houden.

Hoge druk gebruik ik niet.

 

Ok maar dan beantwoord je volgens mij nog niet mijn vraag, je zegt zelf ze waren 3 maanden geleden stuk gegaan, dat was garantie en nu weer stuk. Dan heb je nu weer heel simpel garantie bij diezelfde persoon of dealer waar je de reparatie hebt laten uitvoeren. Hun probleem dat het lekt, lossen ze het maar mooi zelf op met honda en geven ze jou weer een nieuw setje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even goed lezen Lars ;)
De dealer is failliet en die heeft de set niet ingeschreven waardoor die volgens Honda niet via de dealer geleverd is en zo trekt Honda fijn de handen er vanaf.
Blijft wel vreemd dat Honda wel (zij het na lang gesteggel) onder garantie een set leveren en die vervolgens alsnog niet registreren.
Toch aanvechten bij Honda want als zij deze geleverd hebben geldt volgens mij opnieuw de volle garantie op deze set, deze in namelijk nieuw en kan Honda deze weer declareren bij hun fabrikant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens de honda dealer wordt het terug herstelt in garantie.

In juli vervalt de garantie. Ik hoop dat ik daarna geen problemen meer heb.

Maar aangezien niemand anders problemen heeft met de handgrepen zal de kans wel heel klein zijn.

 

Waar het bakje juist zit weet ik niet,ik denk in de buurt van de koplamp maar ben het niet zeker, De hele handel zit omwikkelt met plakband.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Heb blijkbaar ook prijs, een paar dagen geleden kregen de Handvatten plots heel warm,

en bleek deze aan te staan, zonder dat ik dit gedaan had.

Heb ze proberen uit te zetten, maar lukte tijdens de rit niet.

Na stilleggen kreeg ik ze niet meer aan.

Dan ging het plots een dag of 2 terug wel.

Gisterenavond probeerde ik ze terug aan te zetten, en viel plots de unit met drukknop uit elkaar.

Daarnet al even aan het rondneuzen geweest wat deze unit kosten mag :blink:

Is een set samen met het linker verwarmde handvat en te bekomen voor de schamel prijs van 172€
of een complete set voor 279€ :~

http://www.bike-parts.fr/pieces-honda-detail-46147-13MGEA01-VFR1200FDA-2010-08T5001-VFR+1200+DCT.html

Alternatieven of ergens 2e hands gespot......laat maar weten.

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...