Spring naar inhoud


Foto

Kosten carburateur synchronisatie RC36


  • Log in om te reageren
16 reacties op dit topic

#1 menmulder

menmulder

    Gevorderde rijder

  • Inactief
  • 14 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Groningen
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 18 juni 2013 - 14:11

1.5 jaar geleden heb ik als eerste motor een vfr 750 uit 1996 aangeschaft. Aangezien de vorige eigenaar er amper op had gereden en niet wist wanneer het laatste onderhoud was gedaan ben ik hier afgelopen week aan de begonnen. De motor loopt al een tijdje wat onrustig, en vooral op lage snelheden onder de 70km//h schokt de motor ook bij constante snelheden. Als je het gas op een constant toerental probeerde te houden dan lukte dit bijna niet. 

 

Afgelopen week heb ik allereerst maar eens de bougies, luchtfilter, olie, en het oliefilter vervangen. Ook heb ik een flesje carburateur reiniger door de benzine gedaan, en kwam ik erachter dat een van de synchronisatie gaatjes op de carburateur niet was afgedicht. Na een km of 200 merk ik al wel enig verschil, de motor pakt soepeler op en schokt minder maar het is nog niet perfect. Vooral op lage constante snelheden is de motor onrustig. Ik neem aan dat het synchroniseren van de motor dit probleem misschien op kan lossen. Zelf heb ik hiervoor geen meter, en ik neem aan dat deze vrij prijzig zijn om aan te schaffen?. Kan iemand mij vertellen wat dit ongeveer kost om te laten doen, en wat eventueel een goede garage is in omgeving Groningen?


Bewerkt door menmulder, 18 juni 2013 - 14:12.


#2 Dutchgixxer

Dutchgixxer

    Vaker hier dan op de VFR

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2671 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Friesland
  • Interesses:Motorrijden.
    Karpervissen.
    Sleutelen aan motoren.
    Verkoop met montage van motorbanden.
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 18 juni 2013 - 15:30

Met het juiste gereedschap is het ongeveer 1 uur werk. Kosten zo rond de 60 euro. 



#3 vfrbuddy

vfrbuddy

    Gevorderde rijder

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPip
  • 245 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Limburg
  • Interesses:Fitness,films
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 18 juni 2013 - 15:50

Ik herken het probleeem,heb daarom zelf een carbtune pro aangeschaft,en rechtstreeks besteld bij Morgen Carbtune, kosten 68 euro
Tevens een haakse schroevendraaier erbij besteld,anders gaat het nog niet.
Na het sync. Is het een stuk beter maar nog niet helemaal weg.
Van de winter moet ik er nog eens naar gaan kijken.
Er zijn meerdere topics hierover te vinden op het forum.
Mijn bedoeling is ook nog een keer naar Johan te gaan voor controle van de kleppen.

Vfrbuddy

Bewerkt door vfrbuddy, 18 juni 2013 - 15:51.


#4 Jappe

Jappe

    Vaker hier dan op de VFR

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2469 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Culemborg
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 18 juni 2013 - 15:59

Kleppen moeten er wel heel erg naast staan wil dat leiden tot dit probleem. Ik vermoed dat het eerder wat valse lucht is dan een klepstel probleem. Bij TS kan synchroniseren zeker helpen. Even vragen aan de expert maar misschien is eerst kleppen stellen en daarna synchroniseren een betere volgorde

#5 menmulder

menmulder

    Gevorderde rijder

  • Inactief
  • 14 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Groningen
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 18 juni 2013 - 16:36

Er zit verder ook geen getik in de motor, dus is verwacht niet dat de kleppen verkeerd staan. Een vacuum lek zou kunnen, heb al wel even met wat remmen reiniger en en der rond de carbs gespoten maar dit leverde geen verandering van het lopen op. Wat natuurlijk nog niet zegt dat er toch niet ergens een lek zit.



#6 VFRikus

VFRikus

    Rijdt als 'n natte krant

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12709 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 18 juni 2013 - 16:37

Een klep die niet meer dicht gaat hoor je niet tikken, maar leid tot heel wat meer problemen dan een te ruime klep.

VFRikus



#7 menmulder

menmulder

    Gevorderde rijder

  • Inactief
  • 14 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Groningen
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 18 juni 2013 - 16:40

Misschien handig om te vermelden, het verbruik is wel gewoon prima. Ben een vrij rustige rijder met zo nu en dan een stukje snelweg @140 maar gemiddeld altijd rond de 1/18 a 1/20 dus ik verwacht geen ernstige problemen.



#8 vfrbuddy

vfrbuddy

    Gevorderde rijder

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPip
  • 245 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Limburg
  • Interesses:Fitness,films
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 18 juni 2013 - 17:34

Ik heb hier ook al eens met Johan over gesproken,vandaar ook het kleppen stellen,en ik wil ze gecontroleerd hebben.
Johan zei toen ook iets over de stationaire mengesel schroeven iets meer dicht te draaien,zodat ie iets rijker staat.
Maar dat moet ik zelf nog proberen.
Als ik meer tijd had was het allemaal al gebeurt.

Vfrbuddy

#9 Johan

Johan

    SCJ

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2557 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Zwolle
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 18 juni 2013 - 18:49

Voor syncen kun je ook bij mij terecht, laat maar weten via een PB

#10 Msuited

Msuited

    I am suited

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1261 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Vught
  • Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is:Wit/Zwart/Rood

Geplaatst 11 april 2014 - 22:53

Kwartiertje werk tenzij je er voor kiest de hele boel gelijk uit elkaar te draaien om te kijken hoe t er uit ziet.
Leuk klusje
Geplaatste Afbeelding

#11 VFoRever

VFoRever

    Vaker hier dan op de VFR

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4508 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Noorden
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 11 april 2014 - 23:16

Mooie klokjes. Volgens mij beter dan carbtune. Synchroniseren kan een groot verschil maken is mijn ervaring. "De rest" moet dan natuurlijk wel goed zijn(klepspeling/lekken/gasbuizen-/naalden/vlotternaalden). Bij een carburateur kan er van alles aan de hand zijn afhankelijk van km stand en gesleutel. Hoeveel km heeft je motorfiets gelopen?



#12 Msuited

Msuited

    I am suited

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1261 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Vught
  • Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is:Wit/Zwart/Rood

Geplaatst 11 april 2014 - 23:20

72618 km gelopen, maar onderhoud is goed gedaan door vorige eigenaar valt op als je de boel opendraait. Zit nog wel een tok in t blok die verdwijnt als je de koppeling in knijpt. Maar dat kan ook iets met die camshaft verhalen van doen hebben dacht ik. Pakt in ieder geval weer vlot op nu ;-)

#13 VFoRever

VFoRever

    Vaker hier dan op de VFR

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4508 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Noorden
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 11 april 2014 - 23:53

Ik bedoelde de km stand van de motorfiets van menmulder, want zijn motor loopt niet goed.

Deze ochtend zijn er mensen met carbtunes en vacuumklokken in Gasselternijveen..



#14 Msuited

Msuited

    I am suited

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1261 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Vught
  • Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is:Wit/Zwart/Rood

Geplaatst 11 april 2014 - 23:56

Volgende keer misschien met spatie en een @tje ;-)

#15 Denz

Denz

    Ervaren rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPip
  • 306 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Lingewaard
  • Interesses:Auto's, motoren, muziek en ouwe meuk
  • Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 12 april 2014 - 00:14

Topic is een jaar oud.. dus of ie nog gaat reageren:

 

menmulder

Member Since 25 Jul 2011
OFFLINE Last Active Jul 03 2013 17:35

 

 

  :scratchchin:


Bewerkt door Denz, 12 april 2014 - 00:15.



0 gebruiker(s) lezen dit topic

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers