Spring naar inhoud

Foto

Garmin Zumo 550

• Log in om te reageren
8 reacties op dit topic

#1 Sniper

Sniper

Zeer ervaren rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPipPipPip
  • 574 berichten
  • Geslacht:Man
  • Interesses:Choppers, Offroad rijden met mijn WR400F en mijn Niva en natuurlijk Honda Vfr800Fi.
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Geel

Geplaatst 17 juli 2013 - 13:46

help een N00B de zomer door.

Ik heb sinds zaterdag een Zumo 550 maar kom er niet uit. navigeren gaat goed etc maar ik zit met volgende.
op de VFR zit een houder daar zit de Zumo in. in deze houder zit een aansluiting voor een headset die is verbonden met de speakers in mijn helm. ik heb geluid met MP3 en navigatie.

ik heb bluetooth aanstaan en deze is gekoppeld met mij iPhone dat gaat ook goed, ik kan bladeren in mijn adres boek etc. als ik ga bellen stopt de muziek en navigatie en zie ik mijn telefoon bellen.

ik hoor echter niks. de andere kant kan mij niet horen maar dat komt omdat ik nog Mic heb aangesloten. Kan ik gewoon een mic aansluiten op de houder (zit een aansluiting op)

of moet ik een bluetooth headset met Mic kopen, en zo ja kan ik deze dan koppelen aan de Zumo ? als dat is gedaan kan ik dan de zumo ook aan de telefoon koppelen met bluetooth ? (kan anders niet bellen)

als laatste vrag welek headset kan ik het beste gebruiken (wil wel stereo)

alvast bedankt

#2 Ray

Ray

Toercommissie

• Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11398 berichten
  • Interesses:Veel rijden en duiken.
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 17 juli 2013 - 16:23

Zou kunnen zijn dat het niet helemaal werkt omdat er geen mic is aangesloten maar je kan er ook een BT headset op aansluiten en dan alles via BT te laten gaan.
Ik heb zelf een Nolan met N-com maar als je even zoekt kan je hier ook genoeg vinden over Cardo e.d.

Bellen werkt wel maar ik doe het nooit, soms heb ik 'm gekoppeld voor noodgevallen.

#3 klein

klein

VFR 100.000 bikkel

• Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1149 berichten
  • Interesses:Mijn interesse ligt bij motorrijden wat anders ???? Oja en achter de computer
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 17 juli 2013 - 17:25

Inderdaad waarom zou je willen bellen tijdens het rijden Even stoppen is makkelijker Een blauwetand setje is wel erg aan de prijs heb zelf ook gekeken maar ik houd het wel bij een draadje en voor wat de storing betreft kan het zijn dat je de mic er niet aan hebt

Succes ermee

#4 Motorke

Motorke

Gevorderde rijder

• Inactief
  • 91 berichten
  • Interesses:Motorrijden en fietsen met racefiets en ATB.
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750

Geplaatst 17 juli 2013 - 18:03

ik heb een 550 met een bluetooth headset van Cardo Scala. De scala heeft 2 luidsprekertjes en een microfoon.  Ik koppel eigenlijk nooit mijn gsm (gewoon een oude nokia) nooit aan mijn Zumo omdat ik lekker ongestoord wil motorrijden. Ik heb het wel getest en het werkt prima. 

Een cardo scala rider Q1 kost momenteel 139 euro. Stereo geluid via bluetooth en handsfree bellen. Er zit ook een ingebouwde fm radio in.

Ik denk dat je dus echt een bluetooth headset nodig hebt om je  Iphone werkend te krijgen. 

#5 Sniper

Sniper

Zeer ervaren rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPipPipPip
  • 574 berichten
  • Interesses:Choppers, Offroad rijden met mijn WR400F en mijn Niva en natuurlijk Honda Vfr800Fi.
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Geel

Geplaatst 18 juli 2013 - 00:36

Alvast bedankt voor de reactie daar kan ik mee verder. Nog wel een vraagje, kun je ook iets aansluiten (Bluetooth) zodat je met je passagier kunt praten en allerijl naar de muziek op de zumo kan luisteren ?
Ga ik alvast zoeken naar de genoemde headsets

#6 klein

klein

VFR 100.000 bikkel

• Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1149 berichten
  • Interesses:Mijn interesse ligt bij motorrijden wat anders ???? Oja en achter de computer
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750

Geplaatst 18 juli 2013 - 06:30

Als het goed is zou dat inderdaad moeten kunnen ja

#7 Motorke

Motorke

Gevorderde rijder

• Inactief
  • 91 berichten
  • Interesses:Motorrijden en fietsen met racefiets en ATB.
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750

Geplaatst 18 juli 2013 - 21:04

Dat kan allemaal met de cardo scala rider Q1 teamset. Kost rond 250  euro.  Ik heb zelf een wat oudere Scala Rider en vind de kwaliteit van het MP3 geluid niet echt geweldig.

Wil je echt top of the bill dan kun je een set van Autocom  aanschaffen. Praat je wel direct over andere prijzen en het is een systeem wat met bedrading werkt.

Je kunt veel info vinden op http://www.gps.nl/motor_intercom.html De teamset vind je in onder bluetooth intercom in het rechtse kader op de site.

Bewerkt door Motorke, 18 juli 2013 - 21:14.

#8 bjauto

bjauto

Ervaren rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPipPip
  • 308 berichten
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 27 juli 2013 - 14:55

Of gebruik een T-COM Bluetooth headset (zoek even met Google) van € 119,-. Zelf mee testgereden en geluid blijft ook op hogere snelheden goed.

Vorig jaar de Cardo Scala Rider Q2 van jidema overgenomen waar ik zeer content mee ben.

#9 jidema

jidema

Gevorderde rijder

• Inactief
  • 202 berichten
  • Interesses:motorsport, atb en race fietsen
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 27 juli 2013 - 18:10

Leuk om te lezen dat je er veel plezier van hebt.

0 gebruiker(s) lezen dit topic

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers