Spring naar inhoud


Foto
- - - - -

welke VFR 800


  • Log in om te reageren
8 reacties op dit topic

#1 peter zwaan

peter zwaan

    Nieuwkomer

  • Inactief
  • 4 berichten
  • Locatie:2573xt
  • Kies je type
  • De mijne is:n.v.t.

Geplaatst 04 september 2013 - 18:51

goedeavond allen,

 

Ik ben pzoek naar een honda vfr 800 uit het bouwjaar 1998-1999-2000

maar nou heb ik de vraag aan de kenners wat en welke verschillen zijn er met deze bouwjaren .

 

Mvg peter



#2 VFRikus

VFRikus

    Rijdt als 'n natte krant

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12679 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 04 september 2013 - 19:29

2000 en 2001 zijn, onder andere, voorzien van HISS, een lichter te bedienen koppeling en een ECU waarin de mapping nogal wat is verbeterd en dit uit zich met name in een lager brandstof verbruik.

Denk hierbij aan ongeveer 2 - 3 kilometer meer per liter benzine.

VFRikus


Bewerkt door VFRikus, 04 september 2013 - 19:29.


#3 peter zwaan

peter zwaan

    Nieuwkomer

  • Inactief
  • 4 berichten
  • Locatie:2573xt
  • Kies je type
  • De mijne is:n.v.t.

Geplaatst 04 september 2013 - 19:40

ok dus de 1998/1999 model rijden  duurder mag ik uitgaan van 1 op 15 .



#4 peter zwaan

peter zwaan

    Nieuwkomer

  • Inactief
  • 4 berichten
  • Locatie:2573xt
  • Kies je type
  • De mijne is:n.v.t.

Geplaatst 04 september 2013 - 19:44

er staat een 1999 model met 16000 km te koop voor 2650 euro met power commander en andere diverse extras is dat te duur  voor deze motor



#5 VFRikus

VFRikus

    Rijdt als 'n natte krant

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12679 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 04 september 2013 - 19:49

Ligt helemaal aan hoe hij er uitziet en de staat van onderhoud.

Met een beetje pech zitten de originele banden er nog onder en zijn ze over datum.

VFRikus



#6 Ray

Ray

    Toercommissie

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11162 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Maasbracht
  • Interesses:Veel rijden en duiken.
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 04 september 2013 - 20:08

Ik vind motoren met extreem lage kilometerstanden altijd erg verdacht.

Daarbij blijf ik erbij dat stilstand achteruitgang is en daarmee ook een grotere kans op onderhoudskosten van onderdelen die normaal rustig vele malen meer meegaan.

Een VFR gaat normaal erg lang mee en je hoeft een motor met meer dan 50k op de teller echt niet te schuwen en misschien zijn die wel beter dan die vitrinefietsen.



#7 Eek

Eek

    Ervaren rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPip
  • 488 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Apeldoorn
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Rood/Zilver

Geplaatst 04 september 2013 - 21:47

Hoe meer kms hoe voordeliger ze vaak zijn aan te schaffen. Al ben ik het niet helemaal eens met Ray dat stilstand achteruitgang is... Maar dan zal de mijne de uitzondering op Ray's "regel" zijn :-)

#8 Eric

Eric

    Voorzitter

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4629 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Lingewaard
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Groen

Geplaatst 04 september 2013 - 23:06

16000 km in 14 jaar is idd erg weinig. Effe goed opletten op ouderdom van banden zoals VFRikus al zei.....en ook van alle vloeistoffen. En over 8000 km ben je aan een echt grote beurt toe incl. kleppen controleren/stellen.
Als er goed voor gezorgd is dan is die prijs zeker niet onredelijk.....

#9 lars

lars

    VFR rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1157 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Limburg
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:pearl sunbeam white/graphite black

Geplaatst 05 september 2013 - 12:09

Stilstand is geen achteruitgang. Meer kilometers is goedkopere aanschaf maar nog minder ervoor terug krijgen bij verkoop. Tevens hoge km stand levert ook weer de nodige slijtage delen op die weer vervangen moeten worden.

 

Het enigste wat je met stilstand kunt verwachten is oude banden ( poehoe dat is erg ), lekkende keerring van de vork ( maar dat hebben ze ook bij hogere km standen ). en hetgeen wel nadelig kan zijn als de remvloeistof niet vervangen word met lage km standen is problemen met lekkende remmen of roestvorming op de cups dat kan wel een duur grapje zijn. Maar al deze punten zijn makkelijk te controleren bij aankoop. Voor de rest zal zo n motor er veelal beter uitzien en alles nog lekker spelingsvrij hebben.  

 

 

Hoge km stand heeft veruit meer nadelen dan lage km stand.




0 gebruiker(s) lezen dit topic

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers