Ga naar inhoud

Givi wingrack en higmount Devil uitlaat


Sniper
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Ik wil graag koffers monteren op mijn VFR zodat ik op vakantie kan met de motor, (krijg in mijn tanktas niet zo veel spullen :huh: )

nu heb ik een highmount uitlaat van Devil en vraag me af of een koffer rek daar wel langs past.

ik ben aan het kijken geweest naar een Give wingrack (de V vorm) omdat daar genoeg van te krijgen is. hieronder de foto's van mijn uitlaat, wie weet of dit past ?

 

uitlaat.jpeg

 

uitlaat2.jpeg

 

uitlaat3.jpeg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een BOS carbon high mount past net, maar die is ovaal.

Daarnaast merkte ik na gebruik dat een bout van het rack een deuk in de demper had gemaakt.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met een rek begint dat voor jouw VFR gemaakt is ben je al een heel end op weg.

Links een makkie, rechts zul je misschien wat spacers moeten toevoegen.

 

 

 

 

 

Als een V-tec set op een 1997'er te zetten is..........

 

 

 

 

(strip rechts moet nog vervangen worden door een dunner stuk buis...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat van die spacer was ook mijn idee. ik heb een wingrack gevonden voor mijn vfr dus dat deel is al gelukt.

zit alleen te twijfelen of het langs de uitlaat gaat.

 

heb je de orginele beugel moeten afzagen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beugel rechts heb ik moeten aanpassen; het pootje dat naar binnen wijst.

Goed dat mijn buurman metaalbewerker is en een collega heeft die kan lassen.

 

 

Haal je "kont" er maar van af en kijk waar jij op het subframe nog gaten over hebt.

De 90-97 heeft achteraan L/R gaten "over". (M8 geloof ik)

 

 

 

 

zoals je ziet, je kunt ook de bouten gebruiken (die het zwarte binnenkuip gedeelte aan het subframe houden) om een bracket te monteren.

(deze bouten zijn wel dunner, maar door aan de anderkant ook te monteren zit het stabiel)

 

1st mock-up..

 

 

 

 

aangepast door 748cc
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb zojuist mijn nieuwe koffers en beugels opgehaald. Vond ze op marktplaats voor een prikkie (130 euro voor 2 kappa koffers van 40 liter en een rek) de koffers zijn 1 keer gebruikt en nog als nieuw.

het rek is gebruikt voor een VFR800fi maar ik weet niet zeker welk merk rek het is, het lijkt een wingrack maar de beugels zijn anders, er staat Brevettato op.

de montage past net niet bij mijn uitlaat maar door een busje tussen de bovenste plaat te doen en een plaatje bij mijn voetsteun lijkt het al te passen. de motor wordt wel breed maar kan wel lekker veel meenemen (passen per koffer twee helmen in)

 

de set

Koffersmetrek.jpg

 

en de voor en achterkant, dit is nog een proef opstelling.

IMG_1271.jpg

IMG_1270.jpg

aangepast door Sniper
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt goed, maar wat gebeurt er als er kilo's in zitten en je rijdt door kuilen?

Bij mij zat er een uiteinde van een bout net op het dikste punt van de demper en dat ging niet goed.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

hangt ervanaf hoe het rek aan de achterkant bevestigd is. Als die veel "flex" toelaat dan kan het rek tegen je uitlaat aantikken.

Want 1mm speling op de werkbank worden er mischien 5 bij 160kmu... :-)

 

Als je ietwat meer speling kunt creeren (en je niet te beed gaat uitsteken) zou ik het doen.

 

Mijn setup is zo'n 105cm breed, net zoveel als een Kawasaki GTR1400 of een VFR800 met grote Givi koffers.

Veel breder wil ik niet worden.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag alles afgewerkt, nu testen. Ga de koffers maximaal vullen (ongeveer 10 kilo per koffer) en dan eens een beetje duwen en trekken aan het systeem.

voor nu lijkt het stevig maar moet het inderdaad ook even testen bij 120 plus op de weg, bij voorkeur met wat hobbels maar dat laatste is niet zo'n probleem op de Belgische wegen :scratchchin:

 

overigens is het totaal nu 104 cm breed

aangepast door Sniper
Link naar reactie
Delen op andere sites

Let niet op het boutje bij de voetsteun dat moet ik nog ff aanpassen

 

IMG_1286.jpg

 

de ruimte tussen uitlaat en rek

 

IMG_1281.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

FF alles getest en het beweegt amper, zit dus muurvast. natuurlijk is het maar een testrit geweest van een paar KM, de praktijk zal het uitwijzen

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...