Ga naar inhoud

Welke mods nu wel en niet op de VFR800 uit 2002


bestdealex
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allemaal!

 

Zojuist mijzelf even voorgesteld in het daarvoor bestemde deel van dit forum, en dan nu natuurlijk losbarsten.

 

Mijn motor:

VFR800 VTEC ABS uit 2002

 

Mijn vraag:

Inmiddels lees ik nu al grofweg een maand op zowel dit forum, als op de amerikaanse varianten. Véél gelezen, alle standaard problemen voorbij zien komen, en alle oplossingen.

Nu moet ik alleen toegeven dat ik een beetje verdwaald ben geraakt tussen de verschillende versies, uitzonderingen, en modellen.

 

Wat ik nu graag zou willen weten is welke mods er nu specifiek voor mijn model wel handig zijn. Naar mijn beste weten zijn het de volgende:

Blauwe connector mod

PAIR valve mod

Flapper mod

Snorkel mod (hoewel ik deze waarschijnlijk oversla)

 

Zijn dit alle mod die ik nodig heb om mijn elektra een fighting chance te geven, of mis ik er een paar, dan wel zijn er mods die mij sterk aan te raden zijn?

Op dit moment lijkt mijn elektra nog goed te werken, maar wil hier geen risico's in nemen aangezien de motor mijn primair vervoer is (secundair is OV....). Daarnaast start de motor slecht (koud), maar ik vermoed dat dit door de bougies komen. Hierover later meer.

 

Hoe dan ook, enige tips, trucs, en informatie zou zeer gewaardeerd worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

PAIR en flappermod zijn zeker aanraders en de blauwe stekkermod ken ik niet als mod, alleen als oplossing bij een massaprobleem.

Alle connectoren eens nalopen/schoonmaken en insmeren met (zuurvrije) vaseline is goed genoeg.

Thermostaat is ook een punt bij de VTEC wat vaak te voorkomen (en soms te verhelpen) is door de koelvloeistof te vervangen door G12+ en in jouw geval na een 1000Km nog eens want een kapotte thermostaat kan ook voor startproblemen zorgen.

Bougies zijn ook een ondergeschoven item maar na zo'n 35k zijn ook de iridium bougies wel aan vervanging toe i.t.t. de 42k die Honda voorschrijft en das ook zeker een mogelijkheid om het starten te verbeteren.

Wanneer het de thermostaat is kan je dit meestal wel merken aan het warm worden van de KVS of beter gezegd het niet warm worden, de meter zal dan niet erg snel of zelfs helemaal niet naar de +/- 77gr doorlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie!

 

Wanneer de motor gestart is loopt deze direct prima (1100-1200 rpm, zeer stabiel), en komt ook volgens de sensor goed op temperatuur. plm. 80 graden op de snelweg, en plm. 100 in de binnenstad, dus hopelijk valt dat mee.

Wel staat er net geen ton op de teller, en ik heb van de vorige eigenaar geen enkele indicatie van onderhoudsverleden gehad, dus de bougies staan voor alsnog op mijn most wanted lijst. Hierbij ook direct nog een vraag: De iridium uitvoering van de bougies vind ik erg duur, en ik ben altijd erg bij met mijn onderhoud, en vervang ze liever iets vaker. Welke NGK bougies kan ik er dan insteken, en heeft het nog zin om een koudere te nemen voor de komende winter maanden?

 

De vaseline, en G12+ (zo even googlen) ga ik zeker regelen, en de mods natuurlijk ook. De blauwe connector mod is er inderdaad voor een veel voorkomend massa probleem, en is dus mogelijk niet nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De snorkel mod.

ik heb er een jaar mee rondgereden en weer terug gemonteerd.

 

wat bij opviel is dat hij met snorkel 10x beter onderin loopt als zonder.

(mijn ervaring)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke NGK bougies kan ik er dan insteken, en heeft het nog zin om een koudere te nemen voor de komende winter maanden?

 

De website van NKG.NL verwijst naar het type IMR9B-9H voor de VFR800Vtec van 2002.

Recentelijk waren die in een setje van 4 voor een schappelijk bedrag via Driven-2-Automotive op Ebay.UK te verkrijgen maar daar zie ik ze niet meer bij staan.

Alternatief vanuit Engeland is hier te vinden, zij het wat duurder.

Een bescheiden zoektocht op ebay levert voordelige resultaten op uit de VS Voor verzendkosten zie onder aan de pagina.

De douane kan evt nog wat roet in het eten gooien maar concrete voorbeelden heb ik niet.

 

Er zullen vast meer opties zijn maar bij deze heb je een voorzetje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De website van NKG.NL verwijst naar het type IMR9B-9H voor de VFR800Vtec van 2002.

 

Misschien niet een wereldprijs, maar in Nederland niet goedkoper gevonden: bij Motozoom voor 19,95 euro per stuk.

aangepast door L1dert
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...