Ga naar inhoud

akrapovic VFR1200f


nopper
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik denk erover een tweedehands akra te kopen. Ik zie dat er twee types zijn : één met het logo erin gelaserd en één met een sticker. Zijn er verschillen onderling of is het inwendig dezelfde demper. Zou het kunnen dat de gelaserde versie een origineel honda accessoire was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gelaserde is inderdaad de originele Honda accessoire.

 

Een verschil is dat hij volgens Honda eigen recept natuurlijk duurder is bij aanschaf :glare:

En volgens mij is hij iets stiller zonder db killer, maar dat weet ik niet zeker, ik heb hem nu onder de VFR1200X omdat hij daarin dat pakket zat (daardoor is de prijs ineens heel anders :) )

Maar het geluid is nog uitermate beschaafd ook zonder de killer er in. (ik ken niemand met een andere Akra onder de 1200X om te vergelijken)

 

Persoonlijk vind ik het gelaserde mooier staan dan die felle kleuren, maar dat is smaak een ander kan daar precies andersom overdenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Akrapovic voor de Crosstourer heb ik voor een zeer aantrekkelijke prijs kunnen krijgen, omdat die overgebleven was van een pakket.

De originele Honda versie met db-killer is stiller dan de originele uitlaat.

Ik merkte wel dat de ECU zich moest aanpassen, en met de andere uitlaat eerst meer verbruikt. Later normaliseert dat gelukkig weer. ll:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de oem honda akra zit de db killer vast gelast ( tenminste bij die van MVG) ik kan de db killer verwijderen, Zonder vind ik te luid, Met te zacht. Ik heb de helft van de db killer afgezaagd. Prima zo en met E keur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oem Akra heeft inderdaad een gelaste db killer, het geluid vindt ik ok zo en gaat na een lange dag ook niet vervelen.Er is wel een prijsverschil van 2 a 300euro tussen de oem versie en die van Akrapovic zelf. Bij Akrapovic heb je wel keuze dacht ik tussen carbon,titanium,..., bij Honda kan je enkel de titanium versie kiezen. Ik heb uiteindelijk voor de Honda Akra gekozen omdat ik hem mooier vond staan bij mijn zilveren motor dan die van Akrapovic zelf, deze heeft een rood met gele sticker en dat vond ik niet passen maar dat is persoonlijk.

Houd er wel rekening mee dat er 2 versies bestaan, de hoger geplaatste en die voor gebruik van zijkoffers!post-4957-0-88133300-1382298137_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de oem honda akra zit de db killer vast gelast ( tenminste bij die van MVG) ik kan de db killer verwijderen, Zonder vind ik te luid, Met te zacht. Ik heb de helft van de db killer afgezaagd. Prima zo en met E keur. 

 

Heb je nog iets meer gedaan dan de las van de schroef doorslijpen om de db killer te verwijderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen OEM Honda Akra demper. Bij mijn akra is het schroefje zo te verwijderen.

aangepast door Dutchgixxer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel apart :scratchchin: bij de 1200X zit er gewoon een schroefje in de db-killer, dus die was er in 2 tellen uit.

Maar het geluid is nog erg beschaafd hoor, zonder db-killer, met killer is hij idd stiller dan de OEM uitlaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Akra van MVG een tijdje terug ff goed bekeken, met een dremel is de las vlot door te slijpen. Nieuw schroefje er in klaar. Is een gewone M4 met grotere kop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2dehands.be stond er eentje te koop. Een laag geplaatste dus passend met mijn koffers. Maar na wat rondsnuffelen denk it toch dat ik nog even wacht en tegen de zomer een DAM bestel. Ik heb al een paar DAM uitlaten gehad onder vorige motoren en was telkens héél tevreden over geluid en kwaliteit. En deze heeft bovendien ook een E-keur.

 

Wat me toch tegenhoud bij de Akra is dat de lage versie zonder koffers er héél onsportief uitziet. Dan doet Leovince het beter : die leveren 2 uitlaatbochten, zodat je kan kiezen.

De DAM ziet er gewoon mooi uit, met of zonder koffers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt wel dat de laag geplaatste Akra er zonder koffers wat minder sportief uitziet, ik heb mijn zijkoffers er bijna altijd opzitten en dan is het wel een mooi geheel.

Bij wisselend gebruik zou ik ook voor de DAM kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Deze morgen een OEM Honda Akrapovic op de kop getikt voor minder dan de helft van de Honda prijs,
maar hier zit blijkbaar geen DB-killer in , er is wel een opening met schroefdraad voorzien om er 1 te monteren.
Morgen nog eens contact opnemen met de verkoper, en in het slechtste geval er 1tje bestellen.
Het type volgens Akrapovic (vermeld achteraan op de demper is : M-HR 021.
En op de doos stond (geen idee of het de originele doos was - denk het wel) :

088F88 - MGE - 900

VS HO VFR1200F SO 10 MST H LAS GRAV

SAP CODE 113483

CODE N° V - VZOREC

Made in Slovenia

En kan iemand me het nut uitleggen van het veertje en de smalle aanspanring,

welke je uiterst vooraan zou moeten monteren (nog voor de grote aanspanring welke de demper vastzet)
en met het veertje verbind met de demper......

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen een OEM Honda Akrapovic op de kop getikt voor minder dan de helft van de Honda prijs,

maar hier zit blijkbaar geen DB-killer in , er is wel een opening met schroefdraad voorzien om er 1 te monteren.

Morgen nog eens contact opnemen met de verkoper, en in het slechtste geval er 1tje bestellen.

Het type volgens Akrapovic (vermeld achteraan op de demper is : M-HR 021.

En op de doos stond (geen idee of het de originele doos was - denk het wel) :

088F88 - MGE - 900

VS HO VFR1200F SO 10 MST H LAS GRAV

SAP CODE 113483

CODE N° V - VZOREC

Made in Slovenia

Paske, hier klopt iets niet. De OEM Honda Akra is goed te onderscheiden van de gewone aftermarket Akra.

 

Bij de OEM is de dB killer vast gelast (zie boven) en is de naam Akrapovic met een laser in het titanium omhulsel gebrand. De naam Akrapovic kan je dus niet verwijderen.

Ik heb ook een Akra (aftermarket) en ik heb gewoon de sticker verwijderd (met WD 40) alvorens hem in gebruik te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope is een OEM Honda Akra, Staat er in het zwart op.
Spijtig dat ik geen foto op een normale manier kan posten (weet niet meer hoe ik het vorige maal gedaan heb)

 

Check de accessoire brochure :
http://honda.i-flipbook.nl/nl_nl/flipbook/1001-accessoires-brochure-2016-nl.html

Onderdeel n° klopt en ziet er dan ook zo uit, zoals de foto hierboven:

post-4957-0-88133300-1382298137.jpg

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

En kan iemand me het nut uitleggen van het veertje en de smalle aanspanring,

welke je uiterst vooraan zou moeten monteren (nog voor de grote aanspanring welke de demper vastzet)

en met het veertje verbind met de demper......

zie blz. 9

 

https://d2wb124y84b8aj.cloudfront.net/akrapovicbppmultimedia/9bbfe50c4f12491590892273e15fd4b4.pdf

 

Voor zover ik me herinner is dit een adapter om de Akra aan te sluiten op de rest van het uitlaat systeem.

 

Ik vond het niet direct gemakkelijk om te installeren (een brug zou een grote hulp zijn geweest)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...