Ga naar inhoud

Nieuw: Michelin Pilot Road 4, GT en Trail motorband


 Delen

Aanbevolen berichten

Het volgende valt te lezen op: nieuwsmotor.nl

 

Nieuw: Michelin Pilot Road 4, GT en Trail motorband donderdag 07 november 2013

Michelin kondigt aan dat het in 2014 over de hele wereld een compleet nieuw aanbod motorbanden op de markt zal zetten. Het bestaat uit de volgende 3 bandengamma's: de Michelin Pilot Road 4, de Michelin Pilot Road 4 GT en de Michelin Pilot Road 4 Trail. Deze Michelin banden, bestemd voor 100 % weggebruik, zijn geschikt voor de meeste categorieën wegmotoren met meer dan 600 cc motorinhoud. Ze zijn zo ontwikkeld dat ze onder de meest gangbare gebruiksomstandigheden maximale veiligheid kunnen bieden, met name op natte wegen en bij remmen.
Michelin kondigt eveneens aan dat het, met de GT-versie van deze nieuwe band, leverancier wordt voor de nieuwe BMW R 1200 RT. Een nieuwe band voor een nieuwe motor die tot de bestsellers in zijn categorie behoort: dat maakt duidelijk hoe het prestatieniveau ligt. De nieuwe Michelin Pilot Road 4 is onder alle omstandigheden veiliger en heeft een langere levensduur in kilometers. Deze combinatie van eigenschappen vloeit voort uit de Michelin Total Performance strategie, die erop gericht is om alle prestaties van een band constant en tegelijkertijd te verbeteren. De Michelin Pilot Road 4 wil zoveel mogelijk motorrijders laten ervaren dat ze veilig onder
bijna alle omstandigheden de weg op kunnen.

- See more at: http://www.nieuwsmotor.nl/premium-persberichten/18967-nieuw-michelin-pilot-road-4,-gt-en-trail-motorband.html#sthash.BngIqrVU.dpuf

 

post-2402-0-21141000-1383914927_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah daar is het nieuws, ik denk dat ik mijn volgende band al weet :)

 

Wanneer mijn niet nieuwe RoadSmarts weer glad zijn zijn er ook wel voldoende ervaringen bekend over deze band denk ik zo.

Ik ben benieuwd naar de praktijkervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Weet iemand de verschillen ten opzichte van de Pilot Road 2/3? Twijfel voor een nieuw setje banden tussen de Pirelli Angel GT of misschien dan toch de Michelin Pilot Road 4. Misschien kunnen mensen hier gelijk ook adviseren, in geval van de Michelin, of de Pilot Road 4 of de Pilot Road 4 GT de "betere" keuze is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mijn eerste kilometers gemaakt op mijn nieuwe banden; Pirelli Angel GT.

 

Is tevens ook mijn allereerste set waar ik op rijdt. Ik heb dus nog geen vergelijkingsmateriaal, waardoor ik er eigenlijk geen zinnig woord over kan zeggen:blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mpr4 is al leverbaar. Ongeveer 30 euro de set duurder dan een set mpr3.

Als adviesprijs inderdaad ongeveer dat bedrag duurder, als netto prijs scheelt het minder.

Dit komt omdat de MPR3 goedkoper is geworden dan verleden jaar, en de MPR4 iets duurder dan de MPR3 verleden jaar nog was.

De MPR1 en 2 zijn ook weer iets goedkoper geworden.

 

Ik heb nu enkele MPR4's verkocht en gemonteerd. Ik voel weinig tot geen verschil met de MPR3 in karkasconstructie, zelfs niet in de GT-versie.

Maar weerstand tegen handmatig knijpen is natuurlijk niet hetzelfde als de belasting op straat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...