Ga naar inhoud

lichter koppelen?


Susanna
 Delen

Aanbevolen berichten

Gisteren kwam ik er opnieuw achter dat file rijden toch wat irriterend is voor mijn ontsteking in mijn elleboog.

Nu dacht ik dat een lichtere koppelingshendel misschien de oplossing is. Zijn hier ervaringen of oplossingen voor ? En rembekrachtiger op de hendel? Of andere ideeën? Ik heb de originele hendels.

Tijdens het rijden en gewoon schakelen heb ik geen moeite met koppelen. Het gaat echt alleen om het rijden met een slippende koppeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets is onmogelijk, maar eenvoudig is het niet.

De verhouding van de cilinders ligt vast en is niet eenvoudig aan te passen en als je dat doet heeft het direct invloed op de werkslag.

Lichtere veren in de koppeling kan, maar dan koop je risico op slippen.

Een langere koppeling handle zou nog kunnen, maar is ook niet handig.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan eens met deze mensen contact op kunnen nemen.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat juist bij rijden met een slippende koppeling het nodige gevoel vrijwel geheel weg gaat vallen als er een oplossing voor is bij een hydraulische koppeling, voor een mechanische (kabel) koppeling zijn er wel hulpmiddelen.

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje trainen met zo'n knijpding met zo'n veer er in. Twee weken elke dag 5 tot 10 min en klaar. Helpt echt.

oh, zo'n knijpding heb ik wel. Niet eens aan gedacht...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan eens met deze mensen contact op kunnen nemen.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat juist bij rijden met een slippende koppeling het nodige gevoel vrijwel geheel weg gaat vallen als er een oplossing voor is bij een hydraulische koppeling, voor een mechanische (kabel) koppeling zijn er wel hulpmiddelen.

hmmm, vanille ijs? ...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Link even kloppend gemaakt :P

Had denk ik scheef gezeten met een vinger en had dus geen ctrl+c gedaan, Ice ice baby zat nog onder de knop als reactie op een vriendin van me die een bericht op facebook had geplaatst dat bij een weekendje weg 's morgens ijs op de motor zat :coolsmiley:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht wel dat je een dergelijke link bedoelde. Ik zat ook aan zo'n bedrijf te denken, stond er ook een op de motorbeurs. Hele tijd met de meneer over zijn robot arm gesproken maar geen visitekaartje meegenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dat de draaipunten schoon en gesmeerd zijn. Indien aanwezig smeer de bowdenkabel met lichte olie. en ja fitness helpt zeker ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.............................................. en ja fitness helpt zeker ook.

Dus.......................kilometers maken, komt het vanzelf goed :)

Ook vast leuker dan in zo'n ding zitten knijpen.

VFRikus

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

In plaats van koppeling laten slippen kan je ook bijremmen met de voet / rechterhand.

Mijn VFR bokt niet in lage toeren als hij warm is, werkt ook prima :)

 

Kan lang niet in alle situaties maar alle beetjes helpen.

post-4772-0-84515200-1394541161_thumb.jpg

aangepast door DaniëlU
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dat de draaipunten schoon en gesmeerd zijn. Indien aanwezig smeer de bowdenkabel met lichte olie. en ja fitness helpt zeker ook.

 

 

 

Hydraulisch koppeling op de RC36/1

 

Even afdeling open deur misschien,

M'n vrouw even als proefkonijn gebruikt ( als , vrouw -> kleine handen ) en die heeft ook behoorlijk moeite met die koppeling.

 

Als ik de koppeling verstel ( heb instelbare hendels ) , kan ze wel bij het uiteinde komen, en kon ze het prima.

 

 

Nu ken ik je handen niet :) maar, kan het zijn dat als je wel ( als je dat niet kan ) bij de uitende kan komen..

Dat het niet veel makkelijker gaat ?

 

Mocht dat het geval zijn... voor 20 euro heb je een paar instelbare hendels , die nog mooi glimmen ook

 

 

 

 

 

 

 

Ze keek trouwens wat raar , schat... kom eens naar de garage !!!

* je wilt dat ik wát doe???? *

aangepast door Stefan666
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 

Hydraulisch koppeling op de RC36/1

 

Even afdeling open deur misschien,

M'n vrouw even als proefkonijn gebruikt ( als , vrouw -> kleine handen ) en die heeft ook behoorlijk moeite met die koppeling.

 

Als ik de koppeling verstel ( heb instelbare hendels ) , kan ze wel bij het uiteinde komen, en kon ze het prima.

 

 

Nu ken ik je handen niet :) maar, kan het zijn dat als je wel ( als je dat niet kan ) bij de uitende kan komen..

Dat het niet veel makkelijker gaat ?

 

Mocht dat het geval zijn... voor 20 euro heb je een paar instelbare hendels , die nog mooi glimmen ook

 

 

 

 

 

 

 

Ze keek trouwens wat raar , schat... kom eens naar de garage !!!

* je wilt dat ik wát doe???? *

 

Haha, dank je wel.
Ik heb ooit verstelbare hendels gekocht, maar dat waren korte hendels dus die heb ik door verkocht. Misschien dat ik de langere variant eens moet proberen.
Ik heb de originele hendels zo dichtbij mogelijk. Ik kom prima rond de hendel met mijn vingers ( geen lange tenen, wel lange vingers ) maar het half ingeknepen houden belast de tennis/golf ( weet nog steeds niet wat ik heb?! ) elleboog te veel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag eens om een consult bij de fysio die ook "dry needeling" toepast.

Mijn vrouw had ook problemen met de koppeling gerelateerd aan een tennis arm.

Nadat ze de dry needeling behandeling heeft ondergaan was het vervelende gevoel/pijn weg en kon ze weer lange ritten maken.

Daarna is het wel zorg om de arm dmv fitness sterker te maken.

 

Demonstration of dry needling of a motor point for treatment of Tennis Elbow

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...