Ga naar inhoud

popnagels voor mijn uitlaat


NiekH
 Delen

Aanbevolen berichten

Hey,

 

ik ben bezig met het aanpassen van mijn uitlaat, inkorten van de demper.. Maar nou lees ik hier en daar op het alwetende web dat er rvs popnagels in 'moeten' en dan ook nog gasdichte..

 

Is dit nu echt nodig, zijn aluminium nagels niet goed genoeg? Als het nodig is, waar haal je die dingen! :blink:

 

Ik ben me er trouwens van bewust dat rvs nagel nagenoeg niet te doen is met een standaard bouwmarkt tang..

graag jullie weldoordachte en onomstootbare meningen :P

 

 

groeten

Niek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben ze bij de motor-shop ( lees, waar ze onderdelen voor motoren verkopen )

Ga je niet in de bouwmarkt vinden

 

( die gasdichte dan hé )

 

RVS is taaier als aluminium, wat ik me zou kunnen bedenken om er RVS voor te gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , rvs popnagels kun je er beter in zetten dan de alu , is sterker en oogt ook beter/mooier , over de tang , tja hoe dikker de popnagel des te meer kracht moet je hebben om hem te bevestigen , heb er zelf eentje op het werk op lucht voor de 5mm rvs nageltjes en dat werkt heel fijn ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt eraan van welk materiaal de demper is, als die van aluminium is dan kan er prima een aluminium popnagel in (wel gasdicht) want het heeft weinig zin een popnagel te gebruiken die sterker is dan het materiaal waarin het wordt gebruikt.

Bij RVS of titanium zou ik wel RVS gebruiken om te voorkomen dat deze gaat scheuren door trillingen.

Meestal kan je bij de plaatselijke ijzerwarenhandel ook als particulier wel terecht voor dergelijke benodigdheden of anders bij een kleine garage proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, het is dus wel verstandig om nog even rond te vragen of ik ergens gasdichte rvs popnagels kan krijgen..

 

bedankt voor de reacties!

 

groeten,

Niek

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een poosje terug mijn eind demper van binnen gerepareerd, ik heb toen bij assumburg besteld, kan je zo online bestellen komt in een envelop als je wilt.

zij zeggen op de site het volgende:

 

Roestvrijstalen (inox) popnagels vergen een goede kwaliteit popnageltang om de popnagel te sluiten, rvs is namelijk erg hard. De ervaring leert dat dit met een eenvoudige doe-het-zelf popnageltang bijna niet gaat. Hiervoor is eigenlijk een professionele popnageltang of een schaarmodel tang nodig. Als u hier niet de beschikking over heeft, kunt u beter een aluminium popnagel nemen.

 

 


ik Heb om die reden ook voor Aluminium popnagels gekozen, en ik moet zeggen het ziet er prima uit, je kan ze altijd een klein beetje polijsten om ze echt te laten glimmen als je dat zou willen.

Wie weet dat het wel gaat met de tang die jij hebt, je kan het altijd proberen maar bij mij houd het prima tot nu toe en ziet er echt wel stevig uit.

 

Gr Rolf

aangepast door BlackVfr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net mijn bos uitlaat voorzien van nieuwe dempingswol, lang gezocht naar gasdichte popnagels.

Kwam ook uit bij assumburg, RVS variant besteld. Ze gaan niet heel erg zwaar, beetje fatsoenlijke popnagel tang zal ook wel gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gebruik van aluminium en rvs op elkaar zorgt voor een elektrisch spanningsverschil (potentiaalverschil), met als gevolg meer kans op corrosie. Op gewoon staal aan de gang gaan met aluminium popnagels is vragen om roest. Met rvs zou ik ook oppassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...