Ga naar inhoud

Ervaringen Go Cruise Trottle Control


Peter Vfr
 Delen

Aanbevolen berichten

In de groupsbuy hebben vele van ons de Go Cruise Trottle Control gekocht.

Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.

Hieronder zal ik mijn eerste indruk opschrijven, na m'n eerste ritje vandaag.

 

Ik rij altijd met m'n handen helemaal naar het uiteinde van het handvat, waar zo'n opstaand randje zit(naar binnen toe dus), dus voor mij waren de eerste kilometers heel erg wennen. Als ik het gas loslaat en m'n vingers omhoog doe om te remmen, neem ik met m'n wijsvinger de cruise control mee en geef dus gas!!

Deze eerste keer was erg schrikken. Ik moet m'n rechterhand dus meer naar buiten zetten, maar dat ben ik niet gewend...

Ik rij graag met m'n duim en wijsvinger tegen dat opstaand randje aan.

Nu zou ik een soort opvulring tegen de cruise control kunnen plaatsen of de cruise control iets naar links(binnen) verbuigen, zodat de wijsvinger niet meer tegen de cruise control aan komt, wanneer ik de wijsvinger omhoog doe. Nu weet ik alleen niet of de cruise control te buigen is..? Wellicht breekt ie.

 

Om een lang verhaal kort te maken.

Ik moet er nog erg aan wennen en zoek nog voor een prettige probleemloze houding van de rechterhand.

 

Wat zijn jullie ervaringen??

 

Gr. Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem nu een aantal keer uitgeprobeerd in diverse situaties, en moet zeggen dat ik hem vooral handig vind om even mijn pols rust te geven. Echt als cruisecontrol vind ik hem niet volledig geslaagd, maar dat ligt meer aan het feit dat je met je gaskabel geen constante snelheid kan houden als die vast zit (lange leve luchtweerstand en heuveltjes)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 'm gekocht voor de lange ritten en blij dat ik toch de verstelbare genomen heb want ik moet hem toch vrij strak zetten wil hij blijven staan.

Voor de lekker binnendoor doorrij ritjes zit hij ernstig in de weg dus dan haal ik 'm er maar af, voor een enkele uitschieter tijdens een toerrit kan het wel want ik heb geen last van per ongeluk gas geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ongeveer dezelfde ervaringen.

Buigen zal niet gaan lukken vrees ik, want het is aluminium en dat buigt heel slecht.

Spontaan gas geven heb ik nog niet gehad, maar ik moet inderdaad mijn hand ook verder naar buiten plaatsen, wat overigens met remmen wel weer meer remkracht op levert!

Zeg maar: "ieder nadeel heb se voordeel!"

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne (niet verstelbaar) klemt onvoldoende waardoor de snelheid langzaam (maar te vlot) terug loopt. Heb inmiddels 2 slagen isolatietape extra onder de rubber ring gedaan, maar dat helpt onvoldoende. Een 2e rubber zal mogelijk kunnen helpen maar weet niet of die los te bestellen zijn.

 

Voor de rest zit ie altijd erop en heb ik er geen last van. Maar de niet verstelbare is volgens mij een stuk smaller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de gewone, en getest bij de toerrit (alleen snelweg heen... :sleep: )

geen terugloop, motor blijft prima op het gas. gewoon origineel handvatten en de enkele siliconenring.

 

buigen zou ik overigens niet proberen, dat gaat breken.

oh ja, ik dacht dat die siliconenringen ook los te krijgen waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem dan niet via de groupsbuy gekocht., maar 2 jaar geleden bij Frank.

In het begin is het wel ff wennen...dan zit die een soort van in de weg, zoals Peter beschrijft.

Maar na een tijdje went het wel.

Ik moet zeggen dat ik het een ideaal ding vind voor lange ritten, om even de rechterhand te ontspannen.

 

@ Ray

Je kan hem ook omhoog zetten voor korte ritjes, dan hoef je hem er niet elke keer af te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vindt t prettig, houd me in toom op de ritjes woon werk. Zit me niet in de weg en laat m juist zitten om er goed gewend mee te zijn dat ie er zit. Constante snelheid is wel een dingetje, maar bij een bultje is het even gas erbij. Rijd echt niet met twee handen los op de snelweg, maar geeft net effe de ruimte om de pols af en toe wat rust te bieden evenredig aan de linker pols. Ben er dus wel content mee. Verstelbare versie overigens wat handig blijkt. Afhankelijk van snelheid en wegdek moet hij soms een slagje strakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem al eerder in mijn bezit gehad en na een keer gebruikt te hebben heb ik hem in de kast gelegd en nooit meer gebruikt. Waarom niet?

Ik heb handvatverwarming waardoor het handvat al verder naar buiten komt en met de cruise throttle control komt ie nog veel verder naar buiten en wel zo ver dat ik met mijn hand op het stuurgewicht leun. Dit rijdt niet prettig, eigenlijk gewoon vervelend.

 

Dus ik doe het lekker zonder.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er wel blij mee, heb de verstelbare versie maar dat instellen heb ik wel al een aantal keren moeten doen, omdat het niet goed op zijn plaats blijft zitten.

Met dit "ding" heb ik veel minder de behoefte om op de snelweg steeds iets harder te willen gaan rijden.

Is ook vooral bedoeld voor de snelweg en dan voldoet ie prima als je alleen bent of voorop rijdt.

Rij je achter anderen aan op de snelweg dan merk je pas hoe onregelmatig de snelheid is.

 

Ik moet wel oppassen dat mijn handschoen niet achter de instelschroef blijft haken, op het moment dat ik wil remmen, want dan geef je ongewild gas.

 

Heb ook de ervaring dat je niet je linker hand moet gebruiken om hem in te stellen, want dan schakel je de motor uit met de rode knop! :blink:

Eigenlijk prima te gebruiken, maar vooral op de snelweg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook de ervaring dat je niet je linker hand moet gebruiken om hem in te stellen, want dan schakel je de motor uit met de rode knop! :blink:

Eigenlijk prima te gebruiken, maar vooral op de snelweg

Dat lijkt me een bijzondere ervaring ;-)

Maar niet bijzonder genoeg om na te doen...

aangepast door Msuited
Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne (niet verstelbaar) klemt onvoldoende waardoor de snelheid langzaam (maar te vlot) terug loopt. Heb inmiddels 2 slagen isolatietape extra onder de rubber ring gedaan, maar dat helpt onvoldoende. Een 2e rubber zal mogelijk kunnen helpen maar weet niet of die los te bestellen zijn.

 

Voor de rest zit ie altijd erop en heb ik er geen last van. Maar de niet verstelbare is volgens mij een stuk smaller.

Heb je het handvat, de CC en de siliconenring al eens ontvet? Door het vet van de handschoenen en de vervuiling kan de boel te glad worden om genoeg grip te geven.

De siliconenringen zijn los te bestellen voor 3 Euro (+ verzendkosten 1 Euro).

aangepast door AFS Motorparts
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de cruise control een lichte kromming zou hebben naar links, zeg 30 graden, zou al genoeg zijn.

Zou het niet te buigen zijn, ook niet als je het goed heet maakt.....?

We weten natuurlijk niet welke legering dit is...

M'n vingers jeuken om dit te proberen, maar als het niet lukt, mag ik weer een nieuwe kopen,haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is 30 graden ook wel teveel. Had het zomaar wat ingeschat....15 á 20 is misschien ook genoeg.

Ben benieuwd wat de fabrikant zegt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...