Ga naar inhoud

Leo Vince, Akrapovic of andere?


Rudabroda
 Delen

Aanbevolen berichten

Vrienden, ik had graag jullie mening.

 

Ooit had ik een chopper met een Vance and Hines open uitlaatsysteem.

Maakte een (achteraf bekeken) aso tering herrie :087:en met ritjes in Duitsland was het altijd oppassen dat je de sterke arm der wet niet tegen het lijf liep. :72:

 

Dat wil ik dus niet meer, maar het bloed kruipt toch waar het niet kruipen kan hoewel ik tevreden ben met het standaard geluid wat de Crosstourer DCT voortbrengt.

Heeft er iemand ervaring met bovengenoemde merken qua vervangings-uitlaten?

Heb een lichte voorkeur voor een Leo Vince maar is meer een gevoelskwestie.

 

Zijn er nog andere misschien betere/andere? Het gaat mij niet zo zeer in vermogen maar meer voor een "voller" geluid.

Zonder gezeur en dus liefst met keurmerk.

Ook moet ik niet in de knoop komen met de Honda koffer set.

 

​Ideeën en/of opmerkingen zijn welkom.

 

post-6273-0-72858500-1407155444_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een leo gehad op mijn CBR, nu ook op de VTEC. ik vind het mooi spul. Niet zo duur als een Akra, maar wel hetzelfde effect. E-keur is ook aanwezig dus met dB-killers erin hoef je je nergens druk over te maken. Ik vind dat Leovince ook kwalitatief goed spul maakt.

 

De Leos op mijn VTEC gaan trouwens goed samen met de kofferset.

 

Ervaring met een leovince op de crosstourer heb ik niet, helaas :(

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij maak je met de Leo's een veilige keuze, goede kwaliteit want anders werden ze niet zoveel verkocht en een stuk goedkoper dan de Akra.

Zolang je voor een standaard (low) mount gaat zal je met de koffers geen problemen hebben.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De DAM is wel de mooiste vind ik maar de zwarte Leo is ook niet verkeerd alleen jammer van de sticker wat bij de Akra ook het geval is behalve bij die uit het accessoirepakket van Honda alleen zal je dat ook terug zien op het prijskaartje.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De originele Akra die ik later voor een koopje kocht en monteerde, is in originele configuratie veel stiller dan de originele Honda uitlaat.

Maar natuurlijk kan je bij de Akra de db-killer verwijderen of inkorten door er een stuk af te zagen. :-)

 

Op een zwarte Crosstourer staat die dan zo: Posted Image

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

qua looks vind ik de Dam het mooist, maar smaken verschillen nu eenmaal... :)

voor het mooie zou de demper nog wat dichter naar het blok mogen zitten.

 

(op de Vtec vind ik de Leo's het mooist klinken (beter dan mijn Bos, maar die zijn onverslaanbaar qua looks.... :P ) )

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens bij Pajic R & D langs in Gendringen (Achterhoek). Die heeft ook tweedehands Akra's die als nieuw zijn voor de helft van de prijs. Hij kan de uitlaat precies maken zoals jij dat wilt. Met een Akra heb je zeker geen problemen over de grens. Verder kun je daar god weet hoeveel dempers uitproberen, Bos, Laser, Leo's, Micron, Akra, met een conisch verloopstuk! Weet je meteen hoe dat ding klinkt. Ik heb uiteindelijk 11 (!) dempers geprobeerd en de Akra klonk met afstand het volste/diepste, zonder te hard te klinken.

 

Ik heb overigens een dB-killer laten maken die extra stil was, omdat ik veel in Duitsland kom.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een "sport db killer" hoe ziet deze eruit ik heb bij mijn DAM demper op de gewone 1200 een db killer welke zo goed werkt dat hij weer origineel klinkt, zou je een foto kunnen posten aub voordat ik teveel afzaag:huh:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had eerst op mijn Vtec Leovince

Heb nu een set van GPR, en wat ik zo ver op youtube heb gezien, klinken die zeker niet slecht.

Voor de Crosstourer heb je ze ook, alleen geen ervaring mee.

De winkel wel, heb die van mij er ook besteld, goeie service en duidelijk mee kunnen mailen.

http://www.gpr-motorcycle-exhausts.co.uk/c/558/Crosstourer-1200.html

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...