Ga naar inhoud

Parapluutje in achterband


 Delen

Aanbevolen berichten

De afgelopen maand merkte ik dat mijn achterband (MPR2 / 3000km oud) langzaam leegliep met ongeveer 1 bar per week.

De bandenleverancier (Sabra in Geldermalsen) ontdekte een minuscuul stalen pinnetje dat dwars door het loopvlak was gestoken en heeft er een 'parapluutje' ingeplakt.

Tijdens het plakken echter merkte de reparateur dat er kleine luchtbelletjes uit de lijm kwamen, wat duidde op lucht tussen de binnenste en de buitenste bandlaag. Hij adviseerde tóch een nieuwe band aan te schaffen.

Ik heb ervoor gekozen om het eerst met de huidige band te proberen... hij is nog te jong om te vervangen en sindsdien heb ik naar tevredenheid aardig wat gereden, ook op snelwegen.

Inmiddels heb ik een hoop topics gelezen over bandenreparaties maar ben nog niemand tegengekomen met slechte ervaringen... wat vinden jullie? nieuwe band of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Een reparatie met, bijvoorbeeld, een Minicombi plug van Rema Tip Top is een perfecte reparatie waar je met een gerust me door kan rijden.

VFRikus

 

http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=28093

aangepast door VFRikus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een plug zou ik wel doorijden als Sabra zegt dat ie goed zit

Bij twijfel zou ik ik voor die 100 euro geen gok nemen.

Oproken die band.

 

Of toch voor en na iedere rit de bad nakijken en spanning meten....

 

 

YMMV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd ook reeds 6000km met een Minicombi plug van Rema Tip Top in mijn achterband, er is geen druk verlies en je moet goed zoeken om hem nu nog terug te vinden.

Volgens profile tyrecenter moest ik hem de eerste paar honderd kilometer even in de gaten houden, kortom voor €15 (10% van een nieuwe band) een goede reparatie, waar ik alle vertrouwen in heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zou het niet doen maar ik houd er ook wel van om zo nu en dan erg hoge snelheden te rijden en dan ga ik het risico niet nemen en zou ik er een andere band om laten zetten, zou ik alleen rustige toer km's maken denk ik dat je er best een poosje mee door kan rijden zonder problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijven die dingen zo goed zitten tegenwoordig? Ik ben ook niet zo'n voorstander van die dingen maar gezien je bericht kon ik wel eens mis zitten. Zou jij d'r ook het circuit mee op durven als er zo'n pluutje in zit? Daar liggen de snelheden en de belasting een stuk hoger. Of zou je dan wel voor een nieuwe aband gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit systeem is gewoon een perfecte band reparatie, altijd al geweest en bij mijn weten het enige wat is toegestaan in een motor band.

De motor band en de hoek waarin er gerepareerd mag worden staat expliciet vermeld in de handleiding.

VFRikus

post-1168-0-45705100-1411210703_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb deze al een paar jaar, ik heb ooit is een Kawasaki gehad waarvan sommige mensen vonden dat er te veel herrie uitkwam en propte steeds een spijkertje in me band, na een plugje of 20 heb ik de band verwisseld en met de band onder mijn arm maar is aangifte gedaan.

M.A.W dit werkt nu ECHT perfect:

http://www.stopngo.com/pocket-tire-plugger-for-all-tubeless-tires/

al het andere zal best ook heel goed zijn, maar als ik weg ga met me motorfiets 2 co2 patronen en dit spul mee

en geen gevaar dat ze losschieten, ik heb er is aan 1 lopen trekken en onmogelijk om de plug uit de band te trekken, gewoon alles op de motor laten zitten.

ze leveren ook langere pluggen voor je autoband

gewoon super spul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het zelfde als voor een autoband, daar zijn geen langere voor.

Ik heb de 3 en de 6 mm. versie en die gebruik je al naar gelang de dikt van het voorwerp wat er in zit.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...