Ga naar inhoud

Kan ik doorrijden met een kapotte SR?


AranVink
 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag moest ik er aan geloven, beestje had een compleet lege accu. Geen dashboard lampjes, niks meer.

Bij het bijladen met startkabels kwam er rook uit mijn spanningsregelaar. Als de rook er uit is werkt ie natuurlijk niet meer :wijsneus:

 

Nu is het vervelende dat dit op mijn werk gebeurde en niet thuis waar ik er makkelijk aan kan sleutelen.

Accu neem ik vanavond mee om aan de lader te hangen. Vervangende SR is inmiddels besteld.

 

Nu wil ik de motor niet op mijn werk laten staan tot mijn vervangende SR binnen is.

Stuk naar huis is 40 km met voornamelijk snelweg.

 

Kan ik zonder spanningsregelaar met een volle accu naar huis rijden?

Werkt dit uberhaupt? Krijg ik hem dan gestart?

Ook als ik de spanningsregelaar helemaal loskoppel? Aangezien er rook uit kwam bij het aansluiten van startkabels heb ik geen zin in een aangebrande kont/motor.

Belast ik dan mijn dynamo niet te veel? (Geen opgenomen vermogen van de SR??)

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan, of je het 40km volhoudt weet ik niet.

Je moet wel je SR loskoppelen anders sloop je ook je accu en mogelijk de stator erbij (stator = dynamo).

Ook je verlichting uitzetten want je motor zal geheel op de accu werken en als die leeg is dan sta je stil dus hoe minder stroom je verbruikt hoe langer je door kan rijden.

Geheel leegtrekken van een accu kan de accu wel schaden maar het gaat vaak wel goed en bij thuiskomst lijkt het me ook verstandig om de accu meteen aan de lader te hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij gelukt, in het pikkedonker, over een afstand van ruim 36 kilometer. Uiteraard met verlichting aan. Na vervanging van de sr had de accu nog genoeg prik, om de motor zonder bijladen te starten. De accu was door de anwb met behulp van een snellader langs de weg opgeladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet lukken ,had ook met me vfr een kapotte sr in haarlem,rook kwam eruit,wegenwacht had flink prik op me accu gegeven en snel naar huis,bij me garage kapte hij ermee,alsof het zo moest wezen,35 km gereden,licht uit,in tunnel wel even aangedaan,en erna weer uit.en gas er beetje op houden bij stoplichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Blackbird heb ik stilgestaan met een kapotte spanningsregelaar. Ik heb deze toen losgekoppeld, en van accu gewisseld met een andere Blackbird die bij mij was. Ik heb toen de ruim 150km naar huis zonder problemen kunnen afleggen (en ik heb een injectie-versie met brandstofpomp, dus de grote stroomverbruiker). Die 40km zou dus geen probleem moeten zijn, mits jouw accu nog redelijk is.
Kies wel een heldere dag om naar huis te rijden, het licht moeten aanzetten vreet stroom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...