Spring naar inhoud

Foto
- - - - -

Verwarmde handvatten

VFR750 94-97

• Dit topic is gesloten Dit topic is gesloten
11 reacties op dit topic

#1 VFRRC36

VFRRC36

Gevorderde rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 33 berichten
  • Geslacht:Man
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 07 december 2014 - 10:45

Na redelijk koude vingers de afgelopen week ben ik op zoek naar verwarmde handvatten.

Nu ben ik op zoek naar handvatten die je zonder aanpassingen zoals inkorten en dingen wegvijlen

kunt plaatsen. (het moet allemaal buiten gemonteerd worden) Bestaan deze, heeft iemand hier ervaring mee?

Nog een vraagje je hebt ze met open achterkant en met gesloten achterkant.

volgens mij heb ik die met open achterkant nodig ivm met stuurgewichten klopt dit?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Groet Michael

#2 Rob@X-tour-R

Rob@X-tour-R

Echte CT-rijder

• Lid VFROC ex-crew
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3626 berichten
  • Interesses:CT-club NL
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:n.v.t.

Geplaatst 07 december 2014 - 11:00

Er bestaan al wat topics hierover. Hier of hierzo.

#3 amensing

amensing

Ervaren rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPipPip
  • 252 berichten
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 07 december 2014 - 11:02

Oxford setje lijkt mij. Heb deze vorige week zelf ook geplaatst. Simpel werkje en snel geplaatst.

#4 VFRob800

VFRob800

Ervaren rijder

• Lid VFROC
  • PipPipPipPipPip
  • 382 berichten
  • Interesses:Surfen, Snowboarden, modelvliegen, Fietsen, motorrijden, sleutelen
  • Ik heb 'n VFR800VTEC

Geplaatst 07 december 2014 - 11:08

Gewoon die van Oxford met platte controller bij ten Kate bestellen, hij gaat vanzelf uit als je de motor afzet en ze zijn makkelijk te monteren. In vier standen in te stellen. Het meeste werk is het verwijderen van de oude handvatten, ik heb ze doorgesneden met een scherp mesje. Als je budget het toelaat en je nog goede winterhandschoenen nodig hebt zou ik voor de gerbing 12V handschoenen kijken, nog sneller gemonteerd alleen twee draden op de accu en veel lekkerder dan verwarmde handvatten, ze komen soms met 20% korting voorbij, en hebben levenslange garantie.

#5 tourristic

tourristic

VFR 100.000 bikkel

• Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPip
  • 947 berichten
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:Blauw

Geplaatst 07 december 2014 - 11:16

Heb deze op mijn viffer zitten.

Bijgevoegd Bestand  20130526182911.jpg   86,19K   17 downloads

Heel eenvoudig te monteren. Zelfs voor mij. ^_^

Stuurgewicht eraf.Oude handvat eraf. Eventuele lijmresten verwijderen. Handvatten even voorpassen en indien nodig aan de binnenkant iets opschuren want hij moet er in een keer opgeschoven worden daar de bijgeleverde lijm rap hard word. Na montage het gewichtje weer terug plaatsen. Bijgeleverde beugeltje voor de bediening monteer je op de bevestiginspunten van het potje van de koppelingsvloestof. Kabeltje gaat direct naar de accu en is voorzien van eigen zekering. Het systeem is voorzien van een veiligheidssysteem zodat je accu niet leeggetrokken wordt indien je hem vergeet uit te zetten. Hij schakelt zichzelf bij afnemende spanning vanzelf uit. 

#6 rob72

rob72

Gevorderde rijder

• Lid VFROC
  • PipPipPipPip
  • 179 berichten
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750

Geplaatst 07 december 2014 - 11:17

:withstupid:  Als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik ook voor de verwarmde handschoenen gaan. Het is prima te doen voor een ritje van 22 km, met een stukje snelweg erbij, maar je vingertopppen worden toch wel redelijk koud hoor.

#7 Ray

Ray

Toercommissie

• Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11398 berichten
  • Interesses:Veel rijden en duiken.
  • Ik heb 'n VFR1200X

Geplaatst 07 december 2014 - 11:29

Houd ook even rekening dat als je Gore-tex® handschoenen hebt die niet specifiek voor handvatverwarming geschikt is dat deze (meestal) niet meer waterdicht zijn tijdens gebruik van de verwarming.

#8 VFRRC36

VFRRC36

Gevorderde rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 33 berichten
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750

Geplaatst 07 december 2014 - 11:30

@Tourristic,

Moet je bij dat setje nog iets inkorten?

En is dat deze versie?

http://www.tenkatesh...CFcoBwwodmqAAdQ

Michael

Bewerkt door VFRRC36, 07 december 2014 - 11:47.

#9 lars

lars

VFR rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1157 berichten
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:pearl sunbeam white/graphite black

Geplaatst 07 december 2014 - 11:54

Ik heb ook de oxford set en ben er zeer tevreden over. Bij Ten kate voor 60 euro en thuis gestuurd. Mijn mening is dat dit de beste handvatverwarming momenteel op de markt is. Ik heb er toen een hele zoektocht van gemaakt en kwam echt steeds bij deze terug. Geen losse kabelzooi met installeren, mooie click stekkers, nette bedieningsunit, accu save ( onder een bepaalde spanning schakeld hij sowieso niet meer in ) en auto uitschakelen als de motor uit staat en hij 2 min geen spanningsverschil op de accu meer meet zoals normaal zou zijn bij laden tijdens rijden. Wat betreft looks vond ik het ook de mooiste bedieningsunit en vooral de grips zelf zien er goed uit, meestal zien die er zeer goedkoop uit bij de meeste modellen. Voor de V tec hoef je niks aan te passen en passen ze direct, voor andere modellen weet ik niet zeker. Ik denk als je een afwijkende maat heb in je handvat lengte dat je altijd moet aanpassen, het is nu eenmaal aftermarket en niet speciaal voor jouw type motor gemaakt. Echter snijden of knippen is zo gebeurd.

Volgens mij heeft Ten Kate maar 2 modellen, de touring en de adventure, ik zou gewoon de touring bestellen.

Ps let op de secondenlijm bij monteren, als dit op je lak komt is het einde oefening, en je moet snel zijn met monteren anders kun je een nieuw setje bestellen. 2 dingen die je makkelijk kunt voorkomen door Honda cement grip te gebruiken, speciaal van Honda voor Handvatten te plakken. Druipt niet, kunt ze er netjes op schuiven en je hebt nog ongeveer 1 min om ze mooi in de juiste richting te draaien. Uurtje wachten en klaar voor gebruik. Zit er bij mij al 2 jaar op en de Handvatten zitten nog steeds perfect vast op hun plek. Dit zal Ten Kate denk ik ook wel in hun assortiment hebben.

#10 chris747

chris747

Ervaren rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPipPip
  • 412 berichten
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800

Geplaatst 07 december 2014 - 12:08

Volgens mij heeft Ten Kate maar 2 modellen, de touring en de adventure, ik zou gewoon de touring bestellen

Ik heb voor mijn FI ook de touring besteld die zijn met 120 mm te kort!!!

De Adventure zijn 132 mm, die zijn te lang en moet je op de maat in korten.

Omdat ik geen tijd/zin om de set om te ruilen heb ik ze gemonteerd en de open ruimte opgevuld met een stuk van de oude handvatten, het is bijna niet te zien maar met de dikke winterhandschoenen merk ik dat de handvatten te klein zijn.

Met temperaturen rond het vriespunt is handvat verwarming echt niet genoeg, wel lekker in het najaar als je met de zomerhandschoenen wil rijden, ook dat de handvatten wat dikker zijn vindt lekker rijden.

Om in de winter door te rijden ben ik mij ook aan het oriënteren voor verwarmde handschoen/vest ven Gerbing. 

#11 tourristic

tourristic

VFR 100.000 bikkel

• Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPip
  • 947 berichten
  • Ik heb geen VFR

Geplaatst 07 december 2014 - 13:31

@ VFRR36: Ja dat is de touring. Deze heeft voor de 36II de juiste lengte. Je moet alleen van te voren ff checken of je hem in 1 keer er op kunt schuiven en indien nodig de binnenrand een beetje bij schuren. That's all.   

#12 VFRRC36

VFRRC36

Gevorderde rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 33 berichten
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750

Geplaatst 07 december 2014 - 20:08

Dank jullie wel voor de reacties

Ook gelabeld met n of meerdere van deze sleutelwoorden: VFR750 94-97