Ga naar inhoud

Autohouder Zümo 550 (usb aansluiting)


 Delen

Aanbevolen berichten

Weet iemand welke functie de mini USB aansluiting op de autohouder van de 550 heeft?

Morgen wil ik de 550 gebruiken in de auto om een rondje Limburg te doen, m'n vriendin haalt af en toe spullen op voor de lokale kattenopvang.

De auto heeft ook navigatie alleen heeft die kuren en Nissan geeft net thuis en je kan er ook geen routes in zetten dus zetten we de 550 in.

2e probleem is dat deze auto geen sigarettenaansteker heeft maar enkel een USB aansluiting, kan ik deze op de autohouder aansluiten om zo alsnog op de spanning van de auto te werken en daarmee ook de gesproken aanwijzingen krijgen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die USB aansluiting kun je de TMC-ontvanger (antenne) aansluiten ... op de motorhouder overigens ook. Ik denk niet dat je daarmee de voeding kan aansluiten ... Ik wil het wel voor je proberen maar dat kun je natuurlijk zelf ook :D

 

Nergens een andere 12V accessoire aansluiting in de auto? alleen USB?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proberen kan altijd maar voor hetzelfde geld weet iemand het gewoon :coolsmiley:

En nee, alleen een USB met een 3,5mm audio ingang waar eventueel de gesproken tekst over kan maar dan ten koste van de muziek wat ik in een auto er graag bij heb i.t.t. de motor.

Hij redt het denk ik wel de hele ronde op de accu en de gesproken aanwijzingen zijn handig maar ook geen noodzaak maar als het werkt biedt het wel wat extra mogelijkheden voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat kan niet en dat wil ik ook niet.

De Zumo is een prima apparaat voor dit doel, daarvoor heb ik hem ook gekocht alleen nu even nodig in de auto.

Daarbij is mijn smartphone een instapmodel en doe loopt al regelmatig te zeuren dat er te weinig ruimte in het geheugen is voor de apps en daarom heb ik o.a. Google maps er al af gegooid want 9 van de 10 apps kunnen niet naar de SD verplaatst worden dus daar win ik ook al niets mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dr zal toch wel ergens 12v zitten al was het maar de aansluiting voor lichtje in een handschoenenvak waar je van af kan tappen, in het ergste geval van de interieurverlichting zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net al even getest maar helaas werkt het niet, hij laad er niet mee op en dus ook geen geluid want daarvoor heeft hij voeding nodig.
@newie. Als je zo gaat redeneren zit er genoeg voeding want alles in die auto is 12V maar ik kan nergens die plug in steken.

Blijf ik met 2 opties zitten, een socket kopen en ergens 12V aftappen wat voor deze auto prima is maar daarmee moet ik wel hopen dat we op vakantie altijd een auto krijgen met een 12V aansluiting dus als optie 2 zat ik dan te denken aan een adapter te maken maar dan moet ik van 5V naar 12V zien te gaan.

Iemand nog een oude autohouder van een 550 liggen om mee te experimenteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha je wilt een permanente aansluiting, dan sigarettenplug of zgn bmwplug kopen en die ergens inbouwen.

En op vakantie een auto nemen die dezelfde aansluiting heeft.........

aangepast door newie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van 5V naar 12V zetten kan misschien lukken maar daar zet ik mijn vraag tekens bij. Met name de betreffende output; meestal is de max. stroom die zo uitgang levert beperkt.

Een mooiere manier is gewoon een spare plaats in je zekering kasje zoeken en een draad trekken naar je dashboard en daar een cigarette aansluiting maken. Zumo erin en rijden maar. Dit is ook de goedkoopste en meest robuuste oplossing.

 

Bovenste oplossing ga je morgen (oh, vandaag al..:) ) niet meer redden, maar je Zumo goed opladen en gewoon op de accu gebruiken. Meestal gaat het toch om het laatste stukje met de auto... terug naar huis kom je altijd wel in den vreemden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een sigarettenaansteker kopen met een kabel die lang genoeg is zodat je hem onder het dash door kunt geleiden naar je accu, Bij je accu hang je er vervolgens een 10 of maximaal 15 ampere zekering tussen en je bent good to go Je kunt hem helemaal proberen in je zekeringkastje te krijgen maar dat is nergens voor nodig.

 

Ga je op vakantie met een andere auto die geen 12V aansluiting heeft dan kun je er ook hier weer voor kiezen om gewoon een kabel op de accu te hangen met een zekering ertussen en een losse plug in de auto te leggen. die kabel krijg je ook wel via de deur je auto in als het tijdelijk is.

 

Ps, welke auto heeft er nu geen 12V plug meer op vandaag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 2011 Nissan Micra met het Nissan Connect systeem.
Roken is uit dus een sigarettenaansteker is niet meer nodig (volgens de fabrikanten) en met een audio/navigatie systeem met een CD speler, USB aansluiting plus een 3,5mm jack kan je alles insteken op de radio en heb je geen 12V meer nodig voor externe accessoires.

Dit was wel de laatste Nissan want het Nissan Connect gebeuren is een zware miskoop (zat in het pakket waar de overige wel gewenste opties in zaten) en de service is diep triest maar de vorige is na 10 jaar vervangen en dat zal deze ook minimaal moeten halen plus dat als er een nieuw vervoermiddel komt de motor eerst aan de beurt is :coolsmiley:

Huurauto's zullen vast wel met een 12V uitgevoerd blijven want ze verhuren en meestal losse TomTom's bij (voor een prijs dat je beter een nieuwe kan kopen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn astra sports tourer van 1,5 jaar oud heeft wel 3 12v aanslutingen omdat ik het roken pakket heb genomen, niet dat ik rook overigens, en de 12V aansteker zat er dan ook niet bij?????? Echter ik heb hem nodig voor de omvormers voor mijn werk voor mijn laptop op aan te sluiten. Tevens heb ik ook een usb aansluiting maar daar krijg je je telefoon op een rit van 6 uur net mee opgeladen, die is niet sterk genoeg om een tom tom te voeden terwijl die aan staat. als ik jou was Ray zou ik voor de toekomst even kijken waar nissan de 12v normaal heeft zitten als je hem wel zou hebben gekozen. In die kap zit vast een uitdruk plek of snijplek al aangegegen waar jij mooi een aftermarket plug in kunt clicken en op je accu kunt aansluiten.

 

en met een klein beetje geluk ligt daar al een stekker voor je klaar van de standaard kabelboom die misschien al wel tot in je zekeringenkast loopt en daar alleen nog een zekering nodig heeft. de ene auto heeft dit wel al voorbereid liggen en de andere niet.

aangepast door lars
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, bedankt voor de tip. Daar had ik nog niet aan gedacht.

Eens op zoektocht gaan.

 

Edit: Die zit dus precies waar wij de USB + 3,5mm jack hebben zitten.

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ray, de 660 heeft dat probleem ook. Ik haal gewoon het klepje van de accu er af. daaronder zit de mini usb aansluiting van de 660 voor de data en eventueel opladen. prik ik daar gewoon de oplader of de USB oplader in.

weet niet of dat bij de 550 ook kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...