Ga naar inhoud

TIP- bouten contactslot verwijderen


Morango
 Delen

Aanbevolen berichten

Omdat de kroonplaat van mijn viffer een likje verf nodig had stond ik voor het "probleem" van het verwijderen van de veiligheidsbouten van het contactslot.

Wat gezocht op het forum en het web maar enkel vage oplossingen gevonden.

Gezond boerenverstand gebruikt en dus hier mijn TIP: niet verzonnen maar daadwerkelijk toegepast :sleep:

Om één en ander wat makkelijker te maken én omdat ik toch nog wat klusjes "vooraan" diende uit te voeren :

- topkuip verwijderen

- voorste spatbord verwijderen (om beschadigingen te voorkomen)

- claxon losmaken

- beugeltje dat de remleidingen steunt losmaken

 

Vanaf nu kan je met een "veeltand bit dop" DUS GEEN TORX met volgende specs: SONIC 83906207 CR-V M7 de boel losmaken

Andere merken zullen ook wel werken uiteraard maar van deze ben ik zeker.

Vermits alle obstakels zijn gedemonteerd kan de bit met verlengstuk mooi recht in de bout worden gedrukt.

Dit is echter niet voldoende: de bit moet in het (zachte) metaal van de kop gedreven worden met enkele flinke tikken van de hamer.

Vervolgens de ratelsleutel er op en de bout komt zó los.

Nog even een foto om het verschil tussen een TORX (rechts) en een VEELTAND (links) aan te tonen.

Voor alle duidelijkheid : ik heb het ook met een TORX geprobeerd, zonder resultaat.

Graag gedaan !

:thumpup:

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit type gebruikt bij de overhaul...

vidaxl-dopsleutel-12-point-tp_2072810599

Daarmee heb ik ze na de tijd ook weer teruggezet en veel slagkracht was ook niet nodig om 'm erin te krijgen dus weinig kans op beschadiging.

Zat in een setje met heel veel bitjes uit de €5 bak. (dit setje, je ziet de veeltandbits links voorin zitten)

image_21405.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

anaf nu kan je met een "veeltand bit dop" DUS GEEN TORX met volgende specs: SONIC 83906207 CR-V M7 de boel losmaken

...

Dit is echter niet voldoende: de bit moet in het (zachte) metaal van de kop gedreven worden met enkele flinke tikken van de hamer.

En ter aanvulling voor de RC36: T40 bit en de bouten draai je er zo uit, niks M7 bit in de boutkop meppen.

post-1254-0-61220400-1441660732_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik heb geen idee hoor! :-)

 

Edit: de partnummer komen overeen mbt de tankdop en kroonplaat.

contactslot ziet er identiek uit maar partnummers verschillen

 

1994

https://www.bike-parts.fr/pieces-honda-detail-4726-13MT4L41-VFR750FR-1994-F__0600-VFR+750.html

 

 

1993

https://www.bike-parts.fr/pieces-honda-detail-4716-13MT4L41-VFR750FP-1993-F__0600-VFR+750.html

 

 

Helmslotje heeft ook een ander partnummer

aangepast door 748cc
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik had vorige week precies hetzelfde probleem en kwam na even zoeken op dit topic terecht.

Bij de Automat om de hoek heb ik deze Sonic bit op de kop kunnen tikken voor iets meer dan 10 euro. De mijne heeft wel een ander nummer: Sonic 8294807 CR-V M7.

Met deze bit was het een eitje om de bouten eruit te draaien.
Ik heb nu al probleemloos enkele contactsloten gescheiden van de kroonplaten.

Let wel: bij andere generaties zijn de bouten anders dus het werkt niet voor alle gevallen.

Bijgevoegd wat nieuwe foto's aangezien de oorspronkelijke foto's van dit topic verdwenen zijn.437443b89df2eac9b2e351f702a91cc7.jpg2c644625eab2aa1ec0c0eb09bf9110c2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...