Ga naar inhoud

Nieuwe claxon/toeter/horn maar welke?


JooST
 Delen

Aanbevolen berichten

Op mn Crosstourer zit een OEM claxon en daaruit komt eigenlijk het geluid van een 2e hands Koreaanse scooter.

Daar wil ik een meer volwassen vervangingsexemplaar voor gaan plaatsen, maar ja welke en hoe weet je of je erop vooruit gaat.

En daarnaast heb ik natuurlijk nog wensen: moet passen op huidige bevestiging (dus niet veel groter qua formaat) en geen scheepshoorn zoals de nautilus stebil.

Ergens heb ik ooit gelezen dat de OEM 110db is en dat is dus niet veel.

 

Hebben jullie nog goede tips?

 

 

Mooi plaatje gevonden waar het ding nu hangt:

 

 

post-5272-0-53616900-1420023090_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de motorbeurs heeft Valkmotive altijd een stand met Toetah's. Kun je ze real life zien en testen. Kijk maar eens op hun website.

 

http://www.valkmotive.nl/webshop/claxons

 

Je kan natuurlijk ook op de autosloop een Mercedes/Audi/Bmw claxon halen.

aangepast door tourristic
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks mooie site ook!

En als je vandaag nog besteld wordt hier nog een kortingscode voor 10% aangeboden bij Valk Motive (alleen dit jaar nog geldig dis dan moet je wel meteen je keuze maken :coolsmiley: ).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai net te laat.... nou is 10% natuurlijk ook niet de wereld.

 

Overigens zijn de meeste Stebels in mijn ogen geen claxons voor motoren maar voor schepen en monstertrucks :yes:

En daarnaast gaan ze hoogstwaarschijnlijk ook niet passen op de huidige plek.

De kleine ronde modellen zijn nou ook niet echt van een toon waar ik blij van wordt, of je moet er 2 nemen.

De Wolo Full blast is nog de beste optie denk ik, blijf lastig....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al jaren een Stebel Nautilus Compact op verschillende van mijn motoren, en ik weet zeker dat deze mij een aantal keren voor een aanrijding hebben behoed. Zelfs een fietser met hoofdtelefoon op had door dat hij mij voorrang moest geven.

En echt, deze Stebel is zeker niet te hard. Als ik de keuze had nam ik een claxon die nog luider was, maar dat gaat niet passen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waar je woont joost, maar ik heb nog een Stebel in de garage liggen. Dan kun je passen (en luisteren).

Grt, Hans.

 

edit: Ik zie dat je uit de regio Haarlem komt, dat is Santpoort ook. :)

aangepast door HansM
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...