Ga naar inhoud

voorvork vragen


Smuiger
 Delen

Aanbevolen berichten

Het is ook altijd het zelfde met vorkpoten.

Steenslag en roestpitten slopen de keerring.

 

Dus de boel maar uitelkaar. dat is niet zo moeilijk

 

1e wat je dan ziet is dit

 

IMG_20150309_145428.jpg

 

Stinkende zwarte drab. getver.

 

Maar dan, de veren zijn imho niet standaard?

 

IMG_20150309_165008.jpg

Welke en hoeveel olie moet er nu in?

 

 

zijn de poten links en rechts gelijk?

 

De vorkpoten zijn dermate aangetast dat ik ze of ga laten verchromen en slijpen of Iemand nog goede poten voor een rc 36-1 in de aanbieding?

aangepast door Smuiger
Link naar reactie
Delen op andere sites

het laten slijpen lijkt me niet zo n goed idee aangezien ze daar dunner van worden en ze dan nog sneller tot meteen zullen gaan lekken. Verchromen kan ook niet zomaar omdat ze dan weer te dik zouden kunnen worden voor je geleidebussen. Ik denk dat sowieso de beste oplossing een goede 2e hands set is waar je dan ff voor de zekerheid de olie, glijbussen en keerringen van vervangt. Dan ben je denk ik nog het goedkoopste uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vlakbij zit een bedrijf wat de poten nieuw verchoomd en op maat slijpt, dus het kan wel.

 

hardchroom heet het geloof ik

 

Wat kost dit hard verchromen bij dit bedrijf? Want dit is volgens mij niet goedkoop. En ik vraag me af of ze de putjes eruit krijgen.

Volgens mij is het idd wel hard verchromen wat je sowieso zou moeten doen alleen dan het precies terug brengen op maat vraag ik me af of dit goed te doen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, lijken mij ook standaard veren. De veerbenen zijn links en rechts gelijk. Olie vullen zoals in het werkplaatshandboek is voorgeschreven al zal in veel gevallen het verkleinen van de luchtkamer tot zo'n 130mm wel voordeel opleveren (iets progressievere vering en o. a.minder duiken bij hard remmen).

 

SO Products kan ook de poten opnieuw hardverchromen of van een ander laag voorzien. Nieuwe binnenpoten kan ook, geen idee wat voordeliger is.

aangepast door V4 Rosso
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit een tijd terug ook gedaan (zie ook mijn topic). Ik heb de poten gerepareerd en opnieuw gespoten. de kleur heb ik naar eigen inzicht uitgekozen :)

 

Ik heb ook de luchtkamer verkleind, zie ook DIT topic. Daarbij SAE15 voorvorkolie gebruikt. En het rijdt nu echt stukken beter! Hij duikt veel minder, maar er is nog voldoende comfort over gebleven. Ik ben er erg tevreden over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok volgende probleempje.

 

heb een set poten overgenomen.

 

maar deze zijn ca 1cm korter.

IMG_20150315_133155.jpg

 

en de veren hebben een bus maar zijn weer 2cm langer

 

IMG_20150315_134304.JPG

 

Als ik die "nwe"poten moter komt de VFR dus wat verder voorover te staan, is dat erg?

als ik de oude langere veren zonder bus overzet, kan dat?

 

Goede raad is duur

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kortere veerpoten zijn van een RC36-2 (94-97). Deze hebben ook kortere veren. Note: in een RC36-1 zitten normaal gesproken ook bussen boven de veren. Als er in jou geval géén bussen boven zaten heb je aftermarket binnenveren erin zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...