Spring naar inhoud


Foto

Titanium remschijf bouten.


  • Log in om te reageren
18 reacties op dit topic

#1 chris747

chris747

    Ervaren rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPip
  • 412 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Bovenkarspel
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 13 maart 2015 - 22:45

Hoi allen,

 

Om mijn eerder aangeschafte Brembo schijven op de velg te monteren moeten er nieuwe boutjes gekocht worden.

Een kleurtje is mooi natuurlijk maar even ruim 100 euro voor 12 rode boutjes is me even te gortig, origineel kosten ze per 12 stuks 18 euro.

 

Nu kwam ik al surfende deze tegen

Bijgevoegd Bestand  Titaniumshop (Medium).PNG   253,33K   22 downloads

Ze zijn per 12 stuks een kleine 22 euro en dus iets duurder als de originele maar dan heb ik wel Titanium.

De originele zijn naar verloop van tijd niet zo mooi meer, kunnen deze boutjes gebruikt worden ?

Wat vinden jullie ervan ?

 

 

groet,

Chris

 


Bewerkt door chris747, 16 maart 2015 - 16:47.


#2 de ritselaar

de ritselaar

    Vice-voorzitter

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPip
  • 479 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Rijsenhout
  • Interesses:Judo--keyboard spelen-motorrijden-bestuurlijk werk.
  • Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 13 maart 2015 - 23:08

Chris747,

 

Ik zou het niet doen maar gewoon nieuwe nemen.

 

Gr Nico



#3 Eric

Eric

    Voorzitter

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4803 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Lingewaard
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Groen

Geplaatst 14 maart 2015 - 00:43

:withstupid:



#4 vroembert

vroembert

    rc24 fanaat

  • Motorator
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4171 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Nijeveen
  • Interesses:Motoren, techniek, fotografie, computers, kitebuggyen en tegenwoordig ook kitesurfen.
  • Ik heb 'n 86-89 VFR750
  • De mijne is:Wit

Geplaatst 14 maart 2015 - 00:48

titanium grade 5 zit qua treksterkte tussen 8.8 en 10.9 in, als dat voldoende is kan je ze gebruiken. Ik las echter, dat ze de neiging hebben tot vreten. Ik zou gewoon nieuwe originele halen en als je ze een kleurtje wil geven, de spuitbusjes verf van de action zijn spotgoedkoop.



#5 Ray

Ray

    Toercommissie

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11398 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Maasbracht
  • Interesses:Veel rijden en duiken.
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 14 maart 2015 - 09:51

Titanium grade 5 is voor industriële doeleinden (incl. aerospace) dus het zou goed genoeg moeten zijn maar de vraag is waar je die gevonden hebt.

As het Chinese kwaliteit of onbekend is dan ga je gokken of ze inderdaad volgens de norm zijn en gokken met remschijven zou ik niet doen, bij Pro-bolt hebben ze ook titanium bouten voor remschijven welke waarschijnlijk wel duurder zijn maar dat heeft een reden en die reden is goede kwaliteit.



#6 Morango

Morango

    Zeer ervaren rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPip
  • 966 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Hoogstraten
  • Interesses:brede waaier aan interesses
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Geel

Geplaatst 14 maart 2015 - 10:43

Hier dezelfde mening ... Ok voor dingen zoals bevestiging kuip maar nooit voor remmen o.i.d.

Greetz

#7 Sparky

Sparky

    VFR rijder

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1134 berichten
  • Locatie:Beverwijk
  • Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 14 maart 2015 - 12:15

bij Pro-bolt hebben ze ook titanium bouten voor remschijven welke waarschijnlijk wel duurder zijn maar dat heeft een reden en die reden is goede kwaliteit.


Dat is wel een rare aanname. Een product is duurder en komt uit de UK en daardoor is het per definitie beter.. Waar op baseer je dat?

Waar haalt ProBolt zijn ruw materiaal vandaan? Zoveel producenten van titanium legering ruw materiaal zijn er nl niet.
Ze mogen dan hun eigen producten fabriceren maar dat is het dan. Maar wat weet je dan als consument over de kwaliteit van de legering? Net zo veel als die van de 'Chinees'.

#8 Simon1975

Simon1975

    Zeer ervaren rijder

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPip
  • 992 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Groningen
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Blauw

Geplaatst 14 maart 2015 - 12:49

Nee Sparky dat kan ik niet met je eens zijn

  1. Waarom staat Chinees goed algemeen bekend als minder kwalitatief (zelfs bij de aziaten zelf, werk namelijk met Filipijnen en die vertikken het spul uit Azie te halen)
  2. Als kwaliteit van Titanium en overig staal soorten in China dezelfde kwaliteit had/heeft waarom hebben onze hoogovens het dan zo goed gedaan?
  3. bijna honderd procent (ben nmlk geen inkoper) van overtuigd dat de originele bouten waar grote krachten opkomen niet uit een achteraf fabriekje in China komen.

 

Maar goed we weten de delf plek niet en ook niet hoe goed het is gefilterd (zuiverheids graad) tevens ontbreekt de info waar de grondstof is verwerkt.

Maar weet wel dat Russisch (oostblok) of Chinees (Azië) verwerkings proces in het algemeen niet te vergelijken is met ons Nederlands (lees West Europa) verwerken van Grondstof tot staal.



#9 Msuited

Msuited

    I am suited

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1267 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Vught
  • Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is:Wit/Zwart/Rood

Geplaatst 14 maart 2015 - 13:00

Japan is Azië waar die kwalitatief slechte honda vandaan komt? Want stukgatie etc uit t hoogstaande Europa is zo geweldig opgebouwd met nl hoogoven boutjes?
You lost me

#10 Simon1975

Simon1975

    Zeer ervaren rijder

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPip
  • 992 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Groningen
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Blauw

Geplaatst 14 maart 2015 - 13:11

En komen de grondstoffen dan ook uit Japan?

Al maakt Japan een uitzondering op de regel Azië



#11 de ritselaar

de ritselaar

    Vice-voorzitter

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPip
  • 479 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Rijsenhout
  • Interesses:Judo--keyboard spelen-motorrijden-bestuurlijk werk.
  • Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 14 maart 2015 - 13:13

Het staat mij bij dat dit soort legeringen werden toegepast bij de landingsgestellen van vliegtuigen en na een aantal keren gebruik kwamen er haarscheurtjes in,daarna zijn ze gemaakt met een kanaaltje erin waar onder hoge druk(100 atm)rode vloeistof werd gespoten zodat ze aan de buitenkant konden zien dat er een rode plek zat ergens aan de buitenkant bouten en ze vervangen moesten worden v

Ik praat over een dertigtal jaren terug en weet niet of dit nog zo is ???(volgens mij weet Bart hier wel meer van).

Maar altijd zomaar een "sterkere"bout is niet aan te bevelen.

 

Gr Nico



#12 Rob@X-tour-R

Rob@X-tour-R

    Echte CT-rijder

  • Lid VFROC ex-crew
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3626 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Noord-Holland
  • Interesses:CT-club NL
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:n.v.t.

Geplaatst 14 maart 2015 - 13:15

Laten we de vragen beantwoorden van TS.
En alle suggestieve zaken achterwege laten...

#13 Ray

Ray

    Toercommissie

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11398 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Maasbracht
  • Interesses:Veel rijden en duiken.
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 14 maart 2015 - 13:45

Dat is wel een rare aanname. Een product is duurder en komt uit de UK en daardoor is het per definitie beter.. Waar op baseer je dat?

Waar haalt ProBolt zijn ruw materiaal vandaan? Zoveel producenten van titanium legering ruw materiaal zijn er nl niet.
Ze mogen dan hun eigen producten fabriceren maar dat is het dan. Maar wat weet je dan als consument over de kwaliteit van de legering? Net zo veel als die van de 'Chinees'.

Ik ben nog nooit slechte ervaringen tegengekomen over Pro-bolt en ik heb zelf een set aluminium boutjes voor de kuip en ook dat houdt zich goed (ik haal toch regelmatig delen los).

Van de Chinezen is algemeen bekend dat er prima spul vandaan komt maar ook dat er veel kopieën vandaan komen uit inferieur materiaal en om daarop te gokken is niet voor alles een optie.

Goede grondstoffen, goed personeel en een strenge kwaliteitscontrole maken een product nou eenmaal wat duurder.

Ik zeg niet dat de boutjes van TS uit China komen (daarom stond dat als vraag) maar in vind het verschil tussen een gekleurd setje tegenover een blank setje wel erg groot.

 

Laten we de vragen beantwoorden van TS.
En alle suggestieve zaken achterwege laten...

Sorry maar ik moest daar toch even op antwoorden ;)



#14 chris747

chris747

    Ervaren rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPip
  • 412 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Bovenkarspel
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 14 maart 2015 - 13:55

En de discussie gaat nu wel de kant op die ik graag zie. In mijn beleving is niet al het geproduceerde in azië rommel, al komt er natuurlijk wel genoeg rommel vandaan.

Omdat ik graag wil weten hoe het zit met de kwaliteit zal ik een vraag uitzetten, met daarin een aantal van de hier vermelde vragen, bij Pro-Bolt en http://www.titaniumshop.nl/ want dat is de leverancier van de in dit topic voorgestelde bouten.

 

Zo op het eerste oog vermoed ik dat Pro-Bolt gewoon een (duur) merk is wat handig inspeelt op de markt van mensen die hun motor willen verfraaien. Zoals gezegd vind ik het jammer dat de originele boutjes na verloop van tijd gaan verweren, de titanium versie zal mooi blijven schat ik.

Titaniumshop levert ook aan http://www.mvsracing.nl/ en vermeld op de website dat op verzoek producten met een kwaliteitsdocument kunnen worden geleverd.

Zo op het eerste oog komt het op mij niet over als een rommeltje, ben benieuwd naar de reacties van de leveranciers

 

ps: als er nog meer (concrete) vragen zijn die ik kan uitzetten?

 

Groet,

Chris

 

 

 

 

 

 

 



#15 Ray

Ray

    Toercommissie

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11398 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Maasbracht
  • Interesses:Veel rijden en duiken.
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 14 maart 2015 - 14:30

Er zit naast verschil in het titanium ook veel verschil in de antioxidatie behandeling (onodiseren) die bij de een jaren mooi blijft en nij de ander na een paar maanden uitziet alsof je een pekelbrik hebt.




0 gebruiker(s) lezen dit topic

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers