Ga naar inhoud

BaseCamp traag weergeven van kaart info...... zzzzzz


 Delen

Aanbevolen berichten

Het volgende vind ik nogal irritant.

 

De kaart om een route op uit te zetten in BaseCamp wordt blijkbaar opgehaald uit de Zumo 350 (in mijn geval)

En dat gaat heeeeel langzaam. Zeker als je veel kaart detail wil zien. Alle info moet blijkbaar door de USB.

 

Nu heb ik ergens gezien dat je de kaart ook op je PC kan zetten. En daardoor zou je lekker vlot kunnen werken.

Mijn vraag. is dat idd waar en vooral hoe doe je dat?

 

O ja ik zag ook nog dat een je "virtuele" Zumo kan maken. Nu weet ik wel wat dat betekend maar wederom hoe doe je dat dan?

 

De info zoals ik die kon vind op het WEB verschafte mij niet de noodzakelijk duidelijkheid.

Mijn hoop is nu op jullie gevestigd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qwerc, bij het installeren via Express kan je bij de instellingen aangeven dat de kaart ook op de PC moet worden geinstalleerd.
Weet alleen niet waar het nu te vinden is omdat ik van de week zag dat Express ook weer eens is aangepast.

In ieder geval de mogelijkheid bestaat je moet alleen ff uitvogelen waar je de instelling goed kan zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

express 4.0.19.0 kaartopties, onderaan "installeer op computer" vergeet niet hiervoor moet het toestel gekoppeld zijn aan de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is redelijk goed verstopt, maar ergens kun je aan vinken of het toestel, pc of toestel en pc wilt updaten.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qwerc,

Probeer eens met Javawa een export te doen van de kaart met gekoppelde Garmin en deze te importeren met losgekoppelde.

 

Javawa laat het kaartmateriaal tenslotte ook op verschillende pc's installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie http://www.mrgps.nl/kaartupdate-city-navigator-2015-4-beschikbaar/

 

Betekent in de praktijk dat, als je met de laatste versie van express een update installeert je daarbij METEEN moet kiezen het ook op de PC te installeren. Doe je eerst alleen het toestel dan krijg je die optie niet meer te zien. Is op te lossen door even terug te gaan naar de oude versie van express. Zie ook punt f. in bovenstaande link.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na heel wat getob... is het gelukt. Eerst een oudere versie van Express. geinstalleerd.

En toen kon ik zowaar opnieuw de kaarten downloaden.

Wel goed opletten door ook de PC te kiezen en de Zumo samen.

 

Mag ik opmerken dat het nogal gebruikers ON-vriendelijk is.

Je kan dus niet normaal een installatie keuze ongedaan maken. En dan zeuren we over Windows :scratchchin:

 

Maar goed het spul doet nu wat het moet doen. Ik heb nu alleen een oudere Garmin Express versie.

Is dat een probleem, ik heb werkelijk geen idee.

En de kaarten weergave gaat nu super snel (en ook in zoemen) in BaseCamp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na heel wat getob... is het gelukt. Eerst een oudere versie van Express. geinstalleerd.

 

Als je gelezen had wat ik schreef had je je dat getob kunnen besparen... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm heb het gelezen maar vond het nog steeds getob.

Belachelijk gewoon zoals die gasten van Garmin die software maken.

Maar goed, nu werkt het.

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...