Ga naar inhoud

Zumo 590 LM Gebruikerservaringen.


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een aantal weken de Zumo 590 LM en ik ben er erg blij mee. Ik moet nog wel even wennen aan de bediening omdat ik een TOM TOM had. Gelukkig went het snel.

 

Momenteel doe ik gewoon mijn oordoppen van de telefoon inpluggen in de Jack-kabel omdat ik nog geen Bluetooth headset heb wat erop aangesloten kan worden. Inmiddels heb ik wel mijn telefoon geconnect met de Bluetooth functie en dat werkt prima. Op die manier kan ik muziek streamen naar de Zumo. Ik vind het ook fijn dat je de Zumo met handschoenen kan bedienen.

Verder heb ik 1x de functie rondreis gebruikt. Hierbij heb ik toen aangegeven dat ik een uurtje wilde rond reiden over bochtige wegen. Nou was de rondreis prima gelukt alleen is het apparaat denk ik heel erg afhankelijk van het gebied waar je rond rijdt. Ik vond de route best goed gelukt uiteindelijk. Ik hoop eigenlijk dat daar nog een keer een software update voor komt zodat je eventueel wegen kan instellen zoals dijkwegen etc.

 

Het Navigeren zelf gaat gewoon prima.

 

Zelf beheers ik Basecamp nog niet helemaal, al is het me wel gelukt om een route te maken. Alleen had ik iets teveel waypoints waardoor de route zelf in meerdere stukken werd opgedeelt op het moment van uploaden naar de Zumo. Zo had ik an de route geupload naar de Zumo, alleen op het moment van openen werd deze in 3 gedeeltes verdeeld. Deze kon ik niet achter elkaar laten afspelen. Op het moment dat het laatste waypoint bereikt was moest ik stoppen om het 2e en 3e gedeelte van de route aan te zetten. Dat vond ik wel minder.

 

Verder vind ik dit programma een mooie toevoeging voor de Garmin Zumo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verleden week mijn ZUMO 590 LM gekocht en geïnstalleerd. Over het algemeen een fijne verbetering t.o.v mijn vroegere ZUMO 550. Mits er bij aankoop op de 590 LM nog kaarten van 2016 stonden heb ik een update willen doen van 2016 naar 2017 maps via Garmin Express (voor Mac). De Zumo heeft 16GB aan intern geheugen waarvan er nog ongeveer 7GB vrij was. Bij de start van de installatie verkoos ik de optie "enkel installeren op device", dus niet op computer omdat daar reeds de updated 2017 kaarten geïnstalleerd waren. Na het drukken op "start update " in Garmin express kreeg ik de melding dat er niet genoeg geheugen op "de computer" was. Ik denk dat men de Zumo bedoeld mits ik koos voor de optie "installeer enkel op device". Garmin express zei dat er 1,02GB vrije capaciteit moest zijn voor de update van 2016 naar 2017 kaarten. Zeer vreemd mits ik op zowel mijn ZUMO als de PC meer dan genoeg GB vrije opslagcapaciteit had. Na het lezen van wat forums dan toch maar een SD kaart in mijn toestel gestoken en raad eens.... Update gelukt zonder problemen. Na de succesvolle update dan maar eens gekeken wat er dan uiteindelijk op de SD kaart geschreven werd. Raad nog eens...... niets, totaal niets. Weet dus niet of het aan Garmin Express voor Mac ligt of dat hetzelfde probleem zich voordoet op Garmin Express voor Windows. Alleszins voor verbertering vatbaar tenzij ik iets verkeerd gedaan heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn kaart geupdate maar dan met windows, daar had ik geen problem mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen had ik iets teveel waypoints waardoor de route zelf in meerdere stukken werd opgedeelt op het moment van uploaden naar de Zumo. Zo had ik an de route geupload naar de Zumo, alleen op het moment van openen werd deze in 3 gedeeltes verdeeld. Deze kon ik niet achter elkaar laten afspelen. Op het moment dat het laatste waypoint bereikt was moest ik stoppen om het 2e en 3e gedeelte van de route aan te zetten.

Dit kan je verhelpen door in de route eigenschappen (dubbelklik op de route links in je lijst), als ik het goed zeg, waar je alle routepunten kan zien door deze (excl. begin en eindpunt) te selecteren en waarschuwingen uit te zetten(rechter muisknop). Nu zal de zumo het als 1 route zien. Ik heb dit bij de 350 als ik meer dan ca. 30 route punten gebruik. Dus als ik nu een route maak zet ik de waarschuwingen altijd uit. Daarnaast gebruik ik geen waypoints(vlaggetjes) met het maken van een route maar routepunten.

aangepast door RoelH
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

OK dat ga ik proberen bedankt :thumpup:

 

Zal het laten weten

aangepast door MichelDB
Onnodige quote verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan je verhelpen door in de route eigenschappen (dubbelklik op de route links in je lijst), als ik het goed zeg, waar je alle routepunten kan zien door deze (excl. begin en eindpunt) te selecteren en waarschuwingen uit te zetten(rechter muisknop). Nu zal de zumo het als 1 route zien. Ik heb dit bij de 350 als ik meer dan ca. 30 route punten gebruik. Dus als ik nu een route maak zet ik de waarschuwingen altijd uit. Daarnaast gebruik ik geen waypoints(vlaggetjes) met het maken van een route maar routepunten.

 

 

 

Aaah op die manier ^_^:thumpup: Dat scheelt een hoop gepraat :koptelefoon:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo allen,

 

Ik heb weer een vraagje over mijn Zumo i.s.m. een Scala Rider Q3 headset.

 

Op het moment dat ik mijn telefoon connect met de headset kan ik prima muziek luisteren en gebeld worden, helemaal super.

 

Op het moment dat ik mijn Garmin gebruik, koppel ik hier mijn telefoon aan voor: file, flits en weersverwachting informatie en uiteraard om te navigeren. De gesproken navigatie berichten komen dan ook binnen en dat werkt hartstikke goed.

Maar nu heb ik het volgende. Op het moment dat ik muziek wil luisteren moet mijn telefoon dus eerst muziek streamen naar mijn Garmin, die wordt gebruikt als bedienings station zeg maar. Op de Garmin kan ik dan ook op play drukken, volgend nummer etc. gaat helemaal goed. Ook heeft mijn Garmin connectie met de headset maar er komt helemaal geen geluid uit die speakers behalve het drukken op mijn Garmin (plok geluid zeg maar).

 

Het rare vind ik wel dat mijn headset aangeeft dat ik wel met 2 apparaten verbonden ben. Op het moment dat ik hem aanzet. En dat zou mijn inziens niet moeten aangezien alles via de Garmin moet lopen?

 

 

 

Heeft iemand een idee hoe dit kan? Ik ben de logica hierin even kwijt momenteel.

 

Heb al van alles geprobeerd: opnieuw geconnect, bluetooth gereset (alle apparaten), telefoon uit/aan etc.

 

De bluetooth headset instellingen zijn als volgt want er zijn 2 bluetooth poorten.

Bluetooth 1 is de Garmin.

Bluetooth 2 is mijn telefoon (gebruik ik alleen als ik naar het werk ga want dan heb ik mijn Garmin niet aangesloten)

 

Op het moment dat beide (telefoon en headset) aan staan hoeft alleen connectie 1 van de headset gebruikt te worden omdat de telefoon alles naar de Garmin stuurt en die zal het op zijn beurt alles weer moeten doorsturen naar de headset, maar dat gebeurt dan niet. Wel kan ik op de garmin mijn telefoon bedienen maar ik hoor dan gewoon niks meer.

 

De bluetooth verbindingsinstellingen op de Garmin heb ik allemaal oranje.

Bij telefoon dus de volgende symbolen: telefoon, Smartlink en muzieknoot

Bij de headset zijn het deze: headset symbool en muzieknoot

 

Mijn telefoon heeft op moment dat die verbinding maakt met de Garmin geen directe connectie met headset (lijkt mij ook logisch, maar kan het mis hebben?).

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gecontroleerd en deze staat goed. Want ik zie de bluetooth naam van mijn telefoon staan, ook aangevingt.

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou snap ik er niks meer van. Ik had dus bij de optie voor de grap op line gedrukt zodat de zumo een andere signaalbron pakt. Daarna weer op mijn telefoon geklikt en toen kwam er geluid uit whoohooo gelukkig het werkt toch.

 

Nu kan ik alleen niet meer op play en doorspoelen drukken op mijn Zumo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Line, mp3, idd. Dat is die knop die ik bedoelde. Ik heb een Sena 20s en daar kan ik de muziek mee starten. Werkt zowel voor de mp3 op de 590 of mijn GSM.

aangepast door Viffer
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...