Ga naar inhoud

Probleem met laden routes in Zumo 210/220


 Delen

Aanbevolen berichten

De avond voor mijn weekendje Eifel heb ik op de normale manier de routes op mijn Zumo 210 proberen te zetten. Dit lukte niet. Er kwam, na geklikt te hebben op verzend naar toestel, een mijn onbekende melding dat hij temp.gpx niet kon vinden. Google kon mij hierin niet verder helpen. Daarna de route geprobeerd rechtstreeks in de map op het apparaat te plaatsen, maar dit gaf hetzelfde resultaat. Idem dito voor het plaatsen van de routes op de geheugenkaart. Uiteindelijk heb ik de routes kunnen laden door ze op het geheugenkaartje te zetten door deze in een 590 te plaatsen en ze zo te kopiëren. Het navigeren ging daarna probleemloos.

 

Nu ik vanochtend de tracks naliep, om ze bij mijn route te kunnen voegen en op te slaan, zag ik dat alleen de tracks van vrijdag en zaterdag in bestand '1' stonden, zondag was niet geregistreerd. Ook was opvallend dat de tracks van de routes er 2x instonden. De track richting startpunt had dit niet.

 

Bij aansluiting van de Zumo aan mijn laptop (windows 8.1) krijg ik de laatste tijd ook een melding dat hij een fout heeft gevonden in station H (geheugenkaartje), en sinds een week of wat ook bij station G (Zumo).

 

Ik vraag me nu af:

  • Wat was de reden dat het temp.gpx bestand niet gezien werd en daardoor mijn routes niet geladen konden worden?
  • Waarom kon ik de routes niet direct in de map op het apparaat zetten?
  • Waarom had ik 2x de tracks van vrijdag en zaterdag erin staan? En geen enkele track voor de zondag? (Ter info: routes op de geheugenkaart waren gekopieerd van een 590 waarbij genavigeerd wordt door middel van tracks.
  • Kan ik bij G en H de windows probleemoplosser gebruiken? Op het geheugenkaartje durf ik dit nog wel te proberen, maar bij G heb ik toch mijn twijfels.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nijn, een 590 is momenteel niet de beste bron (met zijn specifieke hick-ups) en eigenlijk is, zoals je wellicht weet het beste om je routes eerst via Basecamp in te laden en (na herberekening) dan te verzenden naar je toestel. Maar goed, soms kan het ook niet anders. Idealiter zou het eigenlijk wel moeten werken...

Maar je zou met eens kunnen kijken met de JaVaWa tool.

Hoop dat je daar wat meer uit zou kunnen concluderen en dat dat je vragen beantwoordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie Rob.

 

Wat je voorstelt heb ik allemaal al geprobeerd. In Basecamp 1) de orginele route (een GPX) herberekend en er een route van gemaakt, 2) van de orginele route een track gemaakt en daarna van deze weer een route gemaakt, 3) het orgineel geprobeerd in te laden, 4) zowel een .gdb als een .gpx rechtstreeks in de map op de Zumo proberen te zetten. Niets lukte.

 

Met JaVaWa gekeken wat er mis kon zijn maar ook daarmee geen rare dingen gevonden. Kaarten stonden allemaal op de juiste plaats, etc etc. De truc met de 590 was de enige mogelijkheid nog, op de parkeerplaats bij het startpunt. Verre van ideaal, ik weet het, maar daarna had ik in ieder geval de routes. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch lijkt het me handiger als ik niet iedere keer een andere Zumorijder in hoef te schakelen om de route op mijn Zumo te krijgen. ^_^ Daarom ook dit probleem gepost. Iemand nog enig idee wat het probleem zou kunnen zijn??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt alsof je zumo een bestand mist. Heb je Garmin om hulp gevraagd via MyGarmin ? Heb ik goeie ervaring mee. Maar ik hoor ook wel eens andere verhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geheugenkaart formateren en alles eens opnieuw op de zumo zetten helpt dat niet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja,even resetten zoals Kerst zegt. Dan komt alles terug in "af-fabrieksinstelling"..... Als alle bestanden er nog opstaan vermoed ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de hard reset wel al overwogen maar nog niet gedaan omdat de Zumo zo mooi al mijn tot nu toe gereden kilometers bijhoudt. Maar is wel een optie als er geen andere oplossing komt inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevonden op het waypoint GPS forum:

 

Another possibility is that there is an unnamed route in the Zumo which confuses the generation of the current.gpx file. You have to delete this manually on the Zumo

 

en inderdaad er was een route met als naam <empty> diue heb ik gewist en nu wordt de current.gpx met tracks en waypoints weer netjes aangemaakt. pff.

 

Zie ook http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=79&t=41251

 

Mijn conclusie: Blijkbaar worden de bestanden temp.gpx en current.gpx gebruikt om het toestel te synchroniseren met de PC en zijn niet zichtbaar op de PC dus je moet alle routes op je toestel wissen met opdracht "alles wissen"

 

Kan me zomaar voorstellen dat bovenstaande ook voor de 210/220 geldt

aangepast door newie
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...