Spring naar inhoud


Foto
- - - - -

Mijn VFR750f avontuur is gestart!


  • Log in om te reageren
20 reacties op dit topic

#1 PB76

PB76

    Gevorderde rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 45 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Woensdrecht
  • Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is:Blauw

Geplaatst 08 augustus 2015 - 17:19

Hallo beste forum leden,

 

Ik ben hier nieuw en heb sinds een paar weken een VFR750f uit 1995. 

 

IMAG04051.jpg

 

 

Dit is de motor die ik voorheen reed. Ik heb deze kunnen ruilen tegen de VFR750f die ik nu rijd!

 

GS550%20te%20koop%201980%20-%202.jpg

 

 

 

Ik heb de motor nagekeken en ben een paar dingen tegen gekomen die ik wil gaan bewerken. Het eerste was de aanpassing die ik nodig heb.

Wel ik moet rijden met een aanpassing doordat ik mijn linker arm niet meer kan gebruiken door een verlamming.

 

Dus moet de koppeling naar de rechterkant komen:

 

IMAG03581.jpg

 

Dus de koppelingsleiding verleggen naar de andere kant.

 

IMAG03571.jpg

 

En nu ook de olie vervangen uit de voorvork. Dat werd duidelijk tijd gezien de kleur!

 

IMAG04041.jpg

 

De voorvork heeft lekke keerringen op de poten en die moeten toch echt vervangen gaan worden.

 

IMAG03661.jpg

 

IMAG03671.jpg

 

Dit is trouwens de ergste plek waar de keerring kapot is. Maar olie heb ik niet op de vork! Waar de olie vlek vandaan komt op het spatbord is mij nog enigszins onbekend gezien de kleur. Ik denk eerder aan remvloeistof dan olie uit de poot. Jullie enig idee?

 

Ook gelijk de luchtfilter schoongemaakt en alles nog eens goed nagelopen.

 

IMAG03551.jpg[/URL]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



#2 Ray

Ray

    Toercommissie

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11589 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Maasbracht
  • Interesses:Veel rijden en duiken.
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 08 augustus 2015 - 17:36

Goed bezig.

Hoe zit het met de bedoening van de schakelaars op de linkerkant dan?

Als het remvloeistof is dan kan je dat wel voelen als je het op je vinger doet en tussen je vingers laat rollen, dan voel je meteen het schrale van remvloeistof.

In dat geval zijn mogelijk de remslangen poreus geworden.



#3 Eric

Eric

    Voorzitter

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4874 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Lingewaard
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Groen

Geplaatst 08 augustus 2015 - 18:00

Als het remvloeistof is op je spatbord dan kun je het wel aan de lak zien. Remvloeistof vreet de lak weg namelijk.

Ga je echt met rechts gas geven, remmen en de koppeling bedienen ? Nee toch ?

Bewerkt door Epi, 08 augustus 2015 - 18:01.


#4 Nijn

Nijn

    Vaker hier dan op de VFR

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2604 berichten
  • Geslacht:Vrouw
  • Locatie:Eerbeek
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 08 augustus 2015 - 18:19

Heb je een verkeerde foto of een verkeerd model getypt? Mijn 750f uit 95 zag er toch echt anders uit. :)

Anyway, ben heel benieuwd naar hoe je dat met die koppeling etc oplost. Plaatjes, graaaaag!

#5 748cc

748cc

    VFR 100.000 Bikkel

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3683 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:nabij Utrecht
  • Ik heb 'n VF500
  • De mijne is:Rood/Wit/Blauw

Geplaatst 08 augustus 2015 - 18:32

Het model is een RC36-1 gebouwd 1990-1993

Kan zijn dat ie in 95 op kenteken is gezet.

Suc6 met je ombouw, nothing is impossible!!

#6 Ray

Ray

    Toercommissie

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11589 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Maasbracht
  • Interesses:Veel rijden en duiken.
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 08 augustus 2015 - 18:46

Is een vrij veel voorkomende aanpassing voor mensen met een handicap, net zoals veel dingen gewoon een kwestie van gewenning.



#7 PB76

PB76

    Gevorderde rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 45 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Woensdrecht
  • Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is:Blauw

Geplaatst 08 augustus 2015 - 19:22

Ik bedien de koppeling met mijn duim. De rem net als jullie en gas geven en optrekken gaat vanzelf. Ik had al wel het idee dat mijn model en bouwjaar niet met elkaar overeen kwamen. Maar dit is wat er in de papieren staat.
Ik heb mijn motor rijbewijs gehaald na mijn ongeval. Maar geniet van elke kilometer die ik op 2 wielen maak. Ik gebruik de motor nu vooral voor woon/werk verkeer. Dus elke dag 2 X 45 km genieten van deze machine.

#8 PB76

PB76

    Gevorderde rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 45 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Woensdrecht
  • Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is:Blauw

Geplaatst 08 augustus 2015 - 19:27

De schakelaar voor de knipperlichten zit ook rechts. De bediening links zit er enkel voor de choke.

Ik loop alleen tegen een probleem waar jullie misschien wel antwoord op kunnen geven. Als ik rem hoor ik een tik. En ik kan niet goed uitmaken of dit uit het balhoofd komt of remmen of misschien wel de poten.

#9 Ray

Ray

    Toercommissie

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11589 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Maasbracht
  • Interesses:Veel rijden en duiken.
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 08 augustus 2015 - 19:38

Moeilijk vast te stellen vanuit een beschrijving maar een versleten balhoofdlager is vrij aannemelijk.

Zet 'm eens op de middelbok en laat iemand de achterkant omlaag duwen zodat je de voorkant goed heen en weer kan bewegen om te testen op een dood punt in het midden en wat naar voor en achteren trekken en duwen of er speling op zit.

Je had denk ik beter tijdens het wisselen van de voorvorkolie ook het balhoofdlager kunnen vervangen voor een conische want dat is zelfs als de lagers (nog) niet zijn versleten wel een verbetering.



#10 PB76

PB76

    Gevorderde rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 45 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Woensdrecht
  • Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is:Blauw

Geplaatst 08 augustus 2015 - 19:42

Ik heb een revisie van de voorpoten in de planning staan. Ik neem dan ook gelijk de lagers mee. Een goede service beurt zal ook spoedig volgen. De rem en koppeling zijn reeds voorzien van nieuwe olie.

#11 VFRikus

VFRikus

    Rijdt als 'n natte krant

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12758 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 08 augustus 2015 - 19:45

Remvloeistof bedoel je.

VFRikus



#12 Msuited

Msuited

    I am suited

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1267 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Vught
  • Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is:Wit/Zwart/Rood

Geplaatst 08 augustus 2015 - 21:23

Welkom en vele mooie km gewenst

#13 lars

lars

    VFR rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1157 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Limburg
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:pearl sunbeam white/graphite black

Geplaatst 09 augustus 2015 - 08:20

Wat jij denkt dat je keerring is die stuk is op de foto is eigenlijk gewoon je stofkap, je keerring zit hieronder. De stofkappen kun je vervangen als je de poot eruit neemt zonder de keerring te hoeven vervangen. Als je toch bezig bent is het natuurlijk niet verkeerd om de keerringen mee te nemen.



#14 VFRikus

VFRikus

    Rijdt als 'n natte krant

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12758 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Gasselternijveen (Drenthe)
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 09 augustus 2015 - 08:29

Met alleen een kapotte stofkap zou er geen olie te zien zijn, dus de keerring is ook lek.

VFRikus



#15 Viffer

Viffer

    Vaker hier dan op de VFR

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2857 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Zeeland
  • Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is:Wit

Geplaatst 09 augustus 2015 - 08:41

Welkom.


0 gebruiker(s) lezen dit topic

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers