Ga naar inhoud

Wie rijdt nog met de 1200F,wie deed hem weg,waarom, en voor welk merk/model


jopsalot
 Delen

Aanbevolen berichten

Duidelijk photoshop (uitlaat zowel onder de koffer als onder het zadel zoals bij de VTEC) maar zeker de eerste is wel echt GAAF!

Van mij mag honda ermee aan de slag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik ben sinds een paar weken eigenaar van een 1200 F (DCT). Het design sprak mij al eerder aan, ik hou wel van de ronde vormen. De zit was voor mij wat extreem, maar met plaatsing van helibars al een stuk beter. Verder zijn de Roadsmarts en ik geen vrienden maar op mijn vorige motor heb ik 60K op MPR4 gereden, dus wellicht wat voor ingenomen. Dus probeer het nog te rekken maar bij bandenwissel denk ik, dat ik weer voor MPR4 ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog ruim 3 weken kan wachten is de MPR5 beschikbaar.

Die gaat echt heel veel beter werken dan de MPR4 op zware motoren omdat Michelin eindelijk overstag is gegaan en hun nieuwe generatie banden een vergelijkbaar stijf karkas hebben meegegeven als alle concurrenten al jaren hebben.

De eerste tests zijn veelbelovend.

aangepast door Arno71
Overbodige quote van voorgaande reactie verwijderd!
Link naar reactie
Delen op andere sites

@AFS Ik heb het gelezen in het bandentopic. Ben wel benieuwd. Aan de andere kant kan -ondanks een positieve test- het in de praktijk anders uitpakken ^_^ Laat een ander maar testpiloot zijn :sleep: Een paar weken wachten kan ik sowieso nog wel. Ik hoop alleen niet dat ze zo stijf worden als de roadsmarts, in mijn beleving die geven echt alles door (kiezeltje, belijning, gat) in tegenstelling tot wat ik van de MPR4 gewend was. Maar goed de Tiger is niet te vergelijken met een VFR, echter heb ook nog een Daytona 955i die rijdt ook prima op MPR4, is wel iets lichter maar toch.

 

Ik wacht het nog ff af. Ik meende overigens dat er ook een ''zware motorenversie'' was van de MPR4: de GT. Op de site van Michelin worden overigens gewoon de standaard versie op de VFR aanbevolen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Mijn VFR1200F is net ingereden (131.000 km) en ik hoop er nog een tijdje mee te doen. Maar wat koop je als het F-je versleten is?

Een tweedehandse is natuurlijk mogelijk (maar is wel Euro 3) en heel misschien komt Honda nog met een opvolger. Ik ben toch ook maar aan het rondkijken voor een nieuwe fiets. Mijn benen zijn niet al te lang, dus de X-achtigen (en dat zijn de meeste) vallen af. Dan blijft er maar weinig over. Een Kawasaki Z1000 maakt zoveel toeren, dat deze ook afvalt. Een BMW spreekt mij niet aan. Een andere leuke motor lijkt me de Yamaha MT-10. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

CT is hier een veelgebruikte afkorting voor Crosstourer ;)

Dat is de DAX en inderdaad van de CT serie en in feite de eerste serie allroads (trailbikes).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn VFR1200F is net ingereden (131.000 km) en ik hoop er nog een tijdje mee te doen. Maar wat koop je als het F-je versleten is?

Een tweedehandse is natuurlijk mogelijk (maar is wel Euro 3) en heel misschien komt Honda nog met een opvolger. Ik ben toch ook maar aan het rondkijken voor een nieuwe fiets. Mijn benen zijn niet al te lang, dus de X-achtigen (en dat zijn de meeste) vallen af. Dan blijft er maar weinig over. Een Kawasaki Z1000 maakt zoveel toeren, dat deze ook afvalt. Een BMW spreekt mij niet aan. Een andere leuke motor lijkt me de Yamaha MT-10. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Kawasaki H2-ZXE ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eventueel maar wel een andere prijsklasse. Ik heb alvast een CRF1000 aangeschaft en de vfr1200f gehouden. De crf1000 voldoet goed zeker wat betreft max toegelaten snelheid is natuurlijk geen motor om op autosnelwegen te rijden. Maar dat doe ik zelden. Heb hem nu 2 jaar en 47.000 Km in DCT uitvoering en ga zeker nog twee jaar met door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...