Spring naar inhoud

Foto

Wat is er loos met Garmin Express

• Log in om te reageren
43 reacties op dit topic

#1 Jochem

Jochem

VFR rijder

• Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1169 berichten
  • Geslacht:Man
  • Ik heb 'n VFR800F
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 10 november 2015 - 18:12

Eerst krijg ik deze melding:

[attachment=38525:Naamloos.jpg]

En dan gebeurt er dit:

[attachment=38523:Naamloos1.jpg]

Toen heb ik geprobeerd om een installatiebestand van de Garmin website te downloaden: Zelfde resultaat. :schater:

Daarna wilde ik het maar iets drastischer een gaan pakken door het programma te verwijderen en weer opnieuw te installeren.

Toen kreeg ik dus dit:

[attachment=38524:Naamloos2.jpg]

Het moet verdorie niet gekker worden met die rare Garmin. :oops:

Iemand een idee wat er aan de hand is? :?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hieronder volgt een beschrijving van de stappen die tot nu toe zijn genomen:

• Garmin Express update - niet gelukt.
  • Garmin Express verwijderen - niet gelukt.
  • Garmin verwijderen met Revo Uninstaller, inclusief Garmin BaseCamp, folders en registerverwijzingen - dit is gelukt.
  • PC opnieuw opgestart en BaseCamp opnieuw geïnstalleerd - dit is gelukt.
  • Nieuw Admin account aangemaakt om te kijken of installatie via dit account zou lukken - dit is niet gelukt.
  • Garmin opnieuw geïnstalleerd - niet gelukt.
  • Garmin gebeld:
    • Microsoft Fix It uitgevoerd - Dit programma heeft iets gevonden en gerepareerd, maar dat bleek niet de oplossing te zijn.
    • Update: KB2918614 verwijderd - dit bleek ook niet de oplossing te zijn.
    • Programma Microsoft .NET Framework 4.5.2 verwijderd en vervangen (windows noemt dit overigens herstellen) - Dat was niet de oplossing.
    • System File Checker gedraaid: SFC.exe voor het opsporen van beschadigde systeembestanden. - Deze heeft iets gevonden en gerepareerd maar kon niet alles repareren.
  • Garmin heeft daarop een case aangemaakt en ik heb ze het log bestand van SFC.exe, een xml bestand van de Zumo, en een hele zwik log-bestanden (42 MB) van de computer gestuurd.

• Logbestand van SFC.exe in notepad geopend om te zien wat er gevonden was (Windir\Logs\CBS\CBS.log). Melding gevonden over een over een corrupt rundll32.exe bestand.

• Toen Norton Power Eraser gedraaid: Daaruit bleek dat het bestand C:\Windows\SysWOW64\rundll32.exe corrupt was. Maar Norton kon het bestand niet zelf repareren.

• Vanaf de installatieschijf geboot en een systeemherstel uitgevoerd, naar een eerdere versie. Dit was niet de oplossing.

• Toen via DOS (als admin gedraaid) geprobeerd om dit het rundll32.exe bestand te pakken te krijgen (takeown, grant, rename) maar dat lukte ook niet.

• Daarna in safe mode (eerst zonder netwerk en daarna met netwerk) opgestart om zo het bestand te kunnen vervangen. Ook geen resultaat.

• Symantec (Norton) gebeld:

• Op afstand hebben zij e.e.a. gecontroleerd. Daarna is mij verzekerd dat de melding over een slecht C:\Windows\SysWOW64\rundll32.exe bestand een zgn. "False Positive" is.

• Ik heb ze gevraagd om mij te helpen om het rundll32.exe bestand voor de zekerheid te vervangen omdat het mij zelf niet lukte. Zij hebben mij afgeraden om dit te doen.

• In Safe mode heb ik Garmin Express proberen te installeren. Ook met een nieuw admin account. - Dit is ook niet gelukt.

• Volledige virusscan gedaan op de hele computer – niets gevonden.

• Norton auto protect tijdelijk uitgeschakeld en Garmin Express Installer gedraaid. – Niet gelukt.

• Microsoft Windows Malicious Software Removal Tool gedraaid (Windows-KB890830-x64-V5.30). – Tijdens het scannen worden 4 geïnfecteerde bestanden gevonden, maar als de scan klaar is zeg hij dat het schoon is.

• HitmanPro 3.7.10 (64 bit) uitgevoerd voor een scan op malware – Deze heeft geen malware gevonden maar wel 97 sporen van eerdere malware. Deze zijn opgelost. Maar daarna kon ik nog steeds niet de Garmin Express installeren.

• Malwarebytes 2.2.0.1024 uitgevoerd voor een scan op malware – Deze heeft nog eens 59 objecten gedetecteerd en opgelost. Maar daarna kon ik nog steeds niet de Garmin Express installeren.

• CCleaner uitgevoerd. Dit programma heeft ook veel kunnen opruimen. Maar daarna kon ik nog steeds niet de Garmin Express installeren.

• ​​Microsoft gebeld: Zij kunnen mij niet helpen zonder betaling voor support.

• Mail van Garmin met advies: ik heb de ik de 'Temp' folder en 'ProgramData\Package Cache' folder leeg gemaakt en daarna Microsoft Fixit gedraaid. Maar dat was geen oplossing.

• Garmin gooit per mail de handdoek in de ring. En ik ga de laptop gebruiken om te updaten...

#2 MrGPS

MrGPS

Gevorderde rijder

• MrGPS
  • PipPipPipPip
  • 172 berichten
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:Turquoise

Geplaatst 10 november 2015 - 19:21

Geen idee. Heb hier de 4.1.10 draaien en ben geen problemen tegengekomen.

Zou adviseren de huidige express te de-installeren met revo uninstaller. Helpt dat niet: kijk dan vooral ook naar garmin plugins en, indien aanwezig, de-installeer die ook.  

#3 Jochem

Jochem

VFR rijder

• Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1169 berichten
  • Ik heb 'n VFR800F

Geplaatst 10 november 2015 - 20:59

Bedankt Hans!

Mooi programma dat Revo Uninstaller. :thumpup:

Ik heb voor de grondige methode gekozen, dus alles wat met Garmin te maken heeft eraf gegooid.

Daarna Base Camp opnieuw geinstalleerd, zonder problemen.

De installatiefile voor Garmin Express gedownload.

Bij het installeren weer dezelfe melding dat het niet kon worden geïnstalleerd. :klop:  :angry:  :wall:

Morgen maar even de helpdesk van Garmin bellen.

Bewerkt door Jochem, 10 november 2015 - 20:59.

#4 Jochem

Jochem

VFR rijder

• Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1169 berichten
  • Ik heb 'n VFR800F

Geplaatst 10 november 2015 - 21:24

Blijkbaar kan ik met BaseCamp ook de zumo updaten en van nieuwe kaarten voorzien.

Dus dan heb ik de Garmin Express niet echt nodig, of wel?

#5 MrGPS

MrGPS

Gevorderde rijder

• MrGPS
  • PipPipPipPip
  • 172 berichten
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:Turquoise

Geplaatst 11 november 2015 - 10:59

Blijkbaar kan ik met BaseCamp ook de zumo updaten en van nieuwe kaarten voorzien.

Dus dan heb ik de Garmin Express niet echt nodig, of wel?

Er zijn inderdaad wel wat improvisaties mogelijk, maar de kans dat dat in tweede instantie tot problemen leidt is erg groot. Ik zou echt adviseren express aan de praat te zien krijgen.

Als hierboven al aangegeven: zoek even naar andere garmin plugins (communicator) en verwijder die. Weet niet zeker of dat het probleem oplost, maar weet dat dat bij anderen in ieder geval wel zo was.

#6 Jochem

Jochem

VFR rijder

• Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1169 berichten
  • Ik heb 'n VFR800F

Geplaatst 11 november 2015 - 13:02

Ik weet niet precies wat je bedoelt met plugins. Maar ik heb op dit moment geen Garmin programma's behalve BaseCamp geïnstalleerd staan.

Bewerkt door Jochem, 11 november 2015 - 13:03.

#7 VFRikus

VFRikus

Rijdt als 'n natte krant

• Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12723 berichten
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 11 november 2015 - 13:34

Heb je, nadat je met Revo alles verwijderd had, de PC ook opnieuw op gestart?

VFRikus

#8 Jochem

Jochem

VFR rijder

• Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1169 berichten
  • Ik heb 'n VFR800F

Geplaatst 11 november 2015 - 15:11

Jazeker.

Ik heb ook nog het programma geprobeerd te installeren via een nieuw admin gebruikersaccount.

Vandaag Garmin gebeld. Ze hebben me eerst advies per mail gestuurd:

"Voer het hulpprogramma Microsoft Fix It uit om beschadigde registersleutels te repareren die tot gevolg hebben dat programma's niet volledig kunnen worden verwijderd of dat nieuwe installaties en updates worden geblokkeerd." 

"Mocht dit niet werken zult u de update: KB2918614 moeten verwijderen van u computer hierna kunt u het programma installeren."

Tussendoor natuurlijk weer opnieuw opgestart.

Niets werkt, en ik hang weer met ze aan de telefoon, in de wacht...

voor de derde keer vandaag... :nono:

wordt vervolgd...

#9 Jochem

Jochem

VFR rijder

• Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1169 berichten
  • Ik heb 'n VFR800F

Geplaatst 11 november 2015 - 16:18

Ik heb inmiddels weer 45 minuten aan de telefoon gehangen.

Dit keer mocht ik aan de lijn blijven terwijl ik van alles moest proberen.

We hebben het programma "Microsoft .NET Framework 4.5.2" gerepareerd.

Daarna het programma SFC.exe gedraaid https://support.micr...nl-nl/kb/929833 voor het opsporen van beschadigde systeembestanden.

Ook geen oplossing.

Ze hebben er nu een "Case" van gemaakt en ik heb ze daarvoor log bestanden en nog wat data gestuurd.

Aangegeven is dat dit wel even een paar weken zou kunnen duren voordat er een antwoord is...

Fijn hoor...  :unsure:

#10 L1dert

L1dert

VFR rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1056 berichten
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:n.v.t.

Geplaatst 11 november 2015 - 17:36

Misschien is webupdater.exe van Garmin een oplossing? 

http://www8.garmin.c...ct=999-99999-27

#11 Jochem

Jochem

VFR rijder

• Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1169 berichten
  • Ik heb 'n VFR800F

Geplaatst 11 november 2015 - 18:13

Bedankt voor de tip.

#12 Jochem

Jochem

VFR rijder

• Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1169 berichten
  • Ik heb 'n VFR800F

Geplaatst 11 november 2015 - 18:50

Webupdater durf ik niet hoor:

Op de website staat: "Warning This software should only be uploaded to the unit for which it is intended. If this software is uploaded to a GPS unit other than the product it is designed for, it will render the unit inoperative."

Als de helpdesk er niet over begint lijkt me dit geen goed idee.

#13 VFRikus

VFRikus

Rijdt als 'n natte krant

• Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12723 berichten
  • Interesses:Motorrijden en computer
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 11 november 2015 - 18:57

Is ook al drie jaar oud, of dat nog safe is vraag ik me ook af.

VFRikus

#14 Jochem

Jochem

VFR rijder

• Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1169 berichten
  • Ik heb 'n VFR800F

Geplaatst 12 november 2015 - 08:38

En we gaan verder:

Met Garmin had ik dus de System File Checker gedraaid sfc.exe. Toen zijn er beschadigde bestanden gevonden maar konden niet worden gerepareerd.
er was wel een log-bestand gemaakt op Windir\Logs\CBS\CBS.log.

Deze heb ik doorgespit met notepad waarbij ik een melding heb gevonden over een corrupt rundll32.exe bestand.

Ik begreep de code van het logbestand niet helemaal, dus heb ik een scan gedaan met Norton Power Eraser. Daaruit bleek dat het bestand C:\Windows\SysWOW64\rundll32.exe corrupt was.
Norton kon het bestand niet zelf repareren.

Nu moet ik dus op een of andere manier dat bestand zien te verversen, maar dat is nog niet zo gemakkelijk.
Booten vanaf de installatie-disk en repareren van het systeem heeft niet geholpen.

Toen via DOS (als admin gedraaid) geprobeerd om dit bestand te pakken te krijgen (takeown, grant, rename) maar dat lukte ook niet.

Daarna in safe mode (eerst zonder netwerk en daarna met netwerk) opgestart om zo het bestand te kunnen vervangen. Ook geen resultaat.

Ik sta op het punt om de helpdesk van Symantec (Norton) te gaan bellen...

#15 Jochem

Jochem

VFR rijder

• Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1169 berichten
  • Ik heb 'n VFR800F

Geplaatst 12 november 2015 - 09:37

Volgens Norton (ze hebben e.e.a. gecheckt) is het een "False Positive"dat er iets mis zou zijn met dit bestand.

Mijn systeem is dus helemaal schoon.

Dan maar wachten op waar de heren van Garmin mee terug komen...

0 gebruiker(s) lezen dit topic

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers