Ga naar inhoud

VFR 1200 F en VFR 1200 X - Recall


VFRFlanders
 Delen

Aanbevolen berichten

Deze recall heeft blijkbaar te maken met de overbrenging - er bestaat namelijk een risico op blokkering van het achterwiel - door een slechte afsluiting van een gewricht in de aandrijfas...

1852 VFR 1200 zouden in totaal betrokken zijn, waarvan 1741 types SC63 en 111 types SC70.

Betrokken VIN nummers staan hieronder vermeld. Voor het type SC 63 zouden het meestal modellen van het jaar 2010 betreffen (alle gegevens hier vermeld onder het nodige voorbehoud...), maar bij verder nazicht blijken alle jaartallen betrokken....

 

De vraag blijft natuurlijk: heeft dit betrekking op Europese VIN nummers? Deze vermelde cijfers komen wel voor in de Europese VIN nummers, maar we hebben hier in Europa wel een aantal alfa-numerieke codes staan vóór deze cijfers...iemand hier met goede contacten bij Honda Europe?

 

De terugroeping zou vanaf 4 december 2015 beginnen (da's dus vandaag) - Recall numer 3709.

 

Verdere poging tot vertaling:

 

SC63-1000020 ~ SC63-1001061 - 1042 stuks
2 maart 2010 - 9 december 2010

 

SC63-1100001 ~ SC63-1100326 - 326 stuk
20 januari 2011 - 17 januari 2012

 

SC63-1200011 ~ SC63-1200177 - 167 stuks
20 februari 2012 - 31 oktober 2012

 

SC63-1300001 ~ SC63-1300206 - 206 stuks
6 november 2012 - 13 juli 2015

 

SC70-1000005 ~ SC70-1000115 - 111 stuks
20 februari 2014 - 2 september 2015


Ik heb VINnr 000045 - ik val dus mogelijk in de prijzen... recall start vanaf 000020...

Hij stond ook al op deze lijst: http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=25369&page=5&hl=%2Brecall+%2Blist&do=findComment&comment=398759

aangepast door VFRFlanders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb VIN 100001. Vind het dan toch raar dat die er niet tussenstaat en 1000020 dan weer wel. Zou toch denken dat ze bij productie zelfde onderdelen gebruiken...
Groeten
Wim

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat wel zo Willem ? Ik zie 1100001 t.e.m. 1100326 staan. Bij jou staat waarschijnlijk voor de 100001nog een K . Moeten we dit misschien als een cijfer zien?

Wie kent de betekenis van deze Vin nummers en worden deze nummers in Nederland ook voorgegaan door enkele letters?

aangepast door MVG
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij nazicht op andere fora is er nog altijd geen duidelijkheid gekomen van Honda (waar bevinden zich deze motoren? Japan, EU - US .. en welke VIN (die van de EU en US zijn wel een stuk langer dan 7 cijfers)). Veel vragen / geen echte antwoorden.

 

Het omschreven probleem is blijkbaar reeds gekend bij de Crosstourer. Via bikersoracle een doorverwijzing gevonden naar het Russisch VFR forum - met duidelijk foto's en een eventueel DIY voor het probleem....

 

http://vfrclub.ru/index.php?topic=7817.0

 

en deze: "una rotura de transmisión" = kapotte aandrijfas

 

http://www.motociclismo.es/pruebas/carretera/articulo/objetivo-100-000-km

aangepast door VFRFlanders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de plaatjes lijkt het wel alsof er maar een cardanische koppeling is.

 

Is dat niet vreemd i.v.m. de wisselende hoeksnelheid?

 

Ik heb altijd geleerd dat je beter een dubbele koppeling of homokinetische koppeling kunt gebruiken.

 

http://www.passat35i-forum.nl/forum/index.php?topic=3709.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze recall heeft blijkbaar te maken met de overbrenging - er bestaat namelijk een risico op blokkering van het achterwiel - door een slechte afsluiting van een gewricht in de aandrijfas...

 

 

 

Deed me onmiddellijk aan dit denken : (pagina 2)

 

http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=22635&page=1

aangepast door Paske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd geleerd dat je beter een dubbele koppeling of homokinetische koppeling kunt gebruiken.

 

 

Inderdaad: een homokineet, of twee kruiskoppelingen, maar in dat laatste geval is het ook van belang dat de assen in een lijn blijven liggen en alleen de hart afstand veranderd en daar is hier gezien het draai punt bij het motor blok al geen sprake van.

Daarom is een tweede kruiskoppeling zinloos.

VFRikus

post-1168-0-32372200-1449299964_thumb.jpg

aangepast door VFRikus
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de 1200 is het een combi van kruis vooraan, schuifstuk in het midden en homokineet vlak voor de cardan

(zie middelste japanse plaatje met cirkel om kruis, 1e pijl bij bij schuifstuk en homokineet bij dikke gedeelte achter de 2 pijlen)

aangepast door newie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat schuifstuk speelt hier in geen rol, maar het achterste deel van de achterbrug kan toch niet scharnieren ten opzicht van het voorste deel?

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schuifstuk speelt juist wel een rol want het draaipunt van de achterbrug ligt boven de middellijn van de uitgaande versnellingsbak-as.

 

Daardoor wordt bij inveren van het achterwiel de hoek die de as maakt ten opzichte van de middellijn van de uitgaande as kleiner en daardoor de lengte van de as groter.

 

Zou het schuifstuk er niet inzitten, krijgt de kruiskoppeling behoorlijk op zijn donder.

 

Zal eens proberen een plaatje te vinden waarop dit duidelijk wordt.

 

Gevonden:

http://www.google.nl/search?q=achteras+vfr+1200&client=safari&hl=nl&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiqnLHTqsTJAhVEKA8KHd6eDl8Q_AUICCgB&biw=768&bih=928#hl=nl&tbm=isch&q=vfr1200f+schema&imgrc=ZyYSOy0l_jqnAM%3A

aangepast door newie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met geen rol spelen bedoel ik in relatie tot de hoek van de uitgaande as van de bak en de ingaande as van de cardan.

De homokineet achterin zal alleen nodig zijn als er nog een scharnierpunt achter in de achter brug zit vlak voor de cardan, ter hoogt van die homokineet.

VFRikus

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...