Ga naar inhoud

VFR 1200 F en VFR 1200 X - Recall


VFRFlanders
 Delen

Aanbevolen berichten

Gisteren gesproken met een motormaatje met een VFR met DCT uit 2010/2011 en 74.000 km op de teller (geen VRFOC-lid). Hij heeft pas ervaren wat het is om met 120/130 km/uur op de A12 op de 3e baan een gebroken kruiskoppeling te krijgen. Grote schrik, maar gelukkig goed afgelopen. Hij bleek in totaal voor ca. 3000,00 euro schade te hebben volgens de dealer in Bodegraven. Hij hoorde daar ook dat de eerste inspecties niet echt geruststellend waren. Goed dat Honda nu e.e.a. aanpakt, maar enige spoed is wel gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch wel enigszins verontrustend...Ik was vorige week bij Goedhart Bodegraven en die hadden nog niet van een daadwerkelijk schadegeval gehoord en deden er nogal luchtig over. Mijne staat op 54.000 km, ik dacht de 1e controle maar over te slaan en meteen voor een echt nieuwe cardanas te gaan in april ofzo, maar misschien toch maar wat eerder doen...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het in de praktijk zal gebeuren weet ik niet, maar als je zoiets overkomt en je hebt de controle niet laten doen, ondanks de uitnodiging, kan Honda alle schade buiten het vervangen van de as om van zich af schuiven.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi VFR'ísten,

 

Gisteren en brief van Honda gekregen inzake de terugroep actie. En ja, mijn framenummer heeft code SC met nummer 002407. Dus mij aangemeld bij de dealer en nu maar even wachten tot ik aan de beurt ben. Of toch maar inruilen? Met 54000 km op de teller is dat wel een goed overstap moment.

 

Dus maar eens op pad voor een andere motor.................

 

Groetjes, Erwin :scratchchin:

aangepast door erjo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al eerder meldde: bij mijn motor moest de as worden vervangen (ook bij de dealer in Bodegraven: Goedhart motoren).

Perfecte service daar en zeer vriendelijk te woord gestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dealer heeft om en nabij 20 VFR(X) en die terug moeten komen voor de recall. Mijne is al geweest en heeft een nieuwe as zoals eenieder weet, sinds oktober. Ze gaan nu proberen dat zoveel mogelijk binnen een kort tijdsbestek te doen, dat werkt gemakkelijker. Verder niets dan lof over mijn dealer, Motortotaal in Terneuzen. Ze hebben dit vanaf het begin, in oktober, erg goed aangepakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenaardigheidje hier...............

Ik belde met een dealer (niet die van mij). Een vriendelijke mevrouw wist me te vertellen dat vooral motoren met groot aantal kilometers schade kunnen hebben...???.... Ze wist me verder te vertellen dat in maart stukken leverbaar zullen zijn. De motor zal dan nagekeken worden en indien alles ok,geen probleem,met zelfde materiaal verder fietsen !!!!!!!!?????? (eigenaardig toch) Toen ik vroeg of de as dan zowieso niet vervangen moet worden antwoordde ze 'neen'. Dat is nu toch echt ongeloofwaardig! Du bijvoorbeeld : ik heb weinig kilometers en niks aan de hand met de as na controle, (Enkel bij groot aantal kilometers is er nu probleem volgens de dame)wel,dan heb ik binnen zoveel jaren veel kilometers en dan toch ook een probleem als die as er in blijft !

Volgens mij weet niemand hoe het juist zit

aangepast door jopsalot
Link naar reactie
Delen op andere sites

In het Service Bulletin schrijft Honda het vervangen van de as voor de F net iets minder expliciet op dan voor de X.

 

Dat is dus nog voor interpretatie vatbaar zoals het er nu staat waardoor je kans op verschil krijgt tussen het handelen van verschillende dealers.

 

Als Honda op zeker wil spelen denk ik dat er een revisie van het bulletin nodig is.

aangepast door Jochem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag even bij Goedhart motoren langs geweest. Goedhart is een grote Honda dealer en ook de dealer waar ik de motor heb gekocht.

Zij waren heel duidelijk: afspraak maken voor de controle. Zodra de onderdelen leverbaar zijn, weer een afspraak maken voor de vervanging.

Ze hadden 1 VFR1200 binnen gehad die veel kilometers had gedraaid en een tijdelijke 'nieuwe' as nodig had.

Motor gaat naar Goedhart zodra de ECU terug is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook nog niks gehoord of ontvangen ben benieuwd

Moet ik nu dit jaar ongerust zijn bij het rijden , en wat tijdens het verlof

 

Gr Pat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de brief gekregen, gelijk de honda dealer gebeld en deze gaf twee optie aan.

1 nu controleren later de aandrijfas vervangen

of

2 begin/midde maart wordt ik gebeld en kan dan een afspraak maken voor het vervangen van de aandrijfas.

 

Dus kies voor optie 2

Mijn honda vfr1200F uit 2015

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...