Ga naar inhoud

Koelvloeistof vervangen


Ries
 Delen

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met het vervangen van koelvloeistof ? van de vfr 800 vtec 2002 ( Waar je op moet letten )

Er zit nu van dat gifgroene middel in maar dit komt uit het jaar kruk volgens de motorzaak ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kort geleden nog gedaan. Kijk vooral naar het product die je erin wil gaan doen. Is die gebruiksklaar of moet ie nog verdund worden?

Verder gewoon kappen eraf, dop van radiator draaien en bout aan de pomp openen. Pas op, hij durft wel wat te spuiten

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het bij de Vtec hetzelfde is, maar bij de RCII zitten op de voorste twee cilinders ook nog twee aftappluggen (M6 boutjes met messing afdichtringetjes). Met een (dop)sleutel 10 kun je deze eruit draaien. Als je dat niet doet blijft er een deel van de oude vloeistof in het systeem zitten.

 

 

Edit: je mag koelvloeistof niet op het riool lozen, maar moet naar de milieustraat.

aangepast door VFoRever
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet nodig om de aftappers van de cilinders open te maken. Is sowieso niet prettig/makkelijk om te doen.

Alleen aftappen bij de pomp is genoeg. Oude koelvloeistof weg laten lopen en dan gelijk ff spoelen met de nieuwe (G12+ nemen).

Je hebt maar een klein beetje nieuwe vloeistof nodig om het laatste restje oude meuk eruit te halen.

Als je de nieuwe kleur ziet verschijnen dan stop je met spoelen.

Aftapplug erin en vullen maar. En goed ontluchten natuurlijk ^_^ .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het bij mijn VTEC niet gedaan, dop van de radiateur en dan de plug van de pomp eruit draaien en lekker laten lopen.

Neem een langwerpige bak als je die hebt voor het opvangen want in het begin kan het wel flink ver spuiten, of neem een bak met een hoge rand aan 1 kant.

Verder even de zoekfunctie gebruiken want er is al veel geschreven over de koelvloeistof (staat er in de naslag geen how-to?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten doen boven een putje. het kan idd best knoeien.

 

???

 

Boven een putje? laten we aub proberen zoveel mogelijk het imago van de motorrijder hoog te houden, ;-)

je kan het bij elke garage of gemeente werf zo inleveren,

 

 

vr groet Rinus

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet uit ervaring dat er een beste hoeveelheid koelvloeistof in het systeem achter blijft als je niet ook de aftappluggen in de cilinders er uit draait. Die dingen zitten er natuurlijk ook niet voor niets. Het is ook een kleine moeite om het wel te doen. Ik zou zeggen probeer het uit.Tap af bij de pomp tot er niets meer uitkomt en draai vervolgens de plugjes in de cilinders er uit. Je zult zien dat er nog behoorlijk wat vloeistof naar buiten komt. Bij de RCII is dit iig zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je tijdens het vullen nog rekening houden met de stand van de motor in verband met lucht ( bellen ) ?

En tast de G12+ het blok niet aan ( In het instructie boekje praten ze over antivries ) 50 % en 50% water ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

G12+ is juist beter dan wat er standaard in zit, ik snap nog steeds niet waarom Honda de gebruikte vloeistof gebruikt en voorschrijft.

Stand van de motor is uiteraard rechtop, dus op de middenbok of een paddockstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt ! :thumpup:

 

Ga ik voor de G12+

Ontluchten met de radiatordop er af toch ?

aangepast door Ries
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...