Ga naar inhoud

VFR 750 Naked project


Dubb
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Heb er lang over na gedacht en getwijfeld maar het moet er dan toch maar van komen mijn eerste eigen Project. Ik heb een VFR 750 RC 36 I uit ’90 kunnen kopen en het is de bedoeling hier een mooie naked bike van te maken.

 

Zie hier de VFR in kwestie:

VFR_zpssgxeukus.jpg

 

Ik lees hier al een even mee maar ben niet echt actief geweest op het forum. Waarschijnlijk zal ik de komende tijd wat vaker actief zijn op het forum om jullie te vragen om hulp en/of advies.

 

De voorstelronde is al heel lang geleden dus hier nog even een korte samenvatting:

 

Mijn naam is Bernd en ben 28 jaar en woon in Hattem samen met mijn vriendin en onze Dochter van 2 (2e kindje is opkomst). Momenteel rij ik ook op een VFR uit ’92 met 70.000 op de teller. Deze motor gekocht als mijn 2e motor toen ik mijn rijbewijs haalde op mijn 18e (1e motor was een CB350F uit ’74 voordat ik een rijbewijs had). Ik heb met deze motor al vele mooie plekjes bezocht: Italie, Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland, België. Komende vrijdag ga ik weer 4 dagen met de motorclub toeren rondom Hennef Duitsland. Hier nog even wat plaatjes :crossy: :

 

IMG_1844_zpse735684f.jpg

 

IMG_1608_zps9oopzl1v.jpg

 

IMG_1585_zps8f97d5a5.jpg

 

 

De planning is ongeveer als volgt:

 

1-De VFR wordt voorzien van een USD voorvork, heb er al een gekocht van een GSXR 750W met 6 zuiger Tokico klauwen. Bedankt Essers_68 voor de tips. De VFR is nu bijna helemaal gestript en ik zal eerst proberen de voorvork passend te maken. Foto's volgen volgende week als ik terug ben van weekend toeren.

 

2-Vervolgens ga ik kijken waar ik alle elektronische componenten van de VFR kwijt kan zonder dat ze in het zicht zitten, als er tips, links of foto’s zijn dan hoor ik het graag. Als alles van plek veranderd zal er dus ook een kabelboom gemaakt moeten worden.

 

3-Het is de bedoeling om er een 1 zitter van te maken dus mooi compact, subframe en zadel zal er gemaakt moeten worden. Een waar waarschijnlijk ook nog ruimte moet worden gelaten om het een en ander aan elektra in kwijt te kunnen. Dit zal gelijk lopen met punt 2 denk ik.

 

Bovenstaande probeer ik enigszins “Low Budget” te houden. Na al deze punten hoop ik eerst wat kilometers te maken om te kijken of alles een beetje naar wens is.

 

Als dat het geval is dan is het de bedoeling om alles te demonteren en het frame en achterbrug te laten coaten. Het blok weer netjes te maken (of ik het alleen ga schoon maken of spuiten weet ik nog niet) en uiteraard krijgt de VFR een grote beurt als het allemaal bevalt en weer in elkaar zit. Als ik tot zo ver kom dan zal ik ook gaan kijken naar het maken van rem/schakelset, kroonplaat, kettingkast en andere gadgets voor de VFR.

 

Al met al grote plannen waarvan ik hoop dat ik ze waar kan maken. Ik zal proberen om de vorderingen hier bij te houden met tekst en foto’s. Ook zal ik vragen naar tips en tricks gezien hier zo veel kennis van de VFR aanwezig is.

 

De grootste uitdagingen zullen denk ik de elektronische zaken worden en een fatsoenlijke aansluiting/overgang van de tank naar het zadel, frame en naar het subframe, heb eigenlijk nog geen naked gezien die dat mooi heeft opgelost met een RC36I frame.

 

Ik wil jullie alvast bedanken voor de tips, hulp en aanmoedigingen.

 

Groeten Bernd

 

 

 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel jammer dat je nou net een witte moet slopen :-) Dat zijn de mooiste 36-1's.

Hoewel: het plaatwerk lijkt dus beschikbaar te komen voor een andere 36-1 als ik het zo lees. Da's dan weer mooi!

 

Leuk project! De getoonde voorbeelden zijn alle op basis van een 36-2, die een ander frame heeft, maar er is zeker iets heel erg leuks van te maken.

Zulke projecten sluimeren ook altijd in mijn hoofd. Ik heb het met een RD350 gedaan, en dat was erg leuk. Helaas zit ik nu in een periode van minder beschikbare tijd.

Later als ik klein ben komt er wel weer eens tijd.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

leuke projecten, zo in omloop..

 

Weet misschien wel iemand die wellicht intresse heeft in het kuip werk ^_^

Geheel afhankelijk van de prijs, zou dan gaan om de voorkuip kompleet (kuip is niet meer wat het geweest is).

Tank en achterdelen zijn niet nodig.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk project! Ik zou er zelf wel een op basis van de 800fi willen maken maar dat blijft voorlopig toekomst muziek voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 1 jaar later...

Goedemorgen allemaal,

 

Na een radiostilte van enige tijd ben ik van plan om weer wat actiever met het project bezig te gaan. Nu heb ik gelijk een vraag voor de techneuten onder ons. De VFR heeft een brandstofpomp en een brandstofpomp relais. ik lees op het net dat mensen deze ook wel eens weg laten maar daar ben ik persoonlijk niet zo'n fan van. De huidige pomp is wel relatief groot vind ik. nu is mijn vraag zijn er mensen die ervaring hebben met aftermarket pompen/relais en of het weglaten van de pomp.

 

Alvast bedankt voor de reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de pomp weglaten, maar dan kan je de tank niet helemaal leegrijden. Het Relais zou ik niet weglaten, want de pomp draait alleen bij draaiende motor. Als er geen ontsteking is, werkt de pomp niet. Dat is een stukje veiligheid. Het zou een beetje lullig zijn, als je onderuit gaat, de motor afslaat en de pomp benzine over jou en een hete uitlaat sproeit. Whoes geflambeerde motorrijder.

 

En als je de zoekfunctie gebruikt, er zijn andere brandstofpompen ingebouwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de pomp weglaten, maar dan kan je de tank niet helemaal leegrijden. Het Relais zou ik niet weglaten, want de pomp draait alleen bij draaiende motor. Als er geen ontsteking is, werkt de pomp niet. Dat is een stukje veiligheid. Het zou een beetje lullig zijn, als je onderuit gaat, de motor afslaat en de pomp benzine over jou en een hete uitlaat sproeit. Whoes geflambeerde motorrijder.

 

En als je de zoekfunctie gebruikt, er zijn andere brandstofpompen ingebouwd.

 

Bedankt voor je snelle reactie, Ik heb inderdaad al het een en ander gelezen maar ook bij die vervangende pomp was het relais een probleem volgens mij. Ik heb vandaag de pomp los gehaald en de contactpunten lijken goed alleen zie ik wel veel witte aanslag (corrosie) op het binnenwerk. Ik zal proberen morgen wat foto's te plaatsen daar wordt dit topic weer een stuk interessanter van volgens mij

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...