Ga naar inhoud

knipperen abs lampje na starten motor????


 Delen

Aanbevolen berichten

deze morgen bij starten van mijn motor pinkt het abs lampje een aantal keren, heb niet kunnen tellen hoe vaak, na vertrek gaat het gewoon uit, verder geen probleem kunnen vaststellen.

 

Ra ra

 

wie weet wat dit is?

Mvg

Mario

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niks, doet die van mij ook altijd, zolang onder het rijden geen ABS lampje brand/knipperd werkt het systeem zoals zou moeten.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope hij hoort niet te knipperen, hoe oud is je accu? eerste tekenen van verval volgens mij.

(gewoon 'aan' tot idd een km of 8 per uur, daarna blijft hij uit)

 

Mijn 1200X zit nu op 3,5 jaar en 2 weken geleden knipperde hij inderdaad voor het eerst (daarvoor nooit) het wordt ook kouder dus de accu heeft het zwaarder.

Op mijn F ook gehad. Nieuwe accu erin en het probleem is weer weg.

(of heb je meer gebruikers voor het starten, zoals bv verwarmde handschoenen, kan ook)

 

Volgens mij net op het randje en reageert het abs gedeelte erg snel op een kritische spanning. (Blijkbaar wil hij gewoon een hoge ondergrens zien in het voltage)

 

Met de X wacht ik nog even met vervangen (Op de F toen gelijk gedaan) zoals gezegd blijft de ABS gewoon werken en hij start nog zonder een enkel probleem.

 

Zoals VFRRob zegt, zolang hij niet brand/knippert tijdens het rijden is er niets aan de hand.

Ik merk ook dat wanneer ik even stil sta met een net gestarte motor en mijn helm op doe dat hij na een paar seconden wel gewoon brand, blijkbaar is de spanning dan weer hoog genoeg.

 

Kortom, nog niet druk om maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn motor is van 2013 maar pas in 2015 ingeschreven, dus zeker 3 jaar oud, het gebeurt ook niet altijd, meestal na een nachtje stil staan, bij het rijden is er geen enkel probleem.

 

thankx voor de tips, ik zal is een andere batterij testen.

Mario

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je het zeker wilt weten moet je hem laten uitlezen.

 

Bij mij is het vooral 's morgens bij koude start, wanneer ik naar mijn werk rij en het is warmer geweest overdag (en hij staat onder het gebouw) knippert hij 's middags niet bij de start.

Dat is voor mij eigenlijk een bevestiging dat het om de accu gaat.

 

Deze is gewoon slechter geworden na 3,5 jaar. (Zeker omdat ik hem ook zwaarder belast met de elec. handvatverwarming en handschoenen ... ja,ja ik hou van warme handen ^_^ )

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...