Ga naar inhoud

Ride connected: app voor communiceren op je motor


 Delen

Aanbevolen berichten

Wellicht een leuk winter topic terwijl de motor in de schuur een beetje mooi staat te wezen.

Tijdens het rijden in groepen, ben ik altijd verbonden met de anderen. Soms 1-op-1 maar vaak met meerderen.

Je kunt natuurlijk over van alles kakelen maar ook met elkaar rijden, waarschuwen, etc. Voor ieder elk wat wils.

 

Waar wij voorheen tegenaan liepen, was de beperking van maximaal 400 meter of een obstakel. Hierdoor wordt de communicatie verbroken.

Ik heb altijd gedacht: kom Garmin, doe eens creatief en koppel een headset aan de Garmin en zorg er voor dat de Garmins met elkaar kunnen communiceren over grotere afstanden. (je hebt immers bijna alles in huis: schermbediening, voldoende power en een prachtige verdor lock-in) Ik had het best gevonden.

Maar nee, Garmin sleep door.

 

Inmiddels heeft de Smartphone al veel taken overgenomen en waarschuwt via Flitsmeister voor actuele zaken als files, muziek en andere zaken. Nu komt daar weer iets bij waar ik al op zat te wachten. Sena biedt binnenkort Rideconnected. Groepsintercom die via je telefoon loopt over het netwerk. Je kunt dus met iedereen (waarschijnlijk alleen Sena gebruikers) contact leggen en groepen maken. De afstand is geen probleem meer. Nu de databundel in het buitenland gelijk wordt gesteld aan je databundel in Nederland, kan roaming niet meer het probleem zijn, mits je genoeg hebt. Een probleem kan nog wel zijn dat de netwerken in Duitsland, Frankrijk, etc. niet echt optimaal zijn, met name in de gebieden die voor ons interessant zijn. Enfin, de eerste stap is gezet: http://www.sena.com/headset-app/#rideconnected-app

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb ik een Sena. Ga vanavond even kijken en dan meteen uitzoeken hoe eea werkt. Het zou wel een enorme verbetering kunnen zijn, helemaal in druk verkeer binnen de bebouwde kom, waar je elkaar makkelijk uit het oog verliest en er altijd wel gebouwen in de weg staan om elkaar nog te kunnen ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via het netwerk kan ook data zijn.

Ik heb onbeperkte data maar een Sena, aan de andere kant.... als 1 schaap over de dam is :coolsmiley:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ps: op de link staat wel een klein sterretje met opmerking over group intercom: supports 20s only.

 

Voor de overige functies (vooral beheer van je sena via bluetooth vanaf je telefoon-app:) staat er:

Compatible Products

20S | 10U SERIES | 10C | 10R

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ons 2 cardo scalarider smartpacks aangeschaft.

Eenvoudig met een app of via de PC in te regelen.

Twee technieken naast elkaar DMC en blue-tooth.

Met name een externe radio, mp3 stereo speler is eenvoudig via A2DP te koppelen.

En het geluid is fantastisch.

Helaas nog niet voor de duo, moet ik nog verder uitproberen.

Maar eigenlijk niet nodig, de duo heeft haar eigen muziek (ingebouwde radio of iphone).

info: http://cardosystems.com

aangepast door janc'borg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest even opzoeken wat een Smartpack doet maar ik begrijp dat je ongeveer 3 tot 5 km van elkaar verwijderd kunt zijn. Dat werkt ook mooi.

 

Later zat ik nog te denken: ik heb flattree bellen in NL en Europa. Ik kan ook een groepsgesprek starten op mijn telefoon. Enfin, zo zijn er een paar mogelijkheden maar laat gerust weten of je iets anders hebt. En mocht je een oplossing hebben om dit takkeweer om te zetten naar 20+ en een blauwe lucht hoor ik het ook graag. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar die heeft bijna niemand.

Valt wel mee en de goedkoopste kosten inmiddels slechts een paar tientjes. Ik heb een paar goedkope van Elro liggen, die we als babyfoon gebruikt hebben en een paar cobra mt32 voor het serieuzere werk. Gaat prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb afgelopen zomer ook opnieuw geinvesteerd in een nieuwe communicatie set. Uiteindelijk ook gekozen voor de Smartpack (DUO variant), de vele mogelijkheden en de DMC techniek gaven de doorslag voor me. Echter vind ik het wel vrij ingewikkeld en mis ik een duidelijke handleiding...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Sena heeft eindelijk de app gelanceerd. Even meegespeeld en het ziet er goed uit. De echte waarde zal (net als in het leven) blijken als we dit met elkaar gebruiken.

 

http://www.sena.com/experience/sena-launches-groundbreaking-smartphone-app-to-connect-riders-worldwide/

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...