Spring naar inhoud


Foto
- - - - -

Einde in 2017 voor vfr 1200f en pan european


  • Log in om te reageren
42 reacties op dit topic

#1 Rob1969

Rob1969

    Gevorderde rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 176 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Alkmaar
  • Interesses:Me kinderen,Motorijden,sporten,uitgaan,computeren,en nog veel meer.rij een vfr 750 f en een suzuki gsx r 1000
  • Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is:Groen/Zilver

Geplaatst 04 januari 2017 - 10:45

Lees op de duitse site www.gasgriffsalat.com dat de vfr 1200f en de honda pan european in 2017 niet meer op de honda lijst voorkomt ,dus honda stopt met deze twee modellen.
Vreemd hoe honda doet ,want dit waren wel twee toppertjes en vooral de pan european heeft een grote schare fans ,en de honda vfr ook .snap niks meer van honda,s strategie etc.

Bijgevoegde Bestanden


Bewerkt door Rob1969, 04 januari 2017 - 10:47.


#2 Ntv

Ntv

    Gevorderde rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 56 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Apeldoorn
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 04 januari 2017 - 11:19

Wie weet komt er wat moois voor terug ?



#3 RoelNL

RoelNL

    Zeer ervaren rijder

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPip
  • 557 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Sliedrecht
  • Interesses:volleybal, kitesufen, wintersport, Volvo, motorrijden, sleutelen, en nog wat andere dingen
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 04 januari 2017 - 12:39

Gelukkig is de nieuwe 800 er nog wel :yahoo:



#4 Viffer

Viffer

    Vaker hier dan op de VFR

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2856 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Zeeland
  • Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is:Wit

Geplaatst 04 januari 2017 - 13:29

Op de site van Honda in Nederland staan beide modellen er nog steeds op.

#5 Paske

Paske

    VFR rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1021 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Ghent / Belgium
  • Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is:Donkergrijs

Geplaatst 04 januari 2017 - 15:55

Op de site van Honda België ook nog steeds verkrijgbaar,

 

http://www.fl.honda....3/overview.html

 

dus zal hij misschien voor het laatste jaar nu nog op het autosalon in Brussel staan van 14/01/17 tot 22/01/17.

 

http://www.autogids....en-tickets.html


Bewerkt door Paske, 04 januari 2017 - 15:56.


#6 VFRFlanders

VFRFlanders

    Zeer ervaren rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPip
  • 885 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Spanje
  • Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is:Zilver

Geplaatst 04 januari 2017 - 18:18

In Spanje is hij al verdwenen uit het aanbod. Het gekke is wel dat er nog foto's van de VFR 1200F op de hoofdpagina staan.

 

http://www.honda.es/...rt-touring.html



#7 Viffertje

Viffertje

    Gevorderde rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 149 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Boom-BE
  • Interesses:Hardlopen - fietsen - motoren
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 04 januari 2017 - 19:08

was het in België ook niet enkel de stock die nog werd verkocht. Je kan immers de low power versie niet meer krijgen. Vorig autosalon gaf Honda dan ook korting op de VFR1200 ten belopen van de inschrijvingskost  :scratchchin:

Maar de Pan staat niet meer op de be-site...



#8 Fleng

Fleng

    Gevorderde rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 166 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Lelystad
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 04 januari 2017 - 19:40

Zijn beide modellen wel Euro4? Zou het verdwijnen wel verklaren.
Overigens is de site van Honda weinig betrouwbaar. De CBF1000F staat daar ook nog steeds op, maar kan niet meer worden besteld.

#9 VFRoemer

VFRoemer

    Gevorderde rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 94 berichten
  • Geslacht:Man
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 04 januari 2017 - 20:49

Maar de Pan staat niet meer op de be-site...

Toch wel.



#10 Nightwing

Nightwing

    Gevorderde rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 36 berichten
  • Locatie:Onze-Lieve-Vrouw-Waver
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:n.v.t.

Geplaatst 04 januari 2017 - 23:06

Motoren moe(s)ten conform Euro 4 zijn vanaf :

- 2016, voor nieuw geïntroduceerde modellen (bvb Honda Africa Twin, sinds "modeljaar" 2016 op de markt)

- 2017, voor alle nieuw verkochte motorfietsen

(bron)

 

Uitzonderingen zijn er voor stockmodellen, al zouden de verkoopsaantallen daarvan gelimiteerd zijn.

Ik vermoed dat (oa) de VFR1200F en ST1300 daaronder vallen.

Dat ze de Pan European niet gaan aanpassen, is te verwachten. Er wordt al jaren gespeculeerd over (of gehunkerd naar?) een opvolger en deze generatie is al sinds 2002 op de markt... (iets met "soep", "kool" en "waard")

De VFR1200F lijkt ook niet bepaald het verwachte verkoopssucces geworden in vergelijking met de oudere 750/800 generatie. Daarnaast gaan de huidige voorkeuren eerder naar "middenklasse" en "avontuurlijke" modellen cfr SUV rage in de autowereld. Dus ook iets met diezelfde soep...

 

M'n 2015 VFR1200X is Euro 3 gehomologeerd volgens het gelijkvormigheidsattest (homologatie dd 26/11/2013).

Heeft iemand al een 2016 model (met verstelbare ruit)?

Is die al conform Euro 4?

 

In 2020 komt Euro 5 er trouwens alweer aan!



#11 Bassie

Bassie

    Ervaren rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPip
  • 459 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Belgie
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:n.v.t.

Geplaatst 04 januari 2017 - 23:23

Ik had dit eigenlijk wel verwacht gezien de slechte programmatie van de computer.

Ze trekken op niks en kunnen amper nog de Euro-normen halen zonder goed te rijden.

 

De laatste 800 die fantastisch is de 2000Fi versie, de latere versies zijn veel minder.

Hetzelfde met de CBR1000RR, vanaf 2007 is het weinig soeps.

 

Europa met een idiote CO2 normen doen alles kapot wat op brandstof rijd, dit is in de auto-sector ook al lang te bemerken.

Trekt op niks.

 

De boel zuipt veel meer en doet minder. Vergelijk een 15 jaar oude motor met een van nu, die van 15 jaar geleden rijd veel en veel beter.

En het gaat nog erger worden indien mensen blijven stemmen op politiekers zonder hersens.

Op wie je als motard wel zou moeten stemmen? Geen idee, echt niet, maar de hersenloze polieker van vandaag is de reden.

 

CO2 is een drogreden en gaat nergens over, ze zouden verbruik km/l als maat moeten hanteren ongeacht de CO2 uitstoot, maar dat snappen die niet. :r



#12 Bazz

Bazz

    een beetje gezond

  • Motorator
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4985 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Voorne Putten
  • Interesses:iets met motoren ...
    en ik ben gek op vitamientjes!
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 04 januari 2017 - 23:27

ik kan me herinneren dat er in het verleden in een discussie over 1200 de optie voorbij kwam dat Honda graag één model wilde brengen wat beide doelgroepen zou moeten bedienen,

dus 1200 en Pan in één!  ;)

 

de toerkwaliteiten van de Pan zijn geweldig maar best een suf imago, de 1200 best sportief, maar te weinig toerkwaliteiten...

de hamvraag is natuurlijk of je met een cross-over van deze twee iedereen gelukkig kunt maken?



#13 Ray

Ray

    Toercommissie

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11385 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Maasbracht
  • Interesses:Veel rijden en duiken.
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 04 januari 2017 - 23:39

Het antwoord is nee, dat is ook de reden dat de 1200F niet heel succesvol was want te zwaar en log voor de meeste VFR liefhebbers en te sportief voor de Pan rijder.

Het beste wat ze kunnen doen is de 1200F een upgrade of opvolger geven en een VFR 1200GT maken  als opvolger van de Pan.

Bij de 800 kunnen ze ze de lijn uitbreiden met een 800N.



#14 Bassie

Bassie

    Ervaren rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPip
  • 459 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Belgie
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:n.v.t.

Geplaatst 04 januari 2017 - 23:43

De 1200F is niet log en zwaar. Zever, wat is daar zwaar aan? Ding stuurt en voelt niks zwaarder aan dan een VFR800Fi eens je rijdt.

En de standaard versie is niet sportief, die is gewoon slecht.

 

Sorry Ray, het probleem is de CO2 kiekens die wetten maken die op niks trekken.

 

Al eens op een geflashde 1200 gereden? Denk het niet, dat is een wereld van verschil, maar niet conform de CO2 idioten.


Bewerkt door Bassie, 04 januari 2017 - 23:43.


#15 Rob1969

Rob1969

    Gevorderde rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 176 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Alkmaar
  • Interesses:Me kinderen,Motorijden,sporten,uitgaan,computeren,en nog veel meer.rij een vfr 750 f en een suzuki gsx r 1000
  • Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is:Groen/Zilver

Geplaatst 04 januari 2017 - 23:51

Des te vreemder is het ,,in Europa,brussel ze maken alle euro normen zo zwaar dat motoren er niet aan kunnen voldoen,De autobranche zie volkswagen sjoemeld met gegevens qua uitstoot ,maar kan in europa amper straf verwachten .De macht van de automobiel industrie.In Amerika is dat anders daar trekt volkswagen miljarden uit voor schade claims etc .En in amerika worden de uitstoot eisen voor motoren ook steeds zwaarder.,lees strenger.Des te vreemder een aankomende president trump zegt ik laat fabrieken weer groeien ,en de klimaat overeenkomst,gooit hij per direct in prullenbak,en mogen fabrieken,lekker uitstoten wat ze willen.Maar wil je een motor rijden owee dan moet opeens de motorfabrikant aan zulke strenge eisen voldoen die ,de fabrikant investeringen kost die niet opwegen tegen de verkopen....tja ik weet het milieu begint bij je zelf ,maar nu gaat het naar mijn inziens wel erg scheef , .. en tja Honda had met de pan european ,denk ik wat eerder iets moeten ontwikkelen ,,wat de klant wilde ,,want er zit wel een mooi dwars geplaatst v4 blok in ,....en de vfr1200 een mooie motor maar niet wat de klant wilde ,want anders vlogen ze wel als warme broodjes de winkel uit.

Bewerkt door Rob1969, 04 januari 2017 - 23:55.



0 gebruiker(s) lezen dit topic

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers