Ga naar inhoud

Vtec uitlaat verder gutten


TimVFR
 Delen

Aanbevolen berichten

Zo,

 

Even een gedachte.

Mijn huidige uitlaat overgekocht en diegene heeft hem zelf gegut op de manier waarop ook Johan dat doet.

Is er een manier om er nog meer geluid uit te halen? Kan je nog verder gutten?

 

Groet,

Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan volgend jaar de volgende dijk afgesloten?

Iets meer en vooral voller is leuk maar wanneer je gaat overdrijven komen de klachten met de ondertussen bekende gevolgen.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is nog geen antwoord op ts zijn vraag...

Maar zal waarschijnlijk wel kunnen, als je alles eruit trekt.

Als het geluid dan nog mooi is???

Geen idee, zou denk ik dan eerder voor een andere after market uitlaat gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja alles is niet de bedoeling. Zou nog net een klein beetje meer willen. Liefst een Delkevic eronder maar die kan ik even niet betalen. Haha iets met trouwen ofzo.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevaar met teveel weghalen is dat het ook blikkerig gaat klinken.

Ik heb de uitgangpijpjes vervangen voor dit:

post-3441-0-76994500-1488833758_thumb.jpg

 

Uiteindelijk de 2 gaten waar de oorspronkelijke pijpjes inzaten uitgehaald volgens de rode lijn en de 2 pijpjes op de bovenste foto tegen elkaar in in de eindkap gelast.

Pijpjes zijn rond 35 en de oude pijpjes heb ik uitgeboord met een gatenzaag.van 35mm.

post-3441-0-93827800-1488833981_thumb.jpg

 

De einkap had ik doorgeslepen op de las en met TIG weer dichtgelast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er in vredesnaam leuk aan om meer herrie te produceren.

Het geeft alleen maar ergernis.

En het is al door meerdere gezegd, ook hier op het Forum "weer een dijk afgesloten voor motorverkeer"

Blijft in ieder geval onder de geluidsnorm.

Laat in vredesnaam de ambtelijke macht bij geluidsoverschrijding de wet maar handhaven en boetes uitschrijven.

En dan niet zeuren maar gewoon betalen.

En waarom dit schrijven.

Gewoon omdat ik nog lang hoop te genieten en te rijden op de motor over onze mooie dijken.

aangepast door janc'borg
  • Like 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja jongens, misschien vinden jullie me nu wel een zeikerd maar je moet het op deze manier niet gek vinden dat men motoren probeert te weren van leuke dijkweggetjes .... Ik ben eerlijk gezegd behoorlijk gekant tegen dit soort geluidsverhogende acties. Er zijn wettelijke grenzen aan het geluid dat motorvoertuigen mogen produceren en die zijn er niet voor niets.

Wil je met je herriepijp genieten van het geluid van je motor dan ga je maar naar een circuit wat mij betreft.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Circuit is vaak 103dba dynamisch nog net ok. Dat is is een hele bak herrie hoor.

 

Als je met gutten op of +2dba van het max op je typeplaatje zit is et weinig aan de hand. Zeker als je je omgeving een beetje in de gaten houdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...