Ga naar inhoud

Review Bursig motorstand/motorlift


JooST
 Delen

Aanbevolen berichten

In het Aankopen show-off topic werd gevraagd naar mijn praktijkervaring van deze:

20170317_205523_HDR_zps6hf7pjvv.jpg

Een Bursig motor stand of motor lift.

Ik heb eerst 2 goedkope niet werkende alternatieven geprobeerd want ik vond de aanschafprijs van deze (of een Abba stand) wel erg hoog. Maar goed alles heeft een prijs, zeker bij motoren, en goedkoop heeft zn reden. Zie ook mijn onderschrift....

Dus toch de spaarpot maar leeg gekieperd en deze motorlift/stand gekocht. Ik heb de optionele wielen erbij besteld omdat dat het doel was van mijn aanschaf, de motor moet om zn as gedraaid worden in mijn garage.

Zoals Frank AFS al aangaf is de ABBA stand wel meer veelzijdiger maar niet in Crosstourer setting te bestellen. Daarnaast is deze stand wat compacter en voor mijn doel voldoende.

Het in elkaar zetten gaat vrij gemakkelijk, hoewel de bijgeleverde papieren instructie ruk is (lang leve de QR-code met youtube linkje met name voor afstellen).

Daarna moest ik nog wel wat extra afstellen want de motor stond niet echt waterpas in zn steun, hiervoor moet je wat opvulringen tussen de arm en de wielen doen, deze zijn niet meegeleverd wat ik wel een echt minpunt vind. Ik had zelf 1 grote rvs ring tekort dus die moet ik binnenkort even meenemen bij de bouwmarkt ofzo. Voor dat geld had er best een zakje ringen bij gemogen. :yes:

Het in de motor hangen van de lift is even wennen maar na een paar dagen gaat dit al vrij makkelijk.

Het draaien en verrijden van de motor gaat ook prima, zoals gehoopt.

Als alle zwenkwieltjes één kant opstaan is het wel wat lastig om de motor de tegenovergestelde richting in te bewegen, de CT blijft natuurlijk een motor van bijna 300kg.

Het liften van de motor, draaien om zn as en lift er weer onder vandaan halen kost me ongeveer evenveel tijd als voorheen de motor 2x steken, motor op zijstand, motor bij zn achterkant kwart slag omtrekken, weer 2x steken. Alleen heb ik nu geen zweet meer op mn rug en slijt het voetje van mn zijstand niet meer.

 

Het liften met de hefboom stelt niet veel voor, is niet echt zwaar ofzo, er zitten wel 2 standen in, bij de eerste stand staan de wielen nét van de grond af maar rijden /draaien is niet echt een optie. De borgpin weer uittrekken en je pompt de motor nog een stuk omhoog tot stand 2, de wielen zijn nu wel volledig los van de grond. Wist ik in eerste instantie niet dus stond wel even te twijfelen of dit het nu was, draaien met constant 1 wiel die net de grond raakt. :wacko:

De hefboom zelf heeft ook instelmogelijkheden net zoals je de balans tussen je voor- en achterwiel-hoogte kunt bepalen.

 

Bursig stand voor Crosstourer, incl wielen en verzendkosten €457,-

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

had je deze al geprobeerd? die heb je al voor 7 tientjes...

 

attachicon.gifmotormover.jpg

Probeer met deze stand eens je wielen er uit te halen, de motor op werkhoogte te brengen, of comfortabel te poetsen.

Wil je de motor alleen verrollen, dan is dat handig (mits hij op zijn zijstandaard kan staan i.v.m. de ruimte).

 

De Bürsich en de ABBA zijn dan ook geen rangeerhulpen, het zijn sleutelhulpen waarmee je ook kan rangeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze liftjes zijn wel lekker compact maar tillen de motor jammer genoeg maar een klein stukje van de grond. Ik zou er een krukje op wieltjes bijkopen voor nog meer sleutelgemak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...