Spring naar inhoud


Foto

Dunlop Roadsmart III vs II


  • Log in om te reageren
7 reacties op dit topic

#1 VFRoemer

VFRoemer

    Gevorderde rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 94 berichten
  • Geslacht:Man
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 10 april 2017 - 11:20

Ik rij momenteel met Dunlop Roadsmart II voor en achter en ben er heel tevreden over. De voorband is aan vervanging toe en ik vroeg me af of model III beter is dan model II? Of toch beter bij model II blijven?

 

Ik rij met een Honda CBF1000 bj. 2009.


Bewerkt door VFRoemer, 10 april 2017 - 11:21.


#2 Ray

Ray

    Toercommissie

  • Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11398 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Maasbracht
  • Interesses:Veel rijden en duiken.
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 10 april 2017 - 18:13

Ik heb geen ervaring met de 2 maar de 3 is een superfijne band en in tegenstelling tot Michelin verbeterd Dunlop wel bij de opvolgers.



#3 Smuiger

Smuiger

    VFR rijder

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1154 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Zaanstad
  • Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is:Groen

Geplaatst 10 april 2017 - 19:16

de 3 is een totaal andere band dan de 2.  je zal de motor niet meer herkennen in positive zin.  en bijkomstig voordeel de 3 gaat bizar lang mee



#4 VFRoemer

VFRoemer

    Gevorderde rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 94 berichten
  • Geslacht:Man
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 10 april 2017 - 22:00

Bedankt voor de reacties. Na het lezen van dit topic ben ik overtuigd, maar weet niet goed of ik best de standaard band neem of de SP?

Zoals reeds gezegd is 't geen VFR (meer) maar een CBF1000.


Bewerkt door VFRoemer, 10 april 2017 - 22:00.


#5 AFS Motorparts

AFS Motorparts

    Vaker hier dan op de VFR

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3140 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Purmerend
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:n.v.t.

Geplaatst 11 april 2017 - 08:26

Bedankt voor de reacties. Na het lezen van dit topic ben ik overtuigd, maar weet niet goed of ik best de standaard band neem of de SP?

Zoals reeds gezegd is 't geen VFR (meer) maar een CBF1000.

Dan heb je de standaard versie nodig, en niet de lichtere SP (Single Ply ofwel enkele koordlaag).



#6 Simon1975

Simon1975

    Zeer ervaren rijder

  • Lid VFROC
  • PipPipPipPipPipPip
  • 992 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Groningen
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Blauw

Geplaatst 11 april 2017 - 09:13

En voor de Vtec dan? Ook niet de sp lijkt mij.
Of kun je er aanhangen vanaf 600 CC beter de standaard?

#7 VFRoemer

VFRoemer

    Gevorderde rijder

  • Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 94 berichten
  • Geslacht:Man
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 11 april 2017 - 10:28

Dan heb je de standaard versie nodig, en niet de lichtere SP (Single Ply ofwel enkele koordlaag).

Oké, bedankt!



#8 AFS Motorparts

AFS Motorparts

    Vaker hier dan op de VFR

  • Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3140 berichten
  • Geslacht:Man
  • Locatie:Purmerend
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:n.v.t.

Geplaatst 12 april 2017 - 12:27

En voor de Vtec dan? Ook niet de sp lijkt mij.
Of kun je er aanhangen vanaf 600 CC beter de standaard?

In zijn algemeenheid mag je inderdaad stellen de lichtere motoren met niet al teveel vermogen, maar het loont de moeite om specifiek op motormodel bij Dunlop in de lijst te kijken. Het is niet altijd een op het eerste gezicht logisch advies......




0 gebruiker(s) lezen dit topic

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers