Spring naar inhoud

Foto

(Nood )reparatie veter gezien vanaf de binnenkant

• Log in om te reageren
40 reacties op dit topic

#31 newie

newie

VFR rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1082 berichten
  • Geslacht:Man
  • Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is:Blauw

Geplaatst 24 juli 2017 - 21:21

Onzin.
Als thuiskomer is een veter prima (al zijn er tegenwoordig beter alternatieven).
Ik verkoop zat reparatiesetjes, ook met veters. Sommige klanten durven nooit iets nieuws te proberen......

Als je die dealer niet kan bereiken, gebruik dan RideOn of Dynaplug. Met RideOn kan je blijven doorrijden, en de Dynaplug kan er zonodig bij een dealer uitgehaald worden en vervangen door een pluutje.

Ben je bekeerd?
Een poos geleden praatte je nog anders over RIDE ON en de troep die het bij het afdrukken in je werkplaats maakte.

Gefeliciteerd met dit leermoment!

Kun je ook (eigen) praktijk ervaring(en) hier delen waardoor je blijkbaar tot een andere mening gekomen bent?

Bewerkt door newie, Gisteren, 07:05.

#32 Bazz

Bazz

een beetje gezond

• Motorator
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4820 berichten
  • Interesses:iets met motoren ...
    en ik ben gek op vitamientjes!
  • Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 24 juli 2017 - 21:37

bekeerd? je bedoelt wellicht voortschrijdend inzicht?   :scratchchin:  ^_^

#33 Ray

Ray

Toercommissie

• Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11069 berichten
  • Interesses:Veel rijden en duiken.
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 24 juli 2017 - 21:49

Een veter of een pluutje is heel wat anders dan die Ride on troep.

#34 V4 Rosso

V4 Rosso

Vaker hier dan op de VFR

• Lid VFROC
  • 2531 berichten
  • Ik heb 'n 90-93 VFR750

Geplaatst 24 juli 2017 - 23:34

Michelin of elke bandenleverancier zal het afraden, want anders wordt er niks verkocht.

Over noodreparaties mbv "veters"  zeggen ze niks, wel over permanente reparaties:

Michelin

Dunlop:

Dunlop recommends only permanent repairs performed from the inside of the tire, using a combination patch/plug method. Never attempt a repair from the outside, or inject a sealant, or simply use an innertube, a patch or a plug as a substitute for a proper repair.

Only a qualified tire repair shop or motorcycle tire dealer should perform repairs. Inspection of the tire and adequacy of repair becomes the responsibility of the person actually performing the repair and Dunlop does not warrant the results of a repair in any way. Combination patch/plug repair kits for use by the repair shop or dealer are available with accompanying instructions from companies such as:
Remarco Inc.
200 Paris Ave.
Northvale, NJ 07647
(201) 768-8100

Technical Rubber Co.
P.O. Box 486
Johnstown, OH 43031
(740) 967-9015

Tip-Top/Moto Combi Kit

Tech Uni-Seal® Repair Kit (Also has been marketed by Honda, Kawasaki, and Yamaha with their own part numbers.)
NOTE: There may be suitable repair kits and materials provided by manufacturers other than those listed above.

Before any repair should be attempted, however, a tire must be removed from the wheel and thoroughly inspected. The following are minimum guidelines for the repairer:

Tires should not be repaired if any of the following conditions exist:
A tire has been previously injected with a sealant/balancer.
The puncture is larger than 6mm (1/4") in diameter.
The puncture is not perpendicular to the carcass.
The puncture is in the tire sidewall.
Separation of plies, tread separation, separation of any other components.
Cut or broken ply cords.
Broken or damaged bead wires.
Cut or damaged chafers (bead area).
Deterioration of the carcass inside the tire due to "run flat" or underinflation.
Cracks or other damage to the integrity of the inner liner.
Excessive wear - tire should have at least 1/32 of an inch of tread depth, excluding tread wear indicators.
Cracks in sidewall or tread.
Impact breaks, cuts, snags or gouges that penetrate the surface.
NOTE:
There should be no more than one repair in any quarter of the tire and no more than two repairs per tire.
The wheel itself must be in good condition. Any cracked or bent wheel, however slightly, may allow the loss of air and cause subsequent deflation of the tire.
Following repair, the valve assembly should be replaced and the tire/wheel rebalanced.
Speed should not exceed 50 mph for the first 24 hours after tire repair and the repaired tire should never be used at speeds over 80 mph. The repairer is solely responsible for instructing the motorcyclist as to the restrictions to be placed on tire use following repair.
In summary, NO form of temporary repair should be attempted. Motorcycle tire repairs leave no room for error and any doubt as to inspection or adequacy of repair should be resolved by discarding the tire.

#35 AFS Motorparts

AFS Motorparts

Vaker hier dan op de VFR

• Forumlid
  • 3043 berichten
  • Ik heb geen VFR
  • De mijne is:n.v.t.

Geplaatst Gisteren, 08:02

Ben je bekeerd?
Een poos geleden praatte je nog anders over RIDE ON en de troep die het bij het afdrukken in je werkplaats maakte.

Gefeliciteerd met dit leermoment!

Kun je ook (eigen) praktijk ervaring(en) hier delen waardoor je blijkbaar tot een andere mening gekomen bent?

Nee, dan ben je in de war. 
De andere producten zoals bijvoorbeeld Slime geven enorm veel troep. RideOn blijft redelijk goed in de band zitten.
Ja, de velg schoonmaken is iets meer werk dan bij "lege" banden, maar het spat niet door de hele werkplaats.
Mijn mening is dus onveranderd.

#36 AFS Motorparts

AFS Motorparts

Vaker hier dan op de VFR

• Forumlid
  • 3043 berichten
  • Ik heb geen VFR

Geplaatst Gisteren, 08:03

Een veter of een pluutje is heel wat anders dan die Ride on troep.

En RideOn is iets heel anders dan de conventionele bandenreparatievloeistoffen.
Heb je het al geprobeerd Ray?

#37 Ray

Ray

Toercommissie

• Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11069 berichten
  • Interesses:Veel rijden en duiken.
  • Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst Gisteren, 15:36

Nee en dat zal ook niet gebeuren.

Ik vind het ook bijzonder dat dat spul een balancerende werking heeft want wanneer je het in je band spuit geld ook voor Ride on de wet van de zwaartekracht en als dat spul eenmaal onderin je band ligt zal dit nooit gelijkmatig gaan verdelen en het zal al helemaal niet ophopen op het lichtste stuk van de band.

Bewerkt door Ray, Gisteren, 15:36.

#38 newie

newie

VFR rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1082 berichten
  • Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is:Blauw

Geplaatst Gisteren, 16:19

Nee, dan ben je in de war. 
De andere producten zoals bijvoorbeeld Slime geven enorm veel troep. RideOn blijft redelijk goed in de band zitten.
Ja, de velg schoonmaken is iets meer werk dan bij "lege" banden, maar het spat niet door de hele werkplaats.
Mijn mening is dus onveranderd.

Ben ik in de war?

Uit het draadje "Nooit meer een lekke band?" dat ik startte met de opmerking "Is Ride-On het wondermiddel tegen lekke banden onderweg geworden?"

Ik heb er ook een pesthekel aan.
De eerste keer (klant had niets gezegd) zat het echt metersver door de werkplaats, en mijn hulpje is een half uur bezig geweest die plakrommel op te ruimen.
Klant had trouwens na de reparatie steeds problemen met het ventiel. Vreemd, nietwaar?

Bewerkt door newie, Gisteren, 21:04.

#39 AFS Motorparts

AFS Motorparts

Vaker hier dan op de VFR

• Forumlid
  • 3043 berichten
  • Ik heb geen VFR

Geplaatst Vandaag, 07:40

Je posting is een beetje onduidelijk met jouw tekst door de quote heen.
Maar mijn posting uit 2015 bleek achteraf geen RideOn te zijn gebruikt, maar een ander merk. Klant gaf aan dat het RO was, maar de kleur en consistentie klopte niet.

#40 AFS Motorparts

AFS Motorparts

Vaker hier dan op de VFR

• Forumlid
  • 3043 berichten
  • Ik heb geen VFR

Geplaatst Vandaag, 07:42

Nee en dat zal ook niet gebeuren.

Ik vind het ook bijzonder dat dat spul een balancerende werking heeft want wanneer je het in je band spuit geld ook voor Ride on de wet van de zwaartekracht en als dat spul eenmaal onderin je band ligt zal dit nooit gelijkmatig gaan verdelen en het zal al helemaal niet ophopen op het lichtste stuk van de band.

Ik heb het dus geprobeerd.
Ik heb bij een klant als test eerst het wiel met band gebalenceerd.
Daarna RideOn er ingegooid, en hij is gaan rijden.
Toen hij terugkwam hebben we het balenceerlood verwijderd. Geen verschil.

Daarna heb ik 50 gram lood precies aan de verkeerde kant geplakt. Geen verschil.

Dus of jij en ik het nu wel of niet kunnen verklaren, het balanceert wel degelijk.

Wat blijft is dat je de eerste paar honderd meter een onbalans voelt, die daarna vrij snel verdwijnt.

#41 de ritselaar

de ritselaar

Vice-voorzitter

• Bestuur
  • PipPipPipPipPip
  • 451 berichten
  • Interesses:Judo--keyboard spelen-motorrijden-bestuurlijk werk.
  • Ik heb 'n VFR1200F

Geplaatst Vandaag, 13:48

Ray,

even een opmerking over de zwaarte kracht blijft die substantie vloeibaar in de band of hard het uit.in het laatste geval heb je gelijk.

heb net een paar aluminium velgen met banden opgehaald voor de vrachtwagen en die balanceren ze ook niet meer uit kijken hoe groot de band is (in mijn geval 285x22.5 inch) en daar gooien ze een aantal scheppen fijne korrels in en de band wordt zodoende iedere keer automatisch uitgebalanceerd.

Gaat wel niet over pluggen enzo maar misschien in de toekomst ook voor motoren.

gr Nico

0 gebruiker(s) lezen dit topic

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers