Ga naar inhoud

Kokende accu RC24


 Delen

Aanbevolen berichten

De voorkant was "klaar" dus alles gemonteerd en gisteren een rondje als eerste proefrit. Rijwiel gedeelte (sturen, remmen) zijn prima en ook het bochten gedrag lijkt wat beter. (Bij demonteren gemerkt dat 1 voorpoot 3-4mm te laag stond..)

 

In het begin een beetje een beetje inhouden tussen 5 en 6000 rpm maar dat verdween. Bij terugkomst wat lekkage van vloeistof op m'n uitlaat opgemerkt. Na wat beter kijken blijkt het accuzuur te zijn. Snel met water weggespoeld maar toch al ingevreten...

 

Ff gezocht wat het zou kunnen zijn.. vrij zeker de spanningsregelaar dus... Haynes gevolgd en eerst de weerstanden gemeten; alles lijkt OK. Dan maar kijken of de laadspanning klopt. Plan was om eerst de accuspanning te meten en daarna de spanning tijdens laden. Lijkt wat overbodig; ik heb nu een +/-25 volt accu met contact uit...

 

Nu beslissen waar ik een nieuwe SR ga bestellen; verschil Nl en Aliexpress is wel erg groot. (En verleidelijk)

De SR is een paar jaar terug al eens vervangen dus lokaal is ook geen garantie.

 

Ten slotte nog een foto van m'n witte brommer.

b360e7e4e18f9fd15aad34f31360053d.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de wisselspanning van de generator (de drie gele draden naar je SR) ok gemeten (bij warne motor)?

Over SR zijn al enceclopedien volgeschreven, daar is hier op het forum een aparte sectie voor.
Ik zou geen ali of andere imitatie kopen maar een Honda. Het precieze type vind je vast op het forum.

[mod edit]
En oh ja, monteer een voltmetertje of led opdat je ziet wanneer het de foute kant op gaat

aangepast door Bazz
samengevoegd, je kan zelf ook de knop 'bewerken' gebruiken
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

748 & vroembert, bedankt voor jullie reactie. Vanavond de accu nogmaals gemeten maar deze keer op gelijkspanning..... Is netjes 12 volt. Daarna SR output gemeten; zou tussen de 13.7 en 15.3 v moeten liggen. Gaat helaas ook met toerental mee tot 50 volt.

Duidelijke zaak dat de SR kaduuk is en vervangen moet worden, denk ik.

Mee eens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder het motto "eigenwijs is ook wijs" toch bij Ali een gelijkrichter voor 14 euro besteld. (Sorry Vroembert) Het verschil met de mosfet (€148) was wel erg groot en m'n accu zal ook wel wat geleden hebben. Mijn ervaringen met Ali zijn tot nu toe best goed; We zullen zien...

Overigens ook de claxon vervangen en heb er nog ééntje over..

Link naar reactie
Delen op andere sites

"eigenwijs is ook wijs"

 

dus jij denkt dat een item van 14 euro net zo goed is als een item van 148 euro?? serieus? :blink::blink::blink:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De tijd zal leren of het goed gaat, ik ken ook voorbeelden, die binnen 20 minuten weer stuk waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nou net het grootste probleem met dat spul uit China.

de kwaliteit is erg inconsistent.

Als je producten daar laat maken dan moet je al een mannetje daar hebben die de kwaliteit in de gaten houdt anders is het elke lading weer afwachten of het wel of niet goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste was al kapot voor installatie; output was ± 2 volt IPV de 13-15.. video gemaakt en opgestuurd.. ..

Verkoper vraagt; zal ik een nieuwe (gecontroleerde) opsturen of wil je het geld terug..

Poging 2 nog ff afwachten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De nieuwe SR gisteren ontvangen. Vandaag geplaatst en spanning is goed. Fingers crossed...

Ook de accu vervangen want deze had toch teveel geleden van het droog koken.

Komend weekend een beetje rijden en kijken hoeveel seconden de SR het volhoudt. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...