Ga naar inhoud

Startproblemen, startmotor loopt als een malle


 Delen

Aanbevolen berichten

Toppers,

Betreft een Vtec, 2005.

ik merk bij vochtig weer wat nu gaat komen dat het starten niet van harte gaat. Vanmorgen een seconde of 10 moeten doorstarten totdat hij aansloeg. De startmotor draait gewoon zeer krachtig dus accu kan ik neem ik aan uitsluiten. De accu is ook ongeveer een jaar oud. Het heeft met vocht te maken heb ik het idee, afgelopen zomer zeer weinig problemen gehad maar moest ik soms ook even langer doorstarten dan normaal. Tot ongeveer een jaar geleden was het Starten/lopen.

Dus zeer waarschijnlijk vocht, maar nu de vraag: WAAR moet ik kijken/WAAR kan het probleem liggen??

 

Bijv. dank

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meet de accu eens goed alvorens die uit te sluiten.

 

Heb je dit jaar nog onderhoud uitgevoerd of laten uitvoeren ?

 

Nieuwe (elektrische) accessoires gekoppeld aan je VFR?

 

Via de zoekfunctie kun je diverse "troubleshoots" vinden die je evt op weg kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meet de accu eens goed alvorens die uit te sluiten.

--- Zal ik doen

 

Heb je dit jaar nog onderhoud uitgevoerd of laten uitvoeren ?

--- Niets bijzonders, olie, oliefilter, remvloeistof

 

Nieuwe (elektrische) accessoires gekoppeld aan je VFR?

--- nieuw wit led achter/knipperlicht gemonteerd

 

Via de zoekfunctie kun je diverse "troubleshoots" vinden die je evt op weg kunnen helpen.

--- Ik ga ff kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik in het begin klachten kreeg kon ik de motor starten op de startmotor (en ook toeren maken) maar zodra ik de startknop los liet viel de motor uit. Daarna viel de motor soms gewoon uit tijdens het rijden (meestal na een bochten combi).

 

Hoofdoorzaak was hoogstwaarschijnlijk een massaprobleem. Bij mij de gele stekker voor in de kuip gemodificeerd met een directe verbinding naar een massapunt. Tot nu toe geen problemen meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Accu geeft stationair 14,9 v.

Bougies heb ik zelf nog niet vervangen sinds ik deze fiets heb. Dat is nu 5 jaar.

Zullen dat de boosdoeners zijn???

. Ik ga ze zsm bekijken. Heb nu t gereedschap niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

14,9 stationair is wel hoog volgens mij. Of vergis ik me ? En met 5000 toeren ? Straks is ie de accu aan het slopen.....

 

Bougies kan zeker ook een oorzaak zijn.

Maar ik zou toch zeker de connectoren en massa-aansluitingen checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Linker zijkuip verwijderen en dan net boven de radiator. De stekkers (blauwe en een grijze) bevinden zich in een kunststof huls.
Zoals gezegd, via de zoekfunctie is al het een en ander te vinden:

Probleem met koplampen Zie de foto's mbt de grijze & blauwe connector.

Zelfde topic maar dan een paar reacties verder vindt je een filmpje met uitleg.

In het filmpje vanaf minuut 4:10 wordt de lokatie van zowel de connectors als een massapunt weergegeven.

 

Succes met troubleshooten!

 

Fyi:

Topic tevens verplaatst en een tag toegevoegd zodat men het makkelijker kan terugvinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top mannen. Ik ga r mee aan de slag. Nieuwe bougies gaan er zowiezo in deze week heb ik besloten. Prijzige exemplaren trouwens. Keep you informed :)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Top mannen. Ik ga r mee aan de slag. Nieuwe bougies gaan er zowiezo in deze week heb ik besloten. Prijzige exemplaren trouwens. Keep you informed :)

Beter laat dan nooit toch nog even een terugkoppeling. Na het vervangen van de bougies geen problemen meer gehad alhoewel de oude bougies mooie schone koppen hadden. De hierboven genoemde stekkers gecheckt maar niets raars gevonden. Ook nu met vochtig en behoorlijk koud weer heb ik geen problemen met starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...