Spring naar inhoud

Foto

Dashboard VFR800FI 1999

• Log in om te reageren
5 reacties op dit topic

#1 Tweeq

Tweeq

Gevorderde rijder

• Lid VFROC
  • PipPipPipPip
  • 91 berichten
  • Geslacht:Man
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Zwart

Geplaatst 12 oktober 2017 - 09:42

Hoi Allemaal,

Ik ben redelijk aan het zoeken geweest op het forum en zie veel modificaties langs komen voor de verlichting van de VTEC en 750 echter geen, zover ik zie, voor de FI's

Wat ik aan het onderzoeken ben, en waarschijnlijk is dat geen probleem, is om de verlichting blauw te maken, zoals vele mij voor zijn gegaan bij de VTECs

Mijn vraag is dit mogelijk door simpel de gloeilampjes te vervangen door LED of moeten er andere aanpassingen gebeuren aan het elektrische circuit.

Vraag 2 wat voor ledjes kan ik erin drukken en hoeveel heb ik er nodig, een linkje zou heeeeeeel erg welkom zijn.

Alvast bedankt voor jullie input.

ps. mocht het zo zijn dat ik toch een topic gemist heb voor de 1998 - 2001 VFRs dan is de verwijzing meer dan voldoende.

Greetz

#2 edk

edk

Ervaren rijder

• Lid VFROC
  • PipPipPipPipPip
  • 326 berichten
  • Interesses:Motorrijden, programmeren, Commodore 64, robotica, sporten, vissen.
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is:Rood

Geplaatst 12 oktober 2017 - 18:09

Ik vraag mij af waarom blauw want in het donker rijden met een fel blauwe tellerunit verlichting leidt erg af en is heel fel aan de ogen in het donker.
Zou persoonlijk dan eerder voor groen, oranje of rood kiezen.  Sowieso witte en blauwe leds geven altijd meer licht af dan andere kleuren.

Bewerkt door edk, 12 oktober 2017 - 21:55.

#3 Ray

Ray

Toercommissie

• Bestuur
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11319 berichten
  • Interesses:Veel rijden en duiken.
  • Ik heb 'n VFR1200X

Geplaatst 12 oktober 2017 - 18:23

Ik had bij de VTEC ook blauwe verlichting en ik vond het veel fijner dan dat amber.

#4 Tweeq

Tweeq

Gevorderde rijder

• Lid VFROC
  • PipPipPipPip
  • 91 berichten
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800

Geplaatst 13 oktober 2017 - 11:56

Waarom blauw? Tja smaken verschillen, ik vind de foto's die ik zie erg mooi. Al is rood ook een optie

Volgens mij zijn de lampjes niet heel duur en het werk valt ook reuze mee. Dus mocht het niks zijn is terugbouwen altijd een optie.

Waar ik nu vooral naar op zoek ben zijn de daadwerkelijke leds en de hoeveelheid hiervan.

Al met al zal het proefondervindelijk zijn gezien het feit ik naar mijn weten niks hoef te veranderen aan de electra zelf.

#5 Bazz

Bazz

een beetje gezond

• Motorator
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4942 berichten
  • Interesses:iets met motoren ...
    en ik ben gek op vitamientjes!
  • Ik heb 'n VFR800VTEC

Geplaatst 17 oktober 2017 - 23:23

na jaren van amber deze zomer naar blauw overgeschakeld (uitgevoerd door Johan) en geen last van fel licht, echt heel gaaf!  :worshippy:

wellicht dat uit wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat amber beter zal zijn voor de ogen, maar ik rij sowieso bijna nooit in het donker dus de looks zijn in dit geval belangrijker!  :)

#6 incmve

incmve

Gevorderde rijder

• Forumlid
  • PipPipPipPip
  • 73 berichten
  • Interesses:Domotica zie mijn blog https://www.maredana.nl
  • Ik heb 'n 98-01 VFR800

Geplaatst 18 oktober 2017 - 07:43

Het is idd gewoon een kwestie van je lampjes vervangen.

Bij het vervangen van mijn tellerplaten zag ik dat de groene kleur in je tellerplaten zit, ik weet niet of het mooi wordt als je blauw licht er achter doet.

Er zijn ook mensen met RGB blijkbaar :-)

0 gebruiker(s) lezen dit topic

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers