Ga naar inhoud

De nieuwe Michelin Road 5


teake
 Delen

Aanbevolen berichten

Weet niet of dit het juiste topic is maar omdat het over de road 5 gaat toch hier gepost.

 

Gisteren bij de motorzaak een road 5 voorband er op laten leggen. Daarna nog een km of 40 gereden en niets aan het handje.Op lagere snelheden voelde ik iets meer in mijn stuur als mijn vorige band maar had zoiets van die moet ff ingereden worden of wennen er aan.

Vandaag een rit richting de eifel gestart en toen ik op een klein stukje autobahn het gas open draaide begon de motor bij een 140 km/h en harder ongelooflijk te trillen/stuiteren.

Iemand al eerder meegemaakt met de road 5?

Gevalletje van slecht balanceren of toch iets anders misschien? Op zich ging deze band een stuk prettiger door de bocht dan mijn vorige maar als ik niet harder dan 140 kan rijden dan kies ik toch liever een andere band.

 

Heeft toch niets te maken met een ander type achterband hoop ik! Achterband is een road 4 GT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na ongeveer 3000 km op de 5 : bij een hevig onweer zeer goede grip met extreme neerslag, stuurt scherper dan de power.

Effen ook boven de 200 km/uur gegaan: de motor blijft zeer stabiel.

Enig nadeel op zeer slechte weg met dwarsgroeven voel je het meer dan bij de power.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist flink pittig doorgereden het laatste stuk terug van de clubrit met de Road 5.

Wel op een CT maar met die vierkante kofferset wordt deze op hoge snelheid een beetje zenuwachtig maar dat begint toch pas bij 180 en dan ligt het echt niet aan de band.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update met betrekking tot mijn road 5 voorband.

 

Vanmiddag terug naar de motorzaak geweest en verteld wat mijn ervaring was met de nieuwe voorband. De chef werkplaats heeft de motor gelijk naar binnen gehaald en ze zijn aan de gang gegaan met mijn probleem. Toen ik de motor weer buiten zag komen werd als eerste door de chef werkplaats zijn excuses aangeboden want de velg bleek helemaal verkeerd te zijn gebalanceerd. Hij vond het dan ook helemaal niet gek dat ik de voorband niet prettig vond.

 

Gelijk nadat ik de motor weer meekreeg de snelweg op gegaan en hoewel het op sommige plekken flink waaide tot in ieder geval 200 km/h geen vervelende trillingen meer.

 

Dus eind goed al goed. :yahoo: Trouwens de band gaat heerlijk door de bocht :crossy:

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sorry, beetje late reactie.
Lees deze 2 artikeltjes eens:
- https://www.amt.nl/techniek/artikel/2004/11/juist-balanceren-van-motorfietswielen-2004-11-10113288

- https://www.mvwautotechniek.nl/onderstellen/balanceren.htm

De tweede gaat over autowielen, maar de theorie is grotendeels hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...