Ga naar inhoud

garmin 396 lmts automatisch herberekenen....


 Delen

Aanbevolen berichten

Op de Zumo kan je het beste gewoon de route rijden en niet de track. Nooit een probleem, terwijl mensen die op een track rijden regelmatig ellende hebben.

 

Sinds ik, en veel andere motorrijders waar ik regelmatig mee op stap ga, tracks gebruik als basis om de route te maken (in het toestel de track converteren naar route) is het bij mij nooit meer voorgekomen dat de routes van elkaar afweken.

Dat was met "route" bestanden regelmatig wel het geval. Een track bestaat uit veel meer "routepunten" waar vervolgens de route over berekend wordt.

 

En daarbij werd het route bestand ook herberekend als gevolg van verkeersinformatie. Er werd in beide gevallen herberekend naar het eerstvolgende harde punt, oftewel het eindpunt. En dan kan ik wel weer punten hard gaan maken maar dan zit je weer met die vlaggetjes en bestemming bereikt meldingen. Ook kun je maar maximaal iets van 30 harde punten in de nieuwere zumo's hebben omdat anders de route wordt opgesplitst.

 

----

Contact opgenomen met garmin. Ben benieuwd.

aangepast door RoelH
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hey... ik had het vervolg op dit draadje helemaal gemist.

 

Moet zeggen: heb zelf nooit ervaren dat een track aangepast werd agv verkeersinfo; is ook lastig reproduceerbaar te maken. 

 

Mogelijke oorzaak:

Kijk bij 'instellingen' 'verkeer' naar de instelling 'optimaliseer route' - standaard staat die op 'op aanvraag', mogelijk dat je daar 'automatisch' hebt staan. Die instelling kán het probleem veroorzaken cq oplossen. (en zou ook verklaren waarom ik hier zelden over hoor).

 

Mocht dat niet helpen:

Viapunten aan een track toevoegen kán niet, als er herberekend wordt is inderdaad het eindpunt de enige referentie.

Garmin een beetje kennende zal dit NIET met een FW aanpassing opgelost gaan worden vrees ik. 

 

Dus verstandig om te kijken naar een workaround. Ik zie er drie:

a. zorg dat je de track ook op de kaart laat projecteren. Als er dan onderweg iets gebeurt zie je het meteen en kun je, evt een paar km verderop de route opnieuw activeren (mits je eerst OP de routelijn staat)

b. schakel de Bluetooth van je telefoon uit. Geen BT, geen dataverbinding, geen verkeersdata, geen herberekening. Houtje touwtje allicht, maar wel oplossing.

 

Ik gok echter op de eerstgenoemde oorzaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle instellingen waarvan er een "automatisch" instelling te vinden was op uit of op aanvraag gezet maar het probleem bleef zich destijds voor doen. Het opnieuw starten van de route was op dat moment geen oplossing omdat er een meerdere wegopbrekingen bij het hotel waren waar we zaten, dus ook op het eindpunt van de route. Ik heb daarna ook gewoon op de tracklijn gereden, maar aanwijzingen, visuele of via de headset, wanneer je moet afslaan zijn toch wel handig. Die krijg je helaas niet als je gewoon de projectie van de track volgt, Heb ik wel altijd aan staan. Al meerdere keren gehad dat een route berekend van een track, in de zumo zelf,  toch ergens een parallelweg op wil en vervolgens de hoofdweg weer op i.p.v. gelijk de weg die op de track staat. Maar dergelijke kleinigheden lig ik niet zo wakker van.  

 

In het voorjaar weer een weekje naar Duitsland dus we zullen het wel gaan zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...