Ga naar inhoud

velgen schoonmaken


 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Aangezien ik van die mooie witte velgen heb, erger ik me kapot aan de zwarte kettingsmeer die ik er maar moeilijk vanaf krijg. Wasbenzine heeft echter zo'n mooi oplossend en reinigend vermogen, maar is dit geschikt voor de velgen? Of is hier een ander mooi middeltje voor?

 

ps. wat is uberhaupt 't verschil tussen terpentine en wasbenzine?

 

groeten jeltsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat ik altijd doe:

 

- eerst met water afspoelen (helpt vrij weinig, maar het is een begin)

- met zachte spons en wash&shine (halfords) voorzichtig de zwarte drap er wat afvegen/vrijwen

- weer met water afspoelen

- met lampenolie velg nawrijven (dit ontvet als de neten!, ik weet overigens niet of dit schadelijk is voor de verf)

- weer afspoelen met water

- afdrogen met microvezel doekje

- in de was zetten

- uitwrijven

- bling! bling!

 

Tja, je bent er ff mee bezig maar dan heb je ook wat :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje S100 totaalreiniger erop spuiten, even laten intrekken en dan met een oude spons (ivm kettingvet) eraf poetsen, en klaar is kees!!!

 

Maar een beetje wasbenzine op een doekje werkt ook wel hoor!

Terpentine zou ik niet doen, da`s wat agressiever.... :o

 

succes met poetsen!!

 

groet,

 

marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast starter78

Dasty ontvetter das pas een wonder middel met olie verwijderen. Poets er mijn hele brommer mee en hij straalt helemaal ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dasty ontvetter das pas een wonder middel met olie verwijderen. Poets er mijn hele brommer mee en hij straalt helemaal ;)

En dat koop je bij de jewildernietgezien worde Wibra voor slechts 1 euro 69.

Goedkoper kan niet.

 

Ook ideaal voor frituurpanne, vette fornuizen (zelfs de bedrukking gaat eraf dus oplette geblaze), afzuigkappe en noemt u maar op.

 

Trouwens 1Z schoonmaakmiddel van Motozoom doet het ook heel goed.

Is wel iets duurder: 11 euro voor 1 liter en dat verdun je dan tot 5 liter.

 

Groete, Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat koop je bij de jewildernietgezien worde Wibra voor slechts 1 euro 69.

Goedkoper kan niet.

Je moet wel de waarheid spreken, :yahoo: ik betaalde er vorige week 1,89 voor :lol:

 

maar werkt wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reacties! Wilde 't eerst even weten van de wasbenzine voordat ik die rommel er zomaar op smeer :)

 

S100 heb ik ook veel van gehoord, maar op 1 of andere manier heb ik er weinig vertrouwen in (waarschijnlijk door zijn uiterlijk van de fles).

Morgen maar weer verder poetsen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jaren terug een of ander goedje gekregen van mijn ex schoonvader( automonteur). Dit doe je met een tandenborstel ( spuitje kan er niet tegen) op de velg, even laten intrekken en daarna met heel veel water afspuiten. En klaar ben je. Je hoeft er daarna niets meer aan te doen omdat je echt alle zooi er zo af ziet lopen.

Als ik heb zie zal ik eens vragen hoe het heet en of het ook nog ergens te koop is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdampt het snel? Dan is het waarschijnlijk remmenreiniger. Ik gebruik het ook. Gewoon op een doek doen en smeer eraf vegen. Daarna met een schone droge doek navegen en klaar is kees, Jan, Piet of in mijn geval Danny.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje S100 totaalreiniger erop spuiten, even laten intrekken en dan met een oude spons (ivm kettingvet) eraf poetsen, en klaar is kees!!!

 

Maar een beetje wasbenzine op een doekje werkt ook wel hoor!

Terpentine zou ik niet doen, da`s wat agressiever.... :o

 

succes met poetsen!!

 

groet,

 

marc

 

:withstupid:

 

schijnt niet milieuvervuilend te zijn en werkt echt prima, je kunt het gewoon laten inwerken, het vreet dus niet, moet binnenkort weer eens een jerrycannetje gaan halen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

terpetine agressiever dan wasbenzine?????

Volgens mij is het grootste verschil dat terpetine iets vetter is en wasbenzine wat schraler. Ik gebruik poetsolie maar volgens mij is dat bijna hetzelfde als lampenolie. Maar heb ook alleen olie spetters op mijn velg en geen vet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik op advies van Memphis ook S100 maar vind het tegenvallen en het is duur dus ik ga die Dasty ook maar us proberen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan moet je me dat maar weer eens laten weten, of je mag wel proberen op mijn velgen, hoef ik die niet meer te poetsen

 

en trouwens, die zwarte troep op je velg? das toch gewoon de lak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...