Ga naar inhoud

Startprobleem, startmotor pakt niet of laat los


Gast tilma800
 Delen

Aanbevolen berichten

De laatste weken komt het voor dat m'n VFR wel eens niet wil starten op de startmotor (aanduwen gaat prima). Hierbij schiet de motor uit de koppeling (ik weet nog niet hoe het zit) en hoor je alleen nog het draaien van de elektromotor. Als ik de motor uit de garage haal 's ochtends start hij wel, maar in de middag uit het fietsenhok buiten gaat hij even door de compressie en schiet dan los. Als het een auto was zou ik zeggen dat er te weinig stroom is om het rondsel op het vliegwiel te krijgen.

 

De motor heeft sinds ik hem in bezit heb (sinds begin 2002) problemen gehad met het starten als deze warm was, bijvoorbeeld bij het stoppen bij een brug. De startmotor kreeg de motor dan niet door de compressie, maar bleef nog wel tegen de compressie in duwen i.p.v. hij nu doet. Nieuwe accu's hielpen hier niet tegen.

 

Ik heb net de voltages gemeten van de accu, start en loop. Dit is 12V, 9.8V en 13.3V (12.9V stationair, 13.3Vmax. met iets gas).

 

De vraag is of het iets met de spanningsregelaar heeft te maken, of dat er nog een andere oorzaak kan zijn, b.v. iets met de startmotor zelf.

aangepast door tilma800
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geen ervaring mee, maar klinkt als een doordraaiende slipkoppeling. Al gebied de eerlijkheid mij te zeggen dat ik niet weet hoe de starter van de VFR precies werkt. Er is hier volgens mij ook nog weinig over gepost.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ziet je starter er van binnen uit het kan zijn dat je het uit elkaar moet halen en schoonmaken Heb ik bij mijn broertje ook al moeten doen Als je het werkplaatshandboek wilt hebben op PDF formaat kun je hem HIER downloaden in het engels en HIER in het duits

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de link!

 

Dat zou het best eens kunnen zijn. Het voelt ook net of het met kouder weer (in het fietsenhok dus) erger is als met warmer weer (uit de garage). Loopt dit in de olie? Dat verklaard wel waarom er bij koud weer meer last van is (dikkere olie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dit loopt in de olie en zit aan de rechter kant van je vfr naast het koppelinshuis succes met de reparatie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijwel alle VFR750F-en van 1990-1997 (RC36-I en II) krijgen dit probleem; kapotte starterkoppeling.

Meestal rond de 60-70.000km gaan ze kapot. Vervangen stelt inderdaad niets voor.

 

Nieuw zijn ze 200+ euro. Gebruikt kosten ze 75 euro (stuur me een mailtje, ik weet nog wel een aanbieder van gebruikt :closedeyes: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gebeurt er eigenlijk als je tijdens stationair draaien de startknop indrukt? :)

 

Der is maar een manier om daar achter te komen.............. :rolleyes:

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

en zo ziet het er in het echt uit

als je de boel toch open hebt liggen

altijd die kleine veertjes vernieuwen kosten maar een paar euro

ik had vorig jaar ook een probleem met de startkoppeling

startmotor draaide wel goed rond maar nam niks mee soms

meestal bij kouder weer

probleem was hiermee opgelost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...