Ga naar inhoud

Het grote momentsleutel topic


Bullmoose
 Delen

Aanbevolen berichten

Sleutelaars,

 

Ondanks perslucht, hefbrug, en nu zelfs een hogedrukreiniger, is een fatsoenlijke momentsleutel toch nog steeds een hiaat in de VFR-pit.

 

Graag lees ik van jullie welk fabrikaat en type jullie gebruiken, en welk instelbereik, en waarom juist die aangeschaft, quanta costa etcetera . . .

 

Kom maar door ;) Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Had er BIJNA eentje gekocht op de beurs bij MOtozoom. Was iets van 30 euri of zo. Daarom heb ik hem maar laten liggen.

Kim heeft me er een keertje eentje geleend; was een mannesmann ofzo. Super goed ding; erg nauwkeurig (volgens Kim) en ca 100euri bij de lokale automaterialen handel.

 

maar ik sta open voor ervaringen van anderen en natuurlijk een groupsbuy :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er één van Hazet deze gaat van 20 tot 120 Nm, en is ratelbaar.

De meeste aanhaal momenten bereik ik wel met deze.

De kosten zou ik eigenlijk niet weten, cadeautje van me werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij mototravel een doppenset gekocht met een momentsleutel (19 - 110Nm) van Teng Tools. Gedore komt er nog wel een keer als ik genoeg geld heb, maar Teng Tools is betaalbaar. Bovendien gebruik ik hem niet elke maand, dus dit voldoet. Daarnaast nog een aparte momentsleutel voor de kleinere krachten gekocht (5-25 Nm). Alles bij elkaar 180 eur volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij mototravel een doppenset gekocht met een momentsleutel (19 - 110Nm) van Teng Tools. Gedore komt er nog wel een keer als ik genoeg geld heb, maar Teng Tools is betaalbaar. Bovendien gebruik ik hem niet elke maand, dus dit voldoet. Daarnaast nog een aparte momentsleutel voor de kleinere krachten gekocht (5-25 Nm). Alles bij elkaar 180 eur volgens mij.

 

 

Ik heb exact hetzelfde als Picaroon, 2 Teng Tools momentsleutels met genoemde bereiken, kosten weet ik niet meer want ik heb ze al langer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

same here, een kleine en een grotere, heb nog wel wat erg moois gezien in maasbracht bij de dump/onderdelen voor alles/ rotzooiwinkel daar lag een momentsleutel to 500 Nm erg mooi !

 

daar hebben ze ook nog mooie gereedschapskisten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hazet 5122-1

 

Werkt goed, nauwkeurig, kracht tussen 20 en 200 NM.

 

:withstupid:

 

die hebben wij ook, en nog de kleine versie tot 60nm.

aangepast door VFRLoos
foto verwijderd, staat er vlak boven........
Link naar reactie
Delen op andere sites

Merk ben ik even kwijt, maar ik heb er 1 met een bereik 4 tot 25, een met een bereik, 25 tot 110 Kostte iets van 35 en 55 euries ex btw en eentje, met een bereik van 20 tot 210, die er al jaren ligt en alleen voor het grove werk nog dienst mag doen. Ze zijn niet duur, maar met certificaat erbij van de afwijking en dat ziet er netjes uit. Ik heb ze via de automaterialen boer gekocht. Gekocht bij ferwerda, die meerdere vestigingen in het noorden heeft zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn vrouw werkt bij een autobedrijf, en vraagt morgen even na wat zij daar gebruiken.

Ze heeft ook een connectie met een automaterialen leverancier en kan misschien wel een leuke prijs regelen voor een groepsbuy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kleintje (5-25) van Teng en een grote (ik dacht 20-210) van Skandia.

Goed zat voor een hobby sleutelaar?

 

Had eerst zo`n sleutel van Louis voor weinig, maar de bovengenoemde sleutels voelen toch even wat degelijker aan...

 

groet,

 

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...