Ga naar inhoud

Toerpijn


 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Van het weekend heb ik de Salland route gereden. Het was erg mooi (alles bij elkaar zo'n 250 km), maar op het eind kreeg ik toch wel last van mijn polsen, schouderbladen en nek. Natuurlijk weet ik wel dat het een keer ophoud, maar ik ben van plan van de zomer naar alpenland te gaan en dat is toch wel ff rijden. (1000 km van Maastricht) Wat is jullie ervaring met dit soort klachten en kan ik hier iets aan doen? Motor is voorzien van de standaard instellingen (zover ik weet) en heeft een standaard kuipruit. Ben zelf angeveer 1.75 en weeg rond de 80 kg (denk ik). Graag jullie ervaringen/oplossingen.

 

Alvast bedankt

 

Very Fast Relaxin'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mijn ervaring is dat ik op de binnendoor route's waar het tempo meestal niet zo hoog ligt, althans niet bij mij want ik zie ook graag wat van de omgeving, ik nog wel eens een beetje last van mijn polsen krijg.

Tijdens de tocht afgelopen jaar naar zuid Frankrijk, waarbij we vrijwel constant 130 - 140 reden op de snelweg had ik geen last. Alleen na zo'n anderhalf uur een houten kont, maar na een pauze van een minuut of tien was dat ook weer over.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oktober vorig jaar zuidkust Turkije gedaan. Inderdaad in een stevig tempo.

Ik had duidelijk de verkeerde onderbroeken aan.

Randjes net onder het zit gedeelte en begon behoorlijk vervelend te worden.

Verder geen speciale klachten, wel moe s'avonds maar we reden ook ruim 1000KM per dag dus dat was niet vreemd.

Ik ben ongeveer 1.90 mtr 80 KG met standaard ruit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je maar wat wind vangt dan worden je polsen behoorlijk ontlast. Andere onderbroeken helpen mij niet,ik denk dat het bij mij gebrek aan voldoende zitvlees is.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het eerder in mn knieën, omdat ik op een 1 of andere manier een rare draai maak met mn benen.

En ergens in mn schouderblad, maar daar zit sowieso iets verkeerd de laatste tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb afgelopen 2 weken veel kilometers gemaakt op een paar redelijke lange tochten en kreeg dezelfde klachten. Nek, schouders. Op dit moment heb ik er al last van al ik zo'n 20 kilometer gereden heb :-(

'k Hoop dat er gewenning optreed en anders moet ik overstappen op de paracetamol. Toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb precies hetzelfde en ligt idd aan de snelheid. Berg af heb ik er nog meer last van. Zere polsen heb ik eigenlijk nooit last van wel een slapende rechterhand bij langere stukken snelweg. Oplossing voor de pijn bij mij: Een preventief ibuprofennetje en meer rijden helpt ook tegen de zere kont zitvlees kun je kweken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat ik met zo'n 15000 pret kilomters per jaar aardig mijn best deed met kweken, maar het schiet nog niet echt op!

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

1,80 en 75 kilo en absoluut niet op mijn polsen hangend! Ik geef toe, het is even wennen, maar leun op je buikspieren in plaats van op je polsen, geeft bevendien een veel prettigere controle over je machine. Wie weet krijg je er naar verloop van tijd zelfs een wasbord/sixpack van ;)

 

Het is een kwestie van bewustwording, probeer het vooral uit voor jezelf!

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had van de week alleen een houten kont, maar dat kwam vooral ook doordat het verkeer weer es niet opschoot. Zat dus te lang achtereen stil. Ik deed 2 1/2 uur over nog geen 150 km :pompomdown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

houten kont is denk ik normaal, tenzij je met een speciaal zadel gaat rijden

persoonlijk vind ik die wat te duur.

polsen voel ik ook wel na lange ritten, ik gebruik een elastieken polsband voor extra steun.

daarnaast een niergordel voor de nodige rugsteun.

met die hulpjes kom ik een heel eind.

 

maar leun op je buikspieren in plaats van op je polsen, geeft bevendien een veel prettigere controle over je machine.

die ken ik ook, alleen krijg ik dan daags erna hemeltergende spierpijn in de spieren in mijn zij,

(de spieren die van mijn buik richting rug lopen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast VFReselijk blij
Ik dacht dat ik met zo'n 15000 pret kilomters per jaar aardig mijn best deed met kweken, maar het schiet nog niet echt op!

VFRikus

 

Ik denk dat Rikus nog meer hamburgers van Theo moet eten, krijg je vanzelf meer zitvlees :schater:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ervaring heeft mij geleerd dat dat resulteert in meer drijfvermogen, helaas niet in zitvlees. :bugerit:

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie weet krijg je er naar verloop van tijd zelfs een wasbord/sixpack van ;)

 

Succes!

Moet zeggen dat sinds ik af en toe doelloos aan de gewichtjes van de sportschool hang het wel wat beter gaat. En een houten billetjes heb ik geaccepteerd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...