Ga naar inhoud

Welke band willen wij op de VFR - deel II


 Delen

Bandenkeuze  

270 leden hebben gestemd

  1. 1. Ik geef de voorkeur aan...

    • Bridgestone Battlax BT-016
      7
    • Bridgestone Battlax BT-021
      28
    • Continental RoadAttack
      2
    • Continental SportAttack
      3
    • Dunlop Sportmax Qualifier
      3
    • Dunlop Sportmax Roadsmart
      19
    • Metzeler Roadtec Z6 (Interact)
      5
    • Metzeler Sportec M3
      1
    • Michelin Pilot Power
      31
    • Michelin Pilot Road 2
      142
    • Pirelli Diablo Rosso
      6
    • Pirelli Diablo Strada
      6
    • Anders, namelijk...
      17


Aanbevolen berichten

Aangezien de bandenkeus in deel I wat gedateerd begon te worden is het hoog tijd voor een deel II, met een nieuwe, verse keuzelijst. Aan welke band geef jij de voorkeur op je VFR? En waarom? Heb je verschillende banden geprobeerd, en zo ja, hoe kun je die onderling vergelijken? Staat je keuze er niet bij, kies dan "Anders, namelijk..." en post zelf je favoriete band. Maar motiveer vooral je keuze!

aangepast door VFRLoos
Dode link verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 816
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

TS begint natuurlijk ;) Ik geef de voorkeur aan de Michelin Pilot Power. Heb eerst op een combi van Continental Force vóór en RoadAttack achter gereden. Die was vrij onverwacht aan vervanging toe. Op dat moment had de betreffende motorzaak alleen Bridgestone op voorraad, dus werd het een combi van BT-014 vóór en BT-020 achter. Hoewel zeker geen slechte banden gaven deze toch ook niet echt het gezochte vertrouwen. Toen de Pilot Power dus maar eens geprobeerd, en daarmee kende ik mijn motor niet meer terug! Insturen gaat véél lichter en makkelijker; je gaat er vanzelf sportiever mee rijden omdat de band zó veel vertrouwen geeft. Voor mij voorlopig niks anders meer :crossy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michelin Pilot Road twee, voor + achter.

 

Ik heb gereden met de Conti Road Attack en die band reed ook heerlijk. Slijtage is wel wat meer bij die band dus daarom voor de MPR-1 gegaan. Die vond ik nog best een toerband, niks sportiefs aan. Toen kwam de MPR-2 en die reed meteen goed! Net als Mover z'n PiPo meteen insturen en ongelofelijk veel vertrouwen in een bocht ermee. Inmiddels halverwege met m'n tweede MPR-2 en bevald nog steeds heel goed. Halverwege de bocht vol gas geen probleem, vol eruit. Laatst kwam in met duo al wheely-end een bocht uit. Zo hoort een band te rijden!!

 

Mijn eerste MPR-2 heeft de 10.000km net niet gehaald maar zou nog wel die 10.000 gehaald kunnen hebben. Ik stond net voor een dagje Eifel en vertrouwde het niet. Heb 'm nu in de garage liggen voor het geval dat ik er ineens een nodig heb en de leverancier er net geen heeft. Ik ga niet zomaar overstappen omdat de band niet op voorraad is.

 

Hoorde wel afgelopen weekend van m'n bandenleverancier dat de nieuwe Dunlop Qualifier ook erg goed is, zelfs beter in de regen als de MPR-2 terwijl ze zo spreken over de Michelin in de regen. Slijtage zal wel een stuk hoger liggen als de MPR-2. Heb zaterdag bij m'n buurman z'n Blade er een op laten leggen dus ik hoor het wel van 'm hoe de Qualifier bevalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb op de VFR nog geen andere ervaringen dan de MPR2 maar op de vorige brommer heb ik zowel met de MPP en de MPR gereden. Beide super banden en de één iets sportiever dan de ander. Omdat ik veel woon-werk rijdt, ook veel snelweg heb ik de keus laten vallen op de MPR2. Deze is toch iets slijtvaster in het midden dan de MPP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste set op mijn Viffer (mijn eerste motor) was BT020. Was ik best tevreden mee maar in de regen gaf het niet veel vertrouwen en mijn rijstijl is ook veranderd en toen wilden ze wel eens een uitstapje gaan maken. Op aanraden van mensen hier op het forum MPR2 er op laten leggen en ben super tevreden geeft veel vertrouwen en stuurt heerlijk in. Toen ze er net op lagen kwam ik eigenlijk bocht te kort oftewel ik zat te vroeg op het clippingpoint doordat ze zo lekker instuurden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd MPR gehad, echter op de vorige zat een BT020 bij aflevering,

zeker bij nat weer gaf deze mij minder vertouwen,

ook bij langzame bochten had ik voor het gevoel "om te vallen"

nu zit op deze ook MPR, bij vervanging gaat de MPR2 erop tenzij de Dunlop Roadsmart rijders erg overtuigd zijn van de kwaliteiten van deze nieuwe band.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben begonnen met BT020, geen problemen mee gehad.

Toen kwam er de MPR en hier ook geen problemen mee gehad, wel een langere levensduur.

Nu de MPR2 en deze bevallen ook goed, geen glijende achterband of te weinig grip. Ook de levensduur is goed.(voorband 18.000km en de achterband 13.500km)

:tease:

MonkeyOrDonkeyStyle.jpg

aangepast door Speedy70.nl
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn vtec nu op het tweede setje Pilot powers staan. Bij de vorige set ging de achterband 12000 km mee en voor 15000.

Dit viel mij 1000% mee, vooraf had ik dat niet gedacht.

Ligt ook een heel eind aan de rijstijl, ik belast de banden vooral in de bochten wat zwaarder...

 

Zoals hierboven al geschreven werd stuurt de vfr met de PIPO`s eronder een stuk sneller in, en ga je vanzelf (nog) sportiever rijden.

De motor valt heel makkelijk de bocht in, en vaak moet je dan gas bij geven om een mooie strakke lijn door de bocht heen te krijgen.

Is ook een "karaktertrek" waar je even aan moet wennen, en van moet houden! Mij bevalt het in ieder geval prima!

 

Als je wat vaker op snelwegen te vinden bent, woon werkverkeer bijvoorbeeld, dan is de pipo denk ik de wat mindere keuze ivm slijtage, dan zal de band op den duur wel rap vierkant worden.

Zelf heb ik daar geen last van gehad en was mijn acjterband na 12000km nog goed in vorm!!

 

Maar het belangrijkste is dat je een goed gevoel bij je banden hebt, en smaken verschillen nogal...

 

Blijft interessante discussies opleveren....

 

Groet,

 

marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

De motor valt heel makkelijk de bocht in, en vaak moet je dan gas bij geven om een mooie strakke lijn door de bocht heen te krijgen.

Is ook een "karaktertrek" waar je even aan moet wennen, en van moet houden! Mij bevalt het in ieder geval prima!

 

Dit gevoel heb ik ook nu ik voor een MPRII voor heb. Ik had een MPRI voor en al een MPRII achter, maar voor twee weken beide vernieuwd en ik moet inderdaad bij gassen om mooie lijnen te rijden en met mijn kop niet in de gevaren zone terecht te komen.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast JasperRVF
POSER!!!! (maar het blijven mooie foto's!!!)

 

Greetz,

CassiusZ

:withstupid:

 

duidelijk... dit is kneedownen puur voor de foto met een héél erg verkeerde zithouding :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast JasperRVF

Mijn bandenkeuze op dit moment : Diablo Rosso.

 

Met het sauerland weekend is er veel snelweg gereden en de banden sleten amper. Er zaten zeker geen vlakke kanten in. Insturen/remmen/omgooien gaat allemaal met veel vertrouwen. Na het weekend heb ik amper nog gereden door de verbouwing, dus later zal ik wat meer gaan proberen met de band.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had er BT-020's opzitten toen ik de motor kocht. Deze gaven mij vanaf het begin al niet echt veel vertrouwen, had regelmatig een dweilerig gevoel. Voorband cupte heel erg, waardoor ik besloten heb om er de Pirelli Diablo Corsa III erop te leggen. Dit is wel een band naar mijn smaak, lekker veel grip en veel vertrouwen. Ben ook minder krampachtig nu met steentjes in de bocht, de band kan zo'n stapje opzij wel bolwerken. Levensduur is echter nog onbekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid:

 

duidelijk... dit is kneedownen puur voor de foto met een héél erg verkeerde zithouding :(

Positie op de weg is ook niet helemaal jedat :)

 

Wat is er verkeerd aan de zithouding, Jasper?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast JasperRVF
Positie op de weg is ook niet helemaal jedat :)

 

Wat is er verkeerd aan de zithouding, Jasper?

 

even heel snel :

  • de rechterarm moet langs de tank lopen, zo heb je veel meer controle
  • je moet in een rechte lijn verzitten; Op deze foto zie je een veel gemaakte fout, verzitten rond de tank, waardoor zijn rug en kont de bocht in hangen.
  • Verder zie je aan de stand van de helm dat hij verkeerd kijkt, apex zal dus niet ideaal uitkomen.
  • Door het verkeerd verzitten staat zijn linkervoet ook niet in de goede houding op het stepje
  • door bovenstaand punt kan hij zijn knie ook niet maximaal uitsteken
  • en weer door het punt hierboven moet hij veel te ver verzitten om zijn knie aan de grond te krijgen, hij hangt er met 1,5 bil naast ! -> monkey-style.

 

en wat nog wel het meest verkeerd is :

 

  • in werkelijk elk topic over banden met een foto aankomen van een verkeerde monkey-style kneedown :pompomdown:

 

zo, dat moest er even uit. zullen we nu weer on-topic gaan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien


×
×
  • Nieuwe aanmaken...