Ga naar inhoud

Johan

Lid VFROC
  • Items

    2862
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    27

Johan won de laatste dag op 29 augustus 2023

Johan had de meest gelikete inhoud!

Over Johan

  • Verjaardag 25-04-1953

Sociale Media

  • Website URL
    http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=19888&hl=

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Zwolle

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is
    Wit

Recente bezoekers van dit profiel

8048 profielweergaven

Johan's prestaties

Vaker hier dan op de VFR

Vaker hier dan op de VFR (8/10)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well
  • Well Followed
  • Dedicated
  • Very Popular

Recente badges

685

Reputatie

  1. Te koop. Originele topkofferrek 08L42-MGE-800 In nieuwstaat Vraagprijs 250 euro
  2. Wisselspanning meten tussen de gele draden van de stator, met losgekoppelde stekker Maar dat is nu eigenlijk overbodig want de accu wordt geladen met 14,2 volt en dat is een prima waarde Stator en SR zijn dus goed
  3. Als je wilt meten dan moet de stator gemonteerd zijn. Waarom heb je de stator gedemonteerd? Je had beter eerst kunnen meten
  4. En als je de stator meet dan de stekker met de gele draden loshalen
  5. Jouw stator ziet er niet echt verbrand uit, ik vermoed dat die nog wel goed is. Jouw accu is leeg geraakt op de snelweg omdat hij niet werd bijgeladen. Ik denk dat jouw SR niet goed meer is Laad de accu eerst volledig op, daarna de vfr starten en de accuspanning meten, deze moet rond de 14 volt zijn. Als dit maar 12 volt is dan wordt de accu niet geladen Je kunt dan nog de 3 gele draden van de stator meten (wisselspanning) deze moet bij flink gas geven oplopen tot meer dan 60 volt, als dat goed is dan is de SR niet meer in orde
  6. Deze SR is voor diverse Honda modellen gemaakt, even de pennetjes op de juiste plaats in de stekker plaatsen en dan werk hij prima Zwarte draadje hoeft niet meer gebruikt te worden. Je hebt dus geen verkeerde ontvangen
  7. Het kan zijn dat het blokje tever op de meenemer van desensor gedrukt is, dan raakt hij de boutkop ook niet goed. Probeer eens het blokje net even iets op het meenemertje te drukken en dan weer monteren
  8. De sensor zit op het voorste kettingwiel, tussen de boutkop van het kettingwiel en de snelheidsensor zit een kunststof verbindingsblokje. Dit blokje is versleten en draait niet meer mee met het kettingwiel en dan wordt de snelheid niet meer weergegeven Snelheidsensor los halen van het afdekkapje en heel voorzichtig weghalen, hierbij oppassen dat het kunststof blokje niet achter het kapje blijft haken Kunststof blokje vervangen
  9. Op het filmpje hoor ik ook geen bijzondere geluiden, klinkt als een normale 1200 stationair Over het geluid wat ik hoor zou ik mij geen zorgen maken
  10. Dat wordt moeilijk zoeken er zit iets los wa dit veroorzaakt Zoek ens aan de rechterkant achter het zwarte kapje die aan de voorkant onder het zadel zichtbaar is Achter dit zwarte kapje zit een stukje kabelboom met een stekker die door een hoesje beschermt wordt, het stukje kabelboom zit tegen een soort van vierkant blokje aan waar het stukje kabelboom tegen aam schuurt. Hier wil het kabelboomptje nog wel eens tegen aan schuren en dan ontstaat er een blootliggend draadje die af en toe contact maakt met de Massa en kan deze storing veroorzken
  11. Vorig jaar heb ik mijn Honda VFR 800FI bj 1998 gekocht. Fijne motor!

    Via dit forum kwam ik in contact met Johan. 

    Ik heb gevraagd of hij een onderhoudsbeurt bij mijn motor wilde doen.

    Vorige week heeft hij dat gedaan.

    Wat een vakman!

    Tijdens de reparaties hield hij mij op de hoogte van de voortgang middels berichten en foto's.

    Dit vond ik erg fijn. 

    De motor rijd weer erg fijn. Het bleek dat mijn balhoofdlager versleten was en die is vervangen door een conische lager en hij stuurt weer super goed.

    Bij het ophalen van de motor heeft Johan mij helemaal bijgepraat. En alles laten zien.

    Ook kreeg een uitleg over de banden, kleppen, veren en noem maar op. Hij weet waar hij het over heeft.

    De koffie was lekker en ik kom zeker terug bij Johan mocht dat nodig zijn.

     

    Fijne dag allemaal

    DickmansIMG_3431.thumb.JPG.6ce9b0a9f7d7a78ee295363301f388f9.JPGIMG_3416.thumb.JPG.93457d0f569a8ba04f35e43b9f2c68fd.JPG

    IMG_3433.JPG

  12. Dit is een massa probleem. Helaas moet je de topkuip er nog een keertje afhalen. Als je de kabelboom vanaf de blauwe stekker volgt dan krijg je op een zeker moment een verdikking in de kabelboom Hier heeft Honda (ja slim hé) een massapunt gemaakt mbv een soort van blokje waar alle massa draadjes bij elkaar komen, en dat is het probleem........ De stekkertjes aan het massa blokje gaan oxideren en maken dan geen contact meer waardoor een enkele of meerdere storingen optreden Het blokje vrij maken van de tape van de kabelboom en dan is de beste oplossing alle massa (groene) draadjes aan elkaar solderen maar daarvoor ben je een klein brandertje nodig, een soldeerbout lukt niet ivm de warmte geleiding. Lukt dat niet dan de stekkertjes goed proberen schoon te maken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...