V4 Rosso
24-06-2009, 19: 39
VFRené
24-06-2009, 19: 48
kweenie....vindt hem nog niet echt mooi als dit de nieuwe opvolger van de VFR moet worden...
Maar aan de VTEC moesten we ook eerst wennen en ik heb inmiddels de 2e.
we wachten af...
mvgr VFRené
Overkill001
24-06-2009, 19: 55
Ben er ook niet echt kapot van, maar misschien komt de uiteindelijke motor (wat het dan ook mag worden) er wat anders uit.
Grt,
Tjeerd
ik ben er ook niet stuk van, maar lelijk is ie ook niet.....
VFRikus
24-06-2009, 20: 19
Lijkt mij een zwaar gecamoufleerd test model
VFRikus
B@rtje
24-06-2009, 20: 20
Smaken verschillen zeker! Ik vindt hem persoonlijk stukken mooier dan de Vtec
VTI.Daan
24-06-2009, 20: 25
Is dit nou een keer echt?
In dat geval, WAUW! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Denk ik....
Uitlaat schreeuwt om vervanging. Voor de rest kan ik hem niet echt lelijk vinden maar ik vind het geen viffer. (hij is niet rood gelukkig dat is wel weer een pré)
Cardan?
Heb iemand horen zeggen dat het wel eens een nieuwe BMW kan zijn
V4 Rosso
24-06-2009, 21: 25
Nee, het is zeker een Honda. Kijk maar naar de spiegels en kentekenplaathouder, die zijn afkomstig van de Fireblade. En denk ook even de tape rond de koplamp weg, dat lijkt toch behoorlijk veel op het studiemodel dat Honda tenstoonstelde.
XtremeBikez
24-06-2009, 21: 28
Ik zou inderdaad ook eerder mijn geld zetten op een BMW. Cardan, vormgeving achterwiel...... Op zich vind ik 'm niet lelijk alhoewel de koplamp mijn handjes niet op elkaar krijgt.
XtremeBikez
24-06-2009, 21: 36
Maar ja, van de andere kant..... BMW heeft de cardan normaal aan de andere kant en voorvork is ook niet echt "BMW".
Thunderbird
24-06-2009, 21: 40
CITEER(VFRikus @ 24-06-2009, 21: 19)

Lijkt mij een zwaar gecamoufleerd test model
VFRikus
Ik geloof dat ook wel ja; kuipwerk klopt niet helemaal; lijkt hier en daar dubbele kuip te zijn.
Zie wel een USD-vork, radiale remmen ook. Kon best eens wat worden.
Geloof in ieder geval meer dat dit de opvolger (of een basis er voor) isdan de fototjoep-plaatjes die we eerder gezien hebben.
lijkt me een signaal dat er toch een opvolger komen gaat
Ron
CITEER(Thunderbird @ 24-06-2009, 22: 40)

Ik geloof dat ook wel ja; kuipwerk klopt niet helemaal; lijkt hier en daar dubbele kuip te zijn.
Ik geloof niet dat dit camouflage is. Kijk maar eens goed naar de tweede en derde foto, dan zul je zien dat het "dubbele" deel daar keurig op de tank(cover) aansluit. Ik denk dat dit gewoon de vormgeving van de in- en uitlaten van de ventilatie is.
John Verheijen
24-06-2009, 22: 30
iemand volgend jaar een Candy Glory rode vtec kopen?
Thunderbird
24-06-2009, 22: 33
Sorry hoor maar geloof (nog) niet dat het geen camouflage is. Het lijkt me zelfs dat zijkuipen en deel wat over het achterste stuk van de tank valt een geheel is (dit toont plaatje 2 en 3) wat de werkelijke kuip er onder verborgen houdt. Ook lijken de ' airducts' op plaatje 1 naast de koplamp een open bovenkant te hebben; wat zou dat nu voor functie hebben dan? En zo achterlijk breed maak je een V4 toch niet?? we zullen zien, kom maar op met meer plaatjes scoopers
Ron
CITEER(mover @ 24-06-2009, 23: 17)

Ik geloof niet dat dit camouflage is. Kijk maar eens goed naar de tweede en derde foto, dan zul je zien dat het "dubbele" deel daar keurig op de tank(cover) aansluit. Ik denk dat dit gewoon de vormgeving van de in- en uitlaten van de ventilatie is.
idd loopt het kuipwerk over in de tank, da's voor mij ook iets nieuws...
plaatjes in de startpost doen het overigens al niet meer, link nog wel.
CITEER(Thunderbird @ 24-06-2009, 23: 33)

Sorry hoor maar geloof (nog) niet dat het geen camouflage is. Het lijkt me zelfs dat zijkuipen en deel wat over het achterste stuk van de tank valt een geheel is (dit toont plaatje 2 en 3) wat de werkelijke kuip er onder verborgen houdt. Ook lijken de ' airducts' op plaatje 1 naast de koplamp een open bovenkant te hebben; wat zou dat nu voor functie hebben dan? En zo achterlijk breed maak je een V4 toch niet?? we zullen zien, kom maar op met meer plaatjes scoopers
Toch is dit precies wat je ziet op de "foto's" van MCN:

En ook op het originele concept-model:

Door het kleurverschil tussen de rode en de zilveren delen is het goed te zien. Wat mij betreft is dit dus echt zo bedoeld... Met ventilatie heeft het waarschijnlijk inderdaad niet zoveel te maken, dat moet ik wel toegeven.
CITEER(Bazz @ 25-06-2009, 00: 34)

plaatjes in de startpost doen het overigens al niet meer, link nog wel.
Bij mij zijn ze nog gewoon zichtbaar

Ik verplaats het topic trouwens naar Diversen, dan is het ook voor niet-clubleden toegankelijk
broeren79
25-06-2009, 08: 13
Cardan?!?!?
fivepack
25-06-2009, 08: 33
als het deze keer wel echt is, dan is ie niet lelijk, op die afschuwelijke demper na dan, wat een gedrocht
davey400
25-06-2009, 09: 29
Raar om je best te doen met een superlichte voorvork (ups) en dan een zware achterkant (Cardan) te maken?
[offtopic]
Slimme testrijder, in zijn spijkerbroek
[/offtopic]
scholtens
25-06-2009, 10: 19
ik vind hem dus wel mooi, wel hoog BMW gehalte...
Luuk
purple
25-06-2009, 11: 20
Wel een lelijke susuki koplamp, voor de rest eerst maar even in het echt zien.
Rob@VFR800
25-06-2009, 11: 41
Hier kwam ik dit tegen
SPIED: 2010 Honda VFR1200No racer-rep, the new model will be a supersport-touring V-4!
By Aaron Frank
Photography by Brenda Priddy & Co.
Klik om de bijlage te bekijken2010 Honda Vfr1200 Left Side View.JPG
These are the first-ever photographs of the long-awaited, next-generation Honda VFR, shown here undergoing hot-weather testing at an undisclosed location in the American Southwest. Continuing its evolution as an all-around, GT-style sport-touring machine (rather than an aggressive, MotoGP-derived race replica, as earlier rumors hinted), this new-from-the-rims-up VFR looks bigger and brawnier than ever before. This suggests a return to CBR1100XX Blackbird-level speed and stamina, capable of challenging the BMW K1300S, Suzuki GSX1300R Hayabusa and Kawasaki ZX-14 for the supersport-touring crown.
Styling closely resembles the radical V-4 concept displayed at the Intermot Show in Cologne, Germany, last fall, with similar floating fairing sidepanels that envelope the back of the front wheel, presumably to help with both aerodynamics and engine cooling. A single, X-shaped multi-reflector headlamp rests between two cold-air intakes, and a tall, broad upper fairing looks like it will provide plenty of protection from the elements. The rear subframe is substantial, both for supporting a passenger and, most likely, accessory luggage. The VFR's signature single-sided swingarm remains, but chain final drive has been ousted in favor of a shaft, further reinforcing the sport-touring nature of this new machine.
Klik om de bijlage te bekijken2010 Honda Vfr1200 Left Side View.JPG
Main frame spars are massive and near-horizontal, indicating chassis stiffness in line with big horsepower (rumored to be as much as 200 at the crank) and a low center of gravity for reasonable handling. There are few firm details about the engine, but it is strongly rumored to incorporate a sophisticated, variable-cylinder operation system capable of deactivating one bank of cylinders in low-load situations to increase fuel economy and lower emissions. Expect a version of Honda's Combined Anti-lock Brake System, and possibly some form of traction control, too. Note this test mule has conventional clutch and shift levers, so this model apparently will not feature DN-01-derived semi-automatic shifting as standard, though it might be available as an option.
It's been more than eight years since the venerable VFR received its last significant update, making this makeover long overdue. We've also heard rumors of an ST1300 replacement and BMW GS-style mega-enduro based on this same platform. Expect the final production version of the VFR1200-and perhaps more concrete details on other new models-to make its official debut at the Tokyo Motor Show in October.[/quote]
Groet, Rob
Kenneth
25-06-2009, 11: 49
CITEER(davey400 @ 25-06-2009, 10: 29)

Raar om je best te doen met een superlichte voorvork (ups) en dan een zware achterkant (Cardan) te maken?
[offtopic]
Slimme testrijder, in zijn spijkerbroek
[/offtopic]
Tja, ze moeten toch ook testen of ie lekker rijd met een spijkerbroek aan??
Maar: Hebben jullie dat achterwiel gezien??

Die is gaaf zeg.... Voor de rest vind ik het een mooie machine, moet alleen nog even een gevoel krijgen dat het er uitziet als een VFR.
Kenneth
Rob@VFR800
25-06-2009, 11: 50
En
hier dit:
Update Honda V4De veelbesproken V-4 van Honda is dit najaar in definitieve vorm te zien, en komt in het voorjaar 2010 in de showrooms. Dit is bevestigd door Honda’s Senior Managing Director, Shigeru Takagi. De VFR 1200, mocht je gissen naar de naam, zal een 1200 cc versie zijn in de VFR lijn. Met dit slagvolume zal hij zich meten met de Hayabusa en ZX-14R. Tevens laat Honda de 800cc VFR en CBR1100xx verdwijnen.
Klik om de bijlage te bekijkenGroet, Rob
Rob@VFR800
25-06-2009, 11: 56
CITEER(Kenneth @ 25-06-2009, 12: 49)

.... Voor de rest vind ik het een mooie machine, moet alleen nog even een gevoel krijgen dat het er uitziet als een VFR.
Alleen dat achterspatbord kan mij niet zo bekoren, beetje goedkoop uitziend kunststof ding.
Maar dat is blijkbaar mode...
Groet, Rob
Thunderbird
25-06-2009, 12: 00
Bovenstaande lijkt me dan weer een fotosjoppert (weer zonder USD-vork). Maar ik moet zeggen: zou wel kunnen wennen aan de plaatjes zoals weergegeven in het draadje van Mover; dus het plaatje op de frontcover v an MCN.
We zien het wel weer wat het worden gaat!
Tweetie
25-06-2009, 14: 38
De motor is niet verkeerd alleen de uitlaat is erg lelijk.
Maar ik vind het niet echt een goede vervanging van de huidige VFR, het is een heel ander type motor. met zijn 1200cc en vermogen richting de 200pk valt de motor in mijn ogen in een heel ander segment.
Gewoon het blok in 2en zagen en je hebt een leuke en lichte 600cc V-twin
Kenneth
25-06-2009, 14: 52
CITEER(Rob@VFR800 @ 25-06-2009, 12: 56)

Alleen dat achterspatbord kan mij niet zo bekoren, beetje goedkoop uitziend kunststof ding.
Maar dat is blijkbaar mode...
Groet, Rob
Ja Rob, klopt, maar wellicht is de EUR uitvoering wel weer anders?
Groet Kenneth
ps. wanneer ga je naar de West?
knalselder
25-06-2009, 15: 13
Als het gewicht met cardan en grotere V4 op het huidige niveau kan blijven, waarom zou het dan geen waardige opvolger zijn? Blackbirdprestaties met VFR-handelbaarheid en Pan-onderhoudsvriendelijkheid: count me in! Voor alle pro-oiler-adepten: op deze hier kan je je systeem niet meer kwijt :-)
Dat Honda zich op de nieuwe toursportstandaard (de BMW K1200/1300 RS) richt kan enkel maar een voordeel zijn.
Aan een aantal details is duidelijk te zien dat het om een Honda gaat (en geen Jappen die een nieuwe BMW testen !). Om de looks te beoordelen moeten we zowiezo op de definitieve versie in real life wachten, maar ik zie hem wel zitten (please Honda: ruil de V-tec weer in voor de tandwielaangedreven nokkenassen).
V4 Rosso
25-06-2009, 16: 41
CITEER(Tweetie @ 25-06-2009, 15: 38)

met zijn 1200cc en vermogen richting de 200pk
Ik weet niet hoe men dat van een foto afleest

Die 'gegevens' komen uit de mouw van MCN, heeft dus geen enkele waarde
liegebeest
25-06-2009, 19: 05
Volgens mij is die testrijder niet zo groot, de motor lijkt aan de dikke kant, maar volgens mij maakt de kleine berijder dat erger. De breedte lijkt wel heel erg breed.
Mooi elementen, mooie achterkant en cardan, kuip wordt ik niet heel erg wild van.
Nu maar afwachten tot de definitieve versie en de technische specs. Hopelijk geen vtec en variable cilinder managing, maar dat zal wel ijdele hoop blijken.
bvanes
25-06-2009, 20: 13
CITEER(knalselder @ 25-06-2009, 16: 13)

Als het gewicht met cardan en grotere V4 op het huidige niveau kan blijven, waarom zou het dan geen waardige opvolger zijn? Blackbirdprestaties met VFR-handelbaarheid en Pan-onderhoudsvriendelijkheid: count me in!
Vergeet dat maar, hij zal zeker zwaarder worden en de handelbaarheid voor een zwaardere toermotor zal zeer waarschijnlijk niet slecht zijn, maar anders dan de huidige VFR reeks.
Ik denk dat hij te vergelijken zal zijn met de huidige FJR1300 en dat is 264 kg shoon aan de haak en dat is 55 kg zwaarder dan de huidige VFR. En dus altijd een ander soort motor.
Ik ben blij dat ik nog een zeer jonge VFR800A op de kop heb kunnen tikken en niet gewacht heb.
Die 1200 wordt mij zeker te zwaar, dan had ik net zo goed een FJR1300 of de Kawasaki of een BMW kunnen kopen.
Diegene die denken dat omdat het een VFR is alles bij het oude blijft, maar dan met cardan en meer vermogen hebben sowieso te maken met een forse prijsverhoging. Ik denk dat hij rond de 19990 komt te liggen en dat is wat nu een FJR 1300 kost en 5000 meer dan de huidige VFR.
Rob@VFR800
25-06-2009, 22: 08
CITEER(Kenneth @ 25-06-2009, 15: 52)

Ja Rob, klopt, maar wellicht is de EUR uitvoering wel weer anders?
Groet Kenneth
ps. wanneer ga je naar de West?
Zullen ze in Europa een andere achterkanten gaan voeren. Vermoed van niet. Hoop het wel. Als ik de foto's mag geloven...
Hebben ze dat bij de huidige VTEC dan ook een EUR uitvoering?
Ps: a.s. zondag naar de West,
zie hier.
Groeten, Rob
GerwinVFR
25-06-2009, 22: 41
Ik vind het wel logisch als ze naar een 1200 cc of iets dergelijks GT fiets gaan. In het assortiment van Honda is de huidige VFR in feite een overtollige motor. Een CBF 1000 kost minder dan een VFR 800, en kan net zoveel. Objectief gezien heeft de VFR800 geen voordelen t.o.v. een CBF 1000, of een Bandit 1250 om maar iets te noemen, maar hij is wel duurder. De VFR is nou eenmaal een sjieke fiets die zich niet voor een prikkie laat maken. Als je de VFR dus wilt laten voortbestaan, kun je hem goedkoper maken (=weg V4, weg enkelzijdige swingarm => CBF), of hem duidelijk iets meer laten bieden dan de prijsvechters. En dan kom je dus in het segment van de K1300/Hayabusa/Z1300 uit.
V4 Rosso
25-06-2009, 23: 31
knalselder
26-06-2009, 07: 38
De verhoudingen van de huidige VFR's lijken me toch aardig behouden. Hij blijft toch een stuk slanker en compacter dan een FJR volgens mij. Ik stel me wel vragen bij de duozit, die ziet er een stuk minder uitnodigend uit dan nu. Voor de rest is het thema duidelijk: massacentralisatie. Stompe neus, iele kont, dikke en korte uitlaat... in lijn met de evolutie van de Fireblade. Dat de prijs niet van de poes zal zijn ligt voor de hand. Een K1300RS wordt ook niet bepaald weggegeven.
L1dert
26-06-2009, 08: 18
CITEER(GerwinVFR @ 25-06-2009, 23: 41)

Ik vind het wel logisch als ze naar een 1200 cc of iets dergelijks GT fiets gaan. In het assortiment van Honda is de huidige VFR in feite een overtollige motor. Een CBF 1000 kost minder dan een VFR 800, en kan net zoveel. Objectief gezien heeft de VFR800 geen voordelen t.o.v. een CBF 1000, of een Bandit 1250 om maar iets te noemen, maar hij is wel duurder. De VFR is nou eenmaal een sjieke fiets die zich niet voor een prikkie laat maken. Als je de VFR dus wilt laten voortbestaan, kun je hem goedkoper maken (=weg V4, weg enkelzijdige swingarm => CBF), of hem duidelijk iets meer laten bieden dan de prijsvechters. En dan kom je dus in het segment van de K1300/Hayabusa/Z1300 uit.
Toch is de afwerking (objectief) en het model (objectief: sportiever, subjectief: ontwerp) wél de reden geweest dat ik voor de VFR heb gekozen ipv voor de Bandit of de CBF. Deze laatste twee zijn heel plezierige fietsen, maar wel duidelijk wat grover.
Zo te zien wordt het een schema met twee contrasterende kleuren, net als bij het conceptmodel en op de "foto's" van MCN. Ben benieuwd in welke kleurcombinaties deze fiets geleverd gaat worden... Rood zal er wel bij zitten, toch?
Rob@VFR800
26-06-2009, 09: 34
Ik zeg niets....
Rob
vfroem
26-06-2009, 10: 40
CITEER(bvanes @ 25-06-2009, 21: 13)

Vergeet dat maar, hij zal zeker zwaarder worden en de handelbaarheid voor een zwaardere toermotor zal zeer waarschijnlijk niet slecht zijn, maar anders dan de huidige VFR reeks.
Ik denk dat hij te vergelijken zal zijn met de huidige FJR1300 en dat is 264 kg shoon aan de haak en dat is 55 kg zwaarder dan de huidige VFR. En dus altijd een ander soort motor.
Die 1200 wordt mij zeker te zwaar, dan had ik net zo goed een FJR1300 of de Kawasaki of een BMW kunnen kopen.
DE VTEC is ook al een zware motor.
De VTEC weegt rijklaar ruim 240KG: vorige maand een motor bij de RDW laten keuren en wegen.
DE RC36-II heeft het laagste gewicht, VTEC is het zwaarst....
GerwinVFR
26-06-2009, 11: 52
CITEER(L1dert @ 26-06-2009, 09: 18)

Toch is de afwerking (objectief) en het model (objectief: sportiever, subjectief: ontwerp) wél de reden geweest dat ik voor de VFR heb gekozen ipv voor de Bandit of de CBF. Deze laatste twee zijn heel plezierige fietsen, maar wel duidelijk wat grover.
Tuurlijk, is ook zo: De CBF is nogal duidelijk naar een prijs toe ontworpen, bij de VFR is dat veel minder. Maar het is voor Honda te moeilijk uit te leggen dat de VFReen stuk duurder is, en dat het enige verschil is dat het allemaal wat luxer is en mooier gemaakt. Daar krijg je te weinig kopers voor, en de kopers die je er voor krijgt, verwachten vaak dat hun motor dan ook in alle opzichten beter is dan die goedkopere. Enne..heb jij je VFR nieuw gekocht? En zo niet, zou je dat doen als je de centen had?
Als ik de centen had zou ik deze kopen, mits:
-hij geen V-tec heeft
-hij geen nokkenasketting heeft
-er aftermarket uitlaten zijn
-ik er geen last van mijn schouders en polsen op krijg
-hij ook in blauw te krijgen is
En
HIER ook de rode variant

Dat zijn gewoon ingekleurde varianten van die eerdere zwart-wit foto's/scans... Eén voordeel: dat rood leidt wel de aandacht van die "aparte" uitlaatdemper
VFeRik
26-06-2009, 14: 32
Het blijft voor mijn gevoel een vreemd ding. Kan niet zeggen dat ik het model erg mooi vind. Ik vind de verhouding tussen de relatief kleine/korte kont niet bij de massieve voor-partij passen. Heeft ook een hoog BMW-gehalte, dit model. Maar foto's geven vaak de werkelijkheid maar slecht weer.
Ik ben ook benieuwd hoe ie er in het echt uit gaat zien... De nieuwe CBR 1000 RR vond ik ook niet mooi op de foto's, maar het echt viel me dat alles mee. En die massieve voorkant zal vast nog wel "gebroken" worden door de nodige stickers.
Thunderbird
26-06-2009, 16: 29
CITEER(V4 Rosso @ 26-06-2009, 00: 31)

Het is, gezien de honda-v4.eu website, maar de vraag of deze Honda het eerste jaar ergens anders geleverd gaat worden dan hier.
Hier nog wat studio foto's:
Zo vind ik hem toch wel mooi moet ik zeggen
Alleen dan die uitlaat niet; maar dat verandert hopelijk nog wel.
Ron
Dit is een printversie van ons forum. Om de volledige versie met meer informatie, opmaak en afbeeldingen te bekijken, a.u.b.
hier klikken.